Toon posts:

Linux vast na bezoeken website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een groot probleem. Telkens als ik bepaalde website bezoek, slaat linux zo vast als wat. Het viel me op dat hij dit erg vaak doet bij de Iiyama site(NL).
Ik surf alleen op clients , niet de server. Client blijft normaal verder werken maar internet is weg. Harde restart is de enige remedie. Dit kan toch niet echt de bedoeling zijn van een linux server. Aan de specs zal het systeem zal het niet liggen en aan de temps er van ook niet(28case,40proc)

Onderstaand de specs van de server:

RedHat 8.0
Thermaltake Xaser II 5000 plus
ATX - 350 Watt PSU - Antec PP352XF
Samsung Floppy drive 3.5 inch
Arctic Super Silent PRO TC (Athlon/P3 - 2,3 GHz)
MSI 745 Ultra 333
AMD Athlon XP 1700+
PC2700 - 512 Mb - 184 PIN DDR SDRAM - Dane Elec
Asus V7100 Magic
SEAGATE Barracuda IV 60 GB (7200 RPM - ATA 100)
LG CD-Rom speler
LITE-ON (40x/12x/48x - intern - IDE - retail)

edit:

Voor de duidelijkhed nog effe, het is niet alleen de iiyama site :) maar ook andere site's, hiervan heb ik de adressen niet :?

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 16:44
Lijkt mij dat het aan de gebruikte browser ligt. Dus is wel van belang dat je dit ook in je post verteld

Verwijderd

Topicstarter
albiez schreef op 17 oktober 2002 @ 13:19:
Lijkt mij dat het aan de gebruikte browser ligt. Dus is wel van belang dat je dit ook in je post verteld
Het heeft toch niets met de browser uit te staan :? Diz IE6 op alle clients

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 16:44
Uhm k d8 dat je client linux als os had en je client vastliep

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Huh ? Dit is wel een erg raar verhaal IMO ;)
Draai je op die server toevallig snort ? Of een andere portscan detector o.i.d. ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 17 oktober 2002 @ 13:24:
Huh ? Dit is wel een erg raar verhaal IMO ;)
Draai je op die server toevallig snort ? Of een andere portscan detector o.i.d. ?
Niet naar mijn weten, dan moet die standaard aan staan :? Is that possible @ red hat

Verwijderd

En is er ook info te vinden in logs op je server ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 13:26:
En is er ook info te vinden in logs op je server ?
In welke van de stuk of 20 :?

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 13:25:Niet naar mijn weten, dan moet die standaard aan staan :? Is that possible @ red hat
Nee, 2e vraag : Geen idee..
Het zou n.l. zo kunnen zijn, dat die illyama site je ff pinged o.i.d., waardoor snort of zo'n postscan-kreng denkt dat het een aanval is, en daardoor het internet ff blokeerd.

• moto-moi

moto-moi

messages, syslog o.i.d., gewoon ff naar de laatste meldingen kijken, voordat je geen internet meer hebt, en ff zelf nadenken, of het er iets mee te maken zou kunnen hebben ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Is je netwerkkaart van je server nog wel goed :?
Slaat hij ook vast als je een ping uitvoert naar een adres vanaf je server :? Een ping naar binnen en 1 naar buiten. Kijken of hij dan ook vasslaat.
Probeer anders eens te internetten vanaf je server. Slaat hij dan ook vast :?

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 17 oktober 2002 @ 13:30:
[...]

Nee, 2e vraag : Geen idee..
Het zou n.l. zo kunnen zijn, dat die illyama site je ff pinged o.i.d., waardoor snort of zo'n postscan-kreng denkt dat het een aanval is, en daardoor het internet ff blokeerd.
Jammer genoeg doet ie het niet even, maar slaat helemaal vast!! :(. Ik heb hem laatst via een laptop@tel internet geportscand. Hij deed het nog perfect

Verwijderd

En hoezo vastslaan? Wat is vastslaan? Is ie niet meer van buitenaf bereikbaar (SSH etc)? Heb je geen console meer?

Verwijderd

Topicstarter
CyberJ schreef op 17 oktober 2002 @ 13:32:
Is je netwerkkaart van je server nog wel goed :?
Slaat hij ook vast als je een ping uitvoert naar een adres vanaf je server :? Een ping naar binnen en 1 naar buiten. Kijken of hij dan ook vasslaat.
Probeer anders eens te internetten vanaf je server. Slaat hij dan ook vast :?
Jeah volgens mij is netwerkkaart nog wel goed. Als ik de server in windows (dual boot) opstart. Deelt ie het internet perfect, duz conclusie van mij is dat het aan linux ligt :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 13:36:
En hoezo vastslaan? Wat is vastslaan? Is ie niet meer van buitenaf bereikbaar (SSH etc)? Heb je geen console meer?
Geen internet meer, geen samba. Kan op het toetsenbord drukken wat ik wil. Muis beweegt niet(cursor :9)

Verwijderd

draai je een proxyserver?

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik ipchains of iets dergelijks

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 13:36:
Jammer genoeg doet ie het niet even, maar slaat helemaal vast!! :(. Ik heb hem laatst via een laptop@tel internet geportscand. Hij deed het nog perfect
Dan slaat 'ie dus niet vast ;)

Zo heb ik laatst gehad, dat een programmaatje gewoon wat teveel van de processor vroeg, die machine kroop, ik ben ruim een uur bezig geweest, voordat ik via ps aux kon bekijken, wat er nou mis was. Iets wat ik normaal in minder dan een minuut kan ;)

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 17 oktober 2002 @ 13:42:
[...]

