Toon posts:

Powerpoint default font

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, weet iemand hoe men het default lettertype van times New Roman kan omzetten naar Arial. Telkens als ik een nieuwe presentatie wil maken staat deze weer standaard op times New Roman.
Dus niet via het openen van een bestaande *.pot file maar als men de optie "lege presentatie openen selecteert"

hier moet toch zeker een registrysetting voor zijn.

wie kan mij hiermee helpen.

Groeten,

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 11:08
Het sjabloon 'Lege presentatie.dot' openen (althas, in de Nederlandse versie; het bestand staat bij mij in C:\Program Files\Microsoft Outlook\Sjablonen). Daar kies je Opmaak > Lettertype vervangen. Je kiest Arial als nieuw lettertype en kiest Vervangen. Je slaat het sjabloon op en je bent klaar :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-07 15:42
Hallo,

Ik heb een standaard sjabloon met een mooie Arial wit lettertype, passend bij het sjabloon.
Echter, als er een nieuwe dia wordt ingevoegd, schiet hij naar standaard Times New Roman zwart.
Iemand enig idee hoe dit aangepast kan worden?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Beeld - model - diamodel en je ding doen :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Henkie-Jan
Maar dan zie ik dus niet meer de tekst die er in staat... (De arial in wit die dus wel goed is).
Wel kop- en voettekst e.d.

[ Voor 18% gewijzigd door Henkie-Jan op 17-01-2007 10:08 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het is dan ook het diamodel. Het zou wel erg fout zijn als je je eigen tekst er wel terugziet...

Of begrijp ik je verkeerd? Leg het dan even wat beter uit, bijv. incl. screenshot.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Henkie-Jan
Ik heb een sjabloon wat standaard wordt gebruikt op het netwerk door meerdere gebruikers.
Dit sjabloon heeft een standaard lettertype : Arial, 36px, vet gedrukt en wit.
Echter, als er nu gekozen wordt om een nieuwe dia in te voegen, is het lettertype Times new roman, 44px, niet vet gedrukt en zwart.

Het lijkt mij toch het mogelijk moet zijn om in een dia sjabloon een standaard mee te geven?

• Henkie-Jan
Niemand een idee???? :)

Pagina: 1