Toon posts:

Pc stopt er mee met FSB op 133.

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een AMD 2200+ met een MSI KT4 Ultra met antac voeding 330Watt en 512mb DDR.

Maar als ik de FSB van 100 naar 133 zit en ik reboot dan start die op 4 groene ledjes en dan stopt die er gewoon mee wanneer die windows wil starten. Ik krijg hem dan niet meer aan. Stekker er uit en dan weer er in en dan pas ik hem her starten.

IK heb alles nagekeken en alles opnieuw aangesloten. De zelfde specs maar dan met een AMD 1800+ en een dragonorb 3 koeler gaat gewoon perfect, maar met een AMD 2200+ op een fbs van 133 knalt die eruit dus na dat ik de memtest heb gehad. Als ik hem op 100FSB heb staan dan kan ik windows 2000 opstarten en wat mp3's beluisteren maar bij een spelletje of wat dan ook wat iets meer rekenkracht gaat kosten knalt die er ook uit.

Alles is net nieuw en alles is getest behalve de proc want die heb ik gister opgehaalt.

Kan het wezen dat de voeding, geheugen of meschiens kan het aan de mobo ligggen is want de proc moet gewoon goed zijn want anders deed die het gewoon helemaal niet.

Voor de rest zit er dit in.

AMD 2200+
Leadtek GF4 4600
MSI KT4 ultra
512 DDR TwinOs 333/2700

40 gige maxtor
80 gige WD 8mb buffer
LG DVD
Liteon Burner 40x

Koeling Volcano 7+
temp is 30 graden.

ANTEC kast en ANTEC voeding 330Watt.

MODJE!!! Wat heb ik aan een gesloten topic met een linkje waar ik niks aan heb?
Topic is volgens de regels!

Verwijderd

Wat geeft de BIOS aan als CPU temp waneer je hem start?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 13:08:
Wat geeft de BIOS aan als CPU temp waneer je hem start?
30* dus dat is het niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 13:07:
MODJE!!! Wat heb ik aan een gesloten topic met een linkje waar ik niks aan heb?
Topic is volgens de regels!
Het was mij anders niet duidelijk dat je de hangen en opstartproblemen troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ had gecheckt :/ Maargoed, ik laat hem wel open, aangenomen dat je het inderdaad hebt gelezen..

Verwijderd

maakt de backplate niet ergens contact met het moederbord, kortsluiting enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 13:15:
maakt de backplate niet ergens contact met het moederbord, kortsluiting enzo.
daar had ik al meteen na gekeken maar echt zit er netjes in en op fbs van 100 kan ik gewoon linux/windows starten maar op 133 kom ik echt niet verder dan het stukje voor dat die de bootloader start. :(

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 17 oktober 2002 @ 13:13:

[...]
Het was mij anders niet duidelijk dat je de hangen en opstartproblemen troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ had gecheckt :/ Maargoed, ik laat hem wel open, aangenomen dat je het inderdaad hebt gelezen..
Ik eerst flink gezocht want houd er niet zovan om het te vragen maar kon het nergens vinden. Gelukkig ben ik de enigste met dit probleem.

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 12:51
Nah, niet echt. Kijk maar eens naar: FSB niet op 133

Ik heb nu ook al bijna alles geprobeerd, maar het wil nog niet lukken, ik ben bang dat het toch aan MSI ligt.

Verwijderd

Topicstarter
weazle schreef op 17 oktober 2002 @ 13:49:
Nah, niet echt. Kijk maar eens naar: FSB niet op 133

Ik heb nu ook al bijna alles geprobeerd, maar het wil nog niet lukken, ik ben bang dat het toch aan MSI ligt.
Maar me 1800+ wil wel op FSB van 133 lopen???? maar dat is al een tijdje geleden en meschiens tussen tijd wat stuk gegaan.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Misschien wordt die 2200+ niet echt ondersteund. Het kan zijn dat de processor teveel power van je mobo trekt waardoor deze instabiel wordt.

Verwijderd

Topicstarter
BioWEB schreef op 17 oktober 2002 @ 13:56:
Misschien wordt die 2200+ niet echt ondersteund. Het kan zijn dat de processor teveel power van je mobo trekt waardoor deze instabiel wordt.
Nee want deze mobo is 2200+ en up. Ondersteuning van de nieuwere proc en zo dus mobo is wl goed.

