Windows 98 opstartproblemen...

Pagina: 1
Acties:

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:56
Wie kan mij helpen? Zodra mijn pc ongeveer de helft van de icoontjes op het scherm heeft opgestart en in de taakbalk het klokje is opgestart, houdt hij gewoon op:'(. Soms start hij in 1 keer wel goed op, maar soms ook na tien keer resetten... Heeft iemand hier een verklaring/ oplossing voor?

Vriendelijke groet,

ErGoDyNe1

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:39

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Misschien een beetje erg vervuilde bak? (teveel programma's erop geinstalleer of geinstalleerd gehad)??
Misschien je partitie met windows een beetje te vol?
Wat voor hardware?

• ergodyne1
Pentium 3 733
384 int.
20gb & 40gb

Kan het door de vele programma's komen? Mijn primaire schijf (20gb) zit zowat helemaal vol.

ErGoDyNe1

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ergodyne1 schreef op 17 oktober 2002 @ 13:05:
Pentium 3 733
384 int.
20gb & 40gb

Kan het door de vele programma's komen? Mijn primaire schijf (20gb) zit zowat helemaal vol.

ErGoDyNe1

20 GB aan geinstalleerde programma's is wel erg veel :o
Hoe lang draait je installatie al?

PS. kijk hier even: Begroeting onder posts & replies

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

zo heb ik wat:

ik mis himem.sys. dus instaleer ik hem opnieuw. mist ie hem nog steeds... |:(

ik heb een dual-boot met XP. misschien dat het daardoor komt. maar dat lijkt me niet, want ik heb hem al een half jaar dual-boot.

iemand een suggestie? :? :?

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Verwijderd

Het zou wel eens aan 'explorer.exe' kunnen liggen. Kun je wel de taskmanager gebruiken? Als je desktop weer eens niet reageert, kill dan het proces 'explorer.exe' en start deze opnieuw via 'new task'.

• ergodyne1
ongeveer een jaartje, heb net een nieuwe hardisk 40gb en wat intern geheugen 256 erbij gedaan. Nu heeft ie de laatste tijd deze kuren gekregen met het opstarten.

• SH007
  • Niet online
ergodyne1 schreef op 17 oktober 2002 @ 13:14:
ongeveer een jaartje, heb net een nieuwe hardisk 40gb en wat intern geheugen 256 erbij gedaan. Nu heeft ie de laatste tijd deze kuren gekregen met het opstarten.

Dit zou op 2 dingen kunnen duiden:
-geheugen is brak. Hier staat een tool om het te testen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3
-je voeding trekt het niet. Koppel de 40GB HD af en haal er zonodig nog meer hardware uit. Helpt dit -> zwaardere voeding kopen.

• ergodyne1
even testen

• ergodyne1
weet je misschien ook een test waar ik geen floppy-drive voor nodig heb, de mijne is overleden, maar das weer een ander verhaal....

• SH007
  • Niet online
Dan zou ik maar een floppydrive gaan kopen. Als je problemen met windows (9x) hebt, dan kun je voor een aantal dingen niet om een floppydrive heen.

PS. gebruik aub de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif) ipv meerdere keren achter elkaar te posten.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
als de helft van de icoontjes verschijnen zou ik eens kijken bij welk icoontje ie blijft steken en dit verwjderen
een icoontje dat naar een oud DOS programma verwijst kan uw bureaublad ook blokkeren
heb ik toch al eens meegemaakt..
dus als er veel icoontjes op uw bureaublad staan zou ik eerst eens daar wat van opschonen
Pagina: 1