[Probleem] Gf4 "hakkeld"

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 11:39
ik was laats op een LAN, en naar ong 10 uur draaien begon m'n MSI Gf4 Ti te hakkelen, ik hem em overgeclocked naar 300/500, dus ik heb hem laten afkoelen en daarna deed hij het weer. Nou zou je denken, overgeclocked dus normaal, maar ik speelde Counter-Strike, geen grafisch intensief spel... dit vond ik dus al vreemd.

Op die LAN heb ik dus ook ff battlefield gefikt, maarjah, ik ga em net spelen, ´t lijkt wel letterlijk 1 FPS, niet normaal, terwijl me broertje met bijna dezelfde computer alleen een GF2 MX 400 gewoon "normale" fps haalt, rond de 60 gok ik... ik heb al andere drivers geprobeerd, alle filters staan uit (AntiAliasing, Anisotophic filtering, vsync en al die andere shit)...

En dan nog wat vreemds, met alle filters uit draait me counter-strike gewoon ***, zo rond de 50 FPS op rustige gebieden en bij het aktie gebeurden dropped het naar de 20, terwijl ik met alle filters AAN overal zo´n 100 FPS haal in 800x600, ik heb trouwens met battlefield de kwaliteit ook al op z´n slechts gezet...

Dusse, iemand ideën?

[Edit] woei, typo
[Edit2] Woei, nog typo

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:16

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat voor specs heb je voor de rest?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• m33p
AMD T-bird 1300
512 MB SDRam 133
40 GIG 7200 toeren
ASUS K7-133 mobotje ofzo (kweet niet psies maar zoiets ;))

Maar ik had d´r een GF2 MX 400 in, en de demo draaide daar gewoon perfect op, dus het moet haast wel iets met me GF4 Ti te maken hebben, maar alle drivers draaien bout d´r op, meeste prestaties van spellen enzo zijn minder dan met me GF2 MX

Verwijderd

m33p schreef op 17 oktober 2002 @ 12:36:
AMD T-bird 1300
512 MB SDRam 133
40 GIG 7200 toeren
ASUS K7-133 mobotje ofzo (kweet niet psies maar zoiets ;))

Maar ik had d´r een GF2 MX 400 in, en de demo draaide daar gewoon perfect op, dus het moet haast wel iets met me GF4 Ti te maken hebben, maar alle drivers draaien bout d´r op, meeste prestaties van spellen enzo zijn minder dan met me GF2 MX
Heb je je drivers eerst geuninstalled, (bijv met detonator-killer) en daarna pas de nieuwe drivers geinstalleerd, dit wil nog weleens helpen bij de overgang van een oude naar een nieuwe kaart.

suc6!

• m33p
Nou das et probleem, et is allang geen overgang meer, k´heb al 3 formats gehad zolangzamerhand, k´heb em al bijna 2 maand ofzo, nog niet eerder echt zo erg last van gehad...

ter info ik gebruik deze drivers op et moment, deze werken voor counter-strike het best hiero

http://www.msi.com.tw/pro...r/spt_dvr_list.php?part=2

en dan de Nvidia Driver 27.20 omdat die goei voor me mobo zijn, zeggen ze...

• m33p
Sorry da´k deze ff boost, maar weet niemand hier iets op, alles is welkom, ik heb alles al geprobeerd van wat ik zelf weet, drivers, instellingen, bios checken etc, alle "basic" dingen, plz link, tips, anything, anders kan ik net zo goed me GF2 d´r weer indouwen, maar das ook geen optie ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

GF4 in een andere PC geprobeerd?

offtopic:
was die Lan toevallig LZN4 op het Deltion on Zwolle?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• m33p
Jeuw firewurx, ja dat was die lan haha, ik ben NfiNite :O ik zal zo es proberen in andere PC te proppen, kijken of et helpt, maarjah, d´r staan hier 3 PC`s, 3 dezelfden, et enigste verschil tussen die dingen is et geheugen en et vid kaartje :S

Verwijderd

m33p schreef op 17 oktober 2002 @ 14:27:
Jeuw firewurx, ja dat was die lan haha, ik ben NfiNite :O ik zal zo es proberen in andere PC te proppen, kijken of et helpt, maarjah, d´r staan hier 3 PC`s, 3 dezelfden, et enigste verschil tussen die dingen is et geheugen en et vid kaartje :S
misschien een rare vraag maar heb je je fan al gecheckt op je kaart? Ik heb zo'n zelfde probleem gehad...bleek dat mijn fan op de GPU stuk was...daar merkte in gewoon pc gebruik niks van, tot dat je wilde gamen...

Ik zou hem ff checken....