Verwijderd

Nieuwste Bios?
http://download.msi.com.tw/support/bos_exe/6590v11.exe

van 9-10-2002

Hmm, nu ik er trouwens over na denk, zet je geheugen timings op standaard, bij de 133Mhz bus gaat de snelheid van het mem omhoog, waarschijnlijk staan de timings te strak, heb ik ook gehad, kreeg de vreemste BSOD's.
probeer gewoon eens.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2002 14:38 . Reden: Spelling ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles is standaart alleen de fsb is 133 wat het niet doet :( maar zal zaterdag effe een ander ddr strookje instoppen en kijken wat die dan doet.

Verwijderd

toch wel 133 via de jumper neem ik aan? Want als de jumper op 100 staat en je stelt 133Mhz in de bios in dan za de PCI/AGP clock te hoog draaien.

Verwijderd

Topicstarter
uuh waar zit die jumper dan? er zit toch geen 133fbs jumper op? boekeje er effe bij pakken!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 16:01:
uuh waar zit die jumper dan? er zit toch geen 133fbs jumper op? boekeje er effe bij pakken!
heb geen idee, maar volgens mij hebben alle 133Mhz bus mobo's tot nu toe nog zo'n jumper gehad, om de oude Tb's to ondersteunen, ik denk wel dat die Ultra van jouw dat ook heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 20:30:
[...]

heb geen idee, maar volgens mij hebben alle 133Mhz bus mobo's tot nu toe nog zo'n jumper gehad, om de oude Tb's to ondersteunen, ik denk wel dat die Ultra van jouw dat ook heeft.
Denk dat je wat achterloopt :D de Kt3 ultra heeft dat al via de bios stond op de site HELAAS is dat zo want anders hadden we het probleem al gevonden

Verwijderd

Ok, weet ik dat ook weer, die Epox van mij met KT333 heeft het namelijk nog wel.

Hmm, probeer toch eens aan andere voeding, de onderdelen die je noemt trekken nogal wat stroom, wat zijn je voltages?

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Je hebt er best veel in, je zou eens kunnen bedenken dat je voeding niet voldoende is.

Verwijderd

Topicstarter
Masterlijk kep het uitgevonden wat het probleem was. Me hardware was allemaal perfect in orde. De koeler verzorgde een soort van kortsluiting bij het activeren van de FBS zelf op 101 liep die direct vast.

Ik had er dus een Volcano 7+ op maar die heb ik vervangen door een Dragon Orb III en tja en het werkt gewoon effetjes de FBS op 170 zetten en doet het nog steeds alleen K'olere herie, dus op FSB lekker op 133 en DB van net 24.

• Miki
  • Laatst online: 09:50
Uh ik heb ook een soortgelijk probleempje, ik heb hier een asus a7v133 bord en een amd 1 ghz thunderbird (fsb 266mhz -> l2 256kb) 384 mb ram @ 133mhz. Nu draait me pc stabiel op een fsb van 100 mhz (10 x 100), maar zodra deze naar 133 zet (7,5 x 133) gaat het fout. Me pc post dan niet eens meer. Vcore in de bios staat op auto en ook handmatig ingesteld op 1.725 en tot 1.85 maar posten homaar. Ook heb ik al buiten om de jumpers alles in keer ingesteld en dat hielp ook niet. Is er iemand met een a7v133 die op een fsb van 133 loopt die mij alsjeblieft kan helpen. Die extra 33mhz is nu wel handig, games worden steeds zwaarder.

Ps. een week of 2 geleden me hele pc gedemonteerd en opnieuw opgebouwd en geen rare zaakjes tegen gekomen.

Verwijderd

de koeler veroorzaakte kortsluiting op een FSB van xxx? ;)

Verwijderd

Miki schreef op 18 oktober 2002 @ 01:07:
Uh ik heb ook een soortgelijk probleempje, ik heb hier een asus a7v133 bord en een amd 1 ghz thunderbird (fsb 266mhz -> l2 256kb) 384 mb ram @ 133mhz. Nu draait me pc stabiel op een fsb van 100 mhz (10 x 100), maar zodra deze naar 133 zet (7,5 x 133) gaat het fout. Me pc post dan niet eens meer. Vcore in de bios staat op auto en ook handmatig ingesteld op 1.725 en tot 1.85 maar posten homaar. Ook heb ik al buiten om de jumpers alles in keer ingesteld en dat hielp ook niet. Is er iemand met een a7v133 die op een fsb van 133 loopt die mij alsjeblieft kan helpen. Die extra 33mhz is nu wel handig, games worden steeds zwaarder.