Zo heb ik laatst gehad, dat een programmaatje gewoon wat teveel van de processor vroeg, die machine kroop, ik ben ruim een uur bezig geweest, voordat ik via ps aux kon bekijken, wat er nou mis was. Iets wat ik normaal in minder dan een minuut kan ;)
Damn, dat is bij mij volgens mij niet zo, CPU-load is gemiddeld 3% e geheugen 240 mb in gebruik. Maja dat komt door X

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zou je eens de uitvoer van 'ps aux' en van 'ipchains -L' op de server kunnen posten? Misschien dat daar iets in opvalt. Waarom draai je eigenlijk ipchains en geen iptables (als je toch iptables draait, dan liefst ook de uitvoer van 'iptables -L')? Ipchains is prima, maar geen logische keuze om te draaien met Red Hat 8.0...daar zou ook nog wel een probleem kunnen liggen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

moto-moi schreef op 17 oktober 2002 @ 13:42:
[...]

Ik ben bang dat er een kleine verwarring ontstaat.
Wanneer de server vastslaat dan slaat hij voorgoed vast. Het is dus niet zo dat hij na enige tijd weer "los" komt.

En wanneer de server (bij normaal werken) van buitenaf geportscanned wordt, gebeurt er niets. (om even terug te komen op je ping van illiyama af..)

• moto-moi

moto-moi

CyberJ schreef op 17 oktober 2002 @ 14:34:
Ik ben bang dat er een kleine verwarring ontstaat.
Wanneer de server vastslaat dan slaat hij voorgoed vast. Het is dus niet zo dat hij na enige tijd weer "los" komt.
Wat noem jij enige tijd ? Als een programma over de zeik gaat en gaat forken als een gek, dan kruipt je machine, maar is 'ie niet vastgelopen, dit kun je alleen fixen, door het programma te killen, je kunt m.a.w. wachten tot je een ons weegt. Maar technisch gezien, is de machine niet vastgelopen.

Verwijderd

moto-moi schreef op 17 oktober 2002 @ 14:41:
[...]

Wat noem jij enige tijd ? Als een programma over de zeik gaat en gaat forken als een gek, dan kruipt je machine, maar is 'ie niet vastgelopen, dit kun je alleen fixen, door het programma te killen, je kunt m.a.w. wachten tot je een ons weegt. Maar technisch gezien, is de machine niet vastgelopen.
of je kan wachten tot linux zelf het programma met de hoogste load killed.

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 16:28:
of je kan wachten tot linux zelf het programma met de hoogste load killed.
da's waar, maar ik heb het laatst met een foute cronjob gehad, en toen bleef 'ie dus traag O-)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry jonges. Ik had effe geen tijd om te reageren. Maar ik ben weer Back in Town :9
Als ik bij dat bedrijf ben zal ik de uitvoer van 'ps aux' en van 'ipchains -L hier efkes poste.

Met vast slaan bedoel ik ook echt vast!!
Muis en toetsenbord doen totaal niets meer :(

Verwijderd

in linux is er een verschil tussen vast en vast.
je toetsen bord en muis werken niet meer. je X ziet schots en scheef.
maar via een andere computer kun je nogsteeds vrolijk inloggen via ftp/ssh/web
das de meest voorkomende 'vastloper' onder linux. vandaar de reacties.

en ik zou je er ook graag aan willen herineren om de logs te posten of online te zetten
die relevant zijn.
je kunt die vinden in /var/log
of ze vinden met locate *.log (maar das nie echt handig :) )
interesante logs zouden zijn.
messages, en de log van de firewall (iptables/ipchains whatever) weet niet hoe die log heet. draai het zelf niet. maar zal vast wel een log hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 08:54:
in linux is er een verschil tussen vast en vast.
je toetsen bord en muis werken niet meer. je X ziet schots en scheef.
maar via een andere computer kun je nogsteeds vrolijk inloggen via ftp/ssh/web
das de meest voorkomende 'vastloper' onder linux. vandaar de reacties.

en ik zou je er ook graag aan willen herineren om de logs te posten of online te zetten
die relevant zijn.
je kunt die vinden in /var/log
of ze vinden met locate *.log (maar das nie echt handig :) )
interesante logs zouden zijn.
messages, en de log van de firewall (iptables/ipchains whatever) weet niet hoe die log heet. draai het zelf niet. maar zal vast wel een log hebben.
Ik denk dat ik vanavond nog even naar het bedrijf toe ga dan post ik die logs even. Als de server "vast" zit dan kan ik niet meer internetten op de clients. FTP werkt dan ook niet meer.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2002 11:28 . Reden: +s ]

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
1.) ga eens in je geheugen kijken met memtest86

www.memtest86.com

2.) Controleer of SysRQ nog werkt (CTRL+ALT+SysRq+S/U/B)
In deze volgorde wordt het systeem netjes afgesloten:

S = Niet op geslagen gegevens worden naar de schijf geschreven
U = De schijf r/o remounten
B = Rebooten
Pagina: 1