Toon posts:

Alle gebruikers pleitte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Ik heb onlangs me Linux omzeep geholpen. Ik deed geen niks bezonder just grep insane /etc/passwd om grep te leren (stond dat ik dit moest doen)

Voor de rest heb ik in /etc/.hosts.swp verwijdert omdat ik steeds in /etc/hosts een melding over kreeg. ALLE gebruikers INC root naar de grote knoppen hij kon niks meer vinden. Ik heb alles al opnieuw installed. Hoe ken dit??

Help me out!!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

(i) Ik word een beetje nerveus van het fraggen van swap files, al schijnt het hier juist goed te zijn (zeggen ze hier).
(ii) die grep zou ook niks uit moeten maken, tenzij er ergens een easter egg ingebouwd zit die op het woord "insane" reageert :+

(iii) Wat *wel* je userbeheer om zeep heeft geholpen (ergens een spatie teveel ofzo) zullen we wel nooit weten, want als je alles opnieuw installeert ben je natuurlijk je userbase kwijt, d'oh ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 23:10
Misschien grep insane > /etc/passwd gedaan?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Jiriki schreef op 17 oktober 2002 @ 13:19:
Misschien grep insane > /etc/passwd gedaan?
HAHAHA lol

dat zal toch niet mag ik hopen

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

.iets.swp files zijn tjdelijke backup- en autosave files van vim (misschien ook nog andere vi-clones). Als er geen vim meer is die die file nog open heeft kun je die .swp file wel verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb het volgende LETTERLIJK getikt

grep ins4n3 /etc/passwd

Heb ik hier iets fout gedaan?

Ik wil weten wat ik fout heb gedaan zodat ik het in de toekomst kan voorkomen:)
Met vallen en opstaan kom ik er wel :9

Verwijderd

grep ins4n3 (*chuckle*) /etc/passwd
zou gewoon zoeken naar ins4n3 in de passwd file.
wat Jiriki bedoelde was dat als je perongelijk grep ins4n3 > /etc/passwd zou doen
dan zou hij de output van grep ins4ne naar je /etc/passwd schrijven en de rest wat er in stond weg gooien. (nie goed)

dit is best nog wel een vaak voorkomend probleem. heb het zelf ook wel eens gedaan O-)
( cat /boot/bzImage > /dev/dsp is geen goed idee. wel weer wat geleerd over hoe je /dev/ files aanmaakt enzo :P )

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

misschien is het ook verstandig om standaard dingetjes als het opvragen van wat info te doen als een gewone user en niet als root. ( rm * .rpm een spatie teveel geeft wel wat leuke effecten(in unix dan) :P )

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 08:20:
Ik wil weten wat ik fout heb gedaan zodat ik het in de toekomst kan voorkomen:)
Met vallen en opstaan kom ik er wel :9
Check anders even je ~/.bash_history , als je Bash gebruikt. Daar kan je precies vinden wat je gedaan hebt en beoordelen of dat goed of fout was :+

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1