Ps. een week of 2 geleden me hele pc gedemonteerd en opnieuw opgebouwd en geen rare zaakjes tegen gekomen.
miki ik heb hetzelfde mobo nu een vraag aan jou

stel ik zou 7 x 140 gaan kan dat?

en geeft me dat meer snelheids winst

me mobo staat nu op 7,5 x 133

• Miki
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 01:11:
[...]

miki ik heb hetzelfde mobo nu een vraag aan jou

stel ik zou 7 x 140 gaan kan dat?

en geeft me dat meer snelheids winst

me mobo staat nu op 7,5 x 133
Hoe hoger je fsb hoe beter natuurlijk, maar hoe heb jij ingodsnaam
jouw asus a7v133 op een fsb van 133mhz gezet? zou je mij al je settings kunnen doorgeven.. alsjeblieft O+

• Miki
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 01:09:
de koeler veroorzaakte kortsluiting op een FSB van xxx? ;)
ik had dus me pc compleet uit elkaar gehaald en alles nagekeken en kon niks vinden, hoe zou mijn koeler dan kortsluiting moeten maken? Ook mij asusprobe kan niks bijzonders aan me koeler vinden. Draait rustig op 4400 toeren. Of zou het echt zo moeten zijn?

Verwijderd

Miki schreef op 18 oktober 2002 @ 01:20:
[...]

Hoe hoger je fsb hoe beter natuurlijk, maar hoe heb jij ingodsnaam
jouw asus a7v133 op een fsb van 133mhz gezet? zou je mij al je settings kunnen doorgeven.. alsjeblieft O+
btw is jou cpu wel unlocked? oh ja 1 ghz amd thunderbird

mijne moest ik unlocken en draaide daarna na zonder problemen op 7.5 x 133

trouwens ik heb een revisie bordje 4 staat op je mobo zoiets als rev . 4 ofzo

en heb de laatste bios 1009

ik wil je mijn settings wel geven geen probleem weet je toevallig of ik een screenshot kan maken van me bios en hoe?

ik heb 512 sdram 133 mhz

Verwijderd

Miki schreef op 18 oktober 2002 @ 01:22:
[...]

ik had dus me pc compleet uit elkaar gehaald en alles nagekeken en kon niks vinden, hoe zou mijn koeler dan kortsluiting moeten maken? Ook mij asusprobe kan niks bijzonders aan me koeler vinden. Draait rustig op 4400 toeren. Of zou het echt zo moeten zijn?
ik reageerde op Esmer, hij zegt net dat zijn CPU koeler kortsluiting maakte als hij zijn FSB aanpaste... dat lijkt me niet mogelijk

en een A7V133 heeft toch de KT133A aan boord? die kan wel een FSB van 133Mhz aan dacht ik, de A7V met KT133 kon dat niet...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 01:29:
[...]

ik reageerde op Esmer, hij zegt net dat zijn CPU koeler kortsluiting maakte als hij zijn FSB aanpaste... dat lijkt me niet mogelijk

en een A7V133 heeft toch de KT133A aan boord? die kan wel een FSB van 133Mhz aan dacht ik, de A7V met KT133 kon dat niet...
En? waarom werkt die nu wel?

• Miki
Even voor alle duidelijkheid, ik heb dus een asus a7v133 (VIA apollo kt133A). Het moederbord moet het dus gewoon kunnen. Echter ik heb zo me twijfels zoals extreme net al aangaf over dat ik misschien moet unlocken. Mijn athlon is er 1 die dus geschikt is voor een fsb van 133 (effectief dus op 266, vandaar dan ook hoe hoger je fsb hoe beter 140 is al 280 namelijk, double pumped).

Nu komt dus mijn hamvraag: zou mijn athlon moeten unlocken of is dat niet nodig aangezien ie "inprincipe" wel al standaard een fsb van 133 aan zou moeten kunnen.

Verwijderd

Miki schreef op 18 oktober 2002 @ 01:40:
Even voor alle duidelijkheid, ik heb dus een asus a7v133 (VIA apollo kt133A). Het moederbord moet het dus gewoon kunnen. Echter ik heb zo me twijfels zoals extreme net al aangaf over dat ik misschien moet unlocken. Mijn athlon is er 1 die dus geschikt is voor een fsb van 133 (effectief dus op 266, vandaar dan ook hoe hoger je fsb hoe beter 140 is al 280 namelijk, double pumped).

Nu komt dus mijn hamvraag: zou mijn athlon moeten unlocken of is dat niet nodig aangezien ie "inprincipe" wel al standaard een fsb van 133 aan zou moeten kunnen.
je moet je cpu unlocken met een potlood

ff streepjes trekken en hoppa je kan hem zonder problemen op 7.5 x 133 draaien

• Miki
Maar eh extreme jij hebt dus ook een athlon die dus een l2 cache heeft van 256kb? kun je dit even checken in 3dmark2001 bij system info? of door aanders even cpu-z te downloaden @ www.cpuid.com alsjeblieft..

Okay... streepjes trekken.... :?

Ome tom had van die guides, ik zal even kijken welke ik moet trekken, to be continued.

Verwijderd

moment ik check ff voor je ik geloof het wel maar check het ff voor de zekerheid

yep heb ook 256

btw unlocken staat misschien nog ergens op het forum het is voor mij al weer een tijd geleden

je moet 2 lijntjes trekken met een hb potlood of het was 1 ( zeg maar bruggen met elkaar verbinden)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/extreme23/got/cpu.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/extreme23/got/cpu2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/extreme23/got/cpu3.JPG

• Miki
Ik heb dus precies alle hetzelfde alleen mijn revisie van het board is 1.x dus nog al een vroeg geboorte :) Ik zal eens gaan zoeken om te kijken welke bruggen ik moet verbinden. In iedergeval harstikke bedankt. Ik zie net dat je windows XP gebruikt en nu heb ik weer wat handigs voor jouw, misschien wist je het al misschien niet. Maar bekijk deze guides eens van tweaktown http://www.tweaktown.com/...t.php?dType=guide&dId=120 en http://www.tweaktown.com/...t.php?dType=guide&dId=145

Vooral het stukje over het geheugen is zeer interesant. Mijn opstart tijd scheelt zo'n 20 seconden alleen omdat nu de kernel rechstreeks in het gehugen word geladen inplaats van te swappen. Kleine kanttekening aanbevolen voor +256 mb. In iedergeval harstikke bedankt en veel plezier ermee. Zal morgen ochtend is even mijn athlon behandelen met een potlood.

Verwijderd

Miki schreef op 18 oktober 2002 @ 02:06:
Ik heb dus precies alle hetzelfde alleen mijn revisie van het board is 1.x dus nog al een vroeg geboorte :) Ik zal eens gaan zoeken om te kijken welke bruggen ik moet verbinden. In iedergeval harstikke bedankt. Ik zie net dat je windows XP gebruikt en nu heb ik weer wat handigs voor jouw, misschien wist je het al misschien niet. Maar bekijk deze guides eens van tweaktown http://www.tweaktown.com/...t.php?dType=guide&dId=120 en http://www.tweaktown.com/...t.php?dType=guide&dId=145

Vooral het stukje over het geheugen is zeer interesant. Mijn opstart tijd scheelt zo'n 20 seconden alleen omdat nu de kernel rechstreeks in het gehugen word geladen inplaats van te swappen. Kleine kanttekening aanbevolen voor +256 mb. In iedergeval harstikke bedankt en veel plezier ermee. Zal morgen ochtend is even mijn athlon behandelen met een potlood.
eej thnx ik ga het ff lezen als je icq of msn heb

add me maar wil graag op de hoogte blijven van je resultaten

icq 34947507 msn >> partyplace@hotmail.com

Verwijderd

unlocken is nodig om je multiplier te kunnen veranderen... je FSB krijgt je proc door van je mobo dus daarvoor hoef je op je proc niets te doen, al is het wel eens handig om je multiplier lager te zetten om een hogere FSB te kunnen realiseren

• Miki
Woei! gelukt, heb vanochtend even een HB potlood van me broertje gejat en de L1 bruggen netjes dichtgekrast. Mijn proc loopt nu gezellig op 7.5x133mhz. Verschil: mijn proc is in warmte 61 graden naar 55 graden gegaan. En in 3dmark2001 ben ik van 5885 naar 6200 punten gegaan. Al met al een geweldige truuk.

Amazing bob..with just only four pencil stripes... Ooohh look at him gooo :D

Mijn dank aan jullie allen die mij geholpen hebben _/-\o_

Verwijderd

graag gedaan Miki we love to help tweakers :P
Pagina: 1