• m33p
Hij draait wel, maar word wel gehoorlijk warm, hij gaat echt zwaar haperen als ie te heet word, dat had ik dus op die LAN, maar ook als ie gewoon normale temperatuurd is draait ie naadje, met gewone spelen zoals Counter-Strike draait ok, maar als ik dan wat zwaarders ga spelen zoals UT2K3 of BattleField, dan begint het gezeur... ik zit d´r aan te denken om dit coolertje te kopen:

http://www.sharkacorp.com/images/zm80-hp/card-lg.gif

Deze kwam ik tegen in andere thread, maarjah, et "gewone hakkelen" onder UT2K3 en BattleField heeft nix met de temp te maken... iemand daar iets op? lees hierboven voor wa´k d´r al aan gedaan heb, ik weet echt neit meer wat et is, ik wil zo nog wel proberen em ff in een andere comp te stoppen...

• m33p
Nou ik heb dus net ff me vid kaart in me broertjes comp gehad en daar draait ie gewoon perfect :S Dus ik ga nu ff proberen me drivers etzelfde te krijgen als op zijn PC, en hopen dat dat wat uitmaakt

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

re-install van windows gedaan?
terug geklokt? (whats the use anyway, op een GF4Ti?)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• m33p
FireWurX schreef op 17 oktober 2002 @ 16:40:
re-install van windows gedaan?
terug geklokt? (whats the use anyway, op een GF4Ti?)
Yep, al paar keer geformateerd
en yep, ook al terug geclocked... maar dat zou toch nie moeten uitmaken? want hij word nie warm ofzo en hijs stabiel, geen vastlopers, nix

Verwijderd

Hmm, als je videokaart het in een andere pc wel goed doet en je al een paar cleane installs heb gedaan, zou ik eens serieus naar de gezondheid van je voeding gaan kijken...

• m33p
Mjah, de rest doet et verder wel goed, en in de PC waar ik em in getest heb zit psies dezelfde voeding...

• m33p
Ik heb nu alles weer op default gezet, dus factory settings zeg maar, et draait alweer beter, maar nog steeds verrot...

• dupke30
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

Ik heb precies hetzelfde probleem!!!! Is echt f*cked up!
draai hier op een A7V266,XP 2100+, V8440 Ti4400 128MB,2x256MB-DDR. En hakkelen man???
Betaal je al zoveel voor die pc tjap en nog hakkelen, Heb al verschillende (3) voedingen al geprobeert maar geven allemaal de zefde waarden... Toch heb ik bij 3dmark2001se 10750 punten???
Zeg het maar eens waar het aan ligt!

signature

Verwijderd

Ik heb het ook gehad met mijn ti 4600 |:( |:(
Maar ik heb de cooler even schoongemaakt en toen liep het weer perfect. Als ik trouwens te hoog OC begint mn sound ook te stotteren,,heel vreemd. Maar waterkoeling is in aantocht >:)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

dupke30 schreef op 17 oktober 2002 @ 22:48:
Ik heb precies hetzelfde probleem!!!! Is echt f*cked up!
draai hier op een A7V266,XP 2100+, V8440 Ti4400 128MB,2x256MB-DDR. En hakkelen man???
Betaal je al zoveel voor die pc tjap en nog hakkelen, Heb al verschillende (3) voedingen al geprobeert maar geven allemaal de zefde waarden... Toch heb ik bij 3dmark2001se 10750 punten???
Zeg het maar eens waar het aan ligt!
Ik meld me ook even :/

• m33p
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 00:22:
Ik heb het ook gehad met mijn ti 4600 |:( |:(
Maar ik heb de cooler even schoongemaakt en toen liep het weer perfect. Als ik trouwens te hoog OC begint mn sound ook te stotteren,,heel vreemd. Maar waterkoeling is in aantocht >:)
Cooler is schoon, cooler draait, en die van mij OC´d maar is weer terug naar standaard instellingen, das 250/450 geloof ik, maar helpt nog nix, hijs wel OC´d geweest dus maar het kan ook niet zijn dattie te ver OC´d is geweest omdat ie in andere computer gewoon draait zoals die hoort te draaien...

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Met nieuwere detonator driver loopt CS bij mij zelfs met d3d voor geen meter, doe dus daarom gewoon opengl.
Dus ik zou niet de performance op CS orienteren :), kan zijn dat jij ook dat probleem hebt.

Dat BF niet liep had ik ook eens gezien, op mijn 2e pc, dat had iig te maken met via drivers, want na het veranderen van die ging het wel goed. Alleen BF liep overigens toen klote , de rest van de spellen ging wel goed.

• m33p
hmz, dat zou nog es kunnen... want op de andere PC waar ik em op getest heb zijn de VIA drivers niet geupdate, en de detonater drivers wel...

• dupke30

dupke30

You Like That!!!

m33p schreef op 18 oktober 2002 @ 14:26:
hmz, dat zou nog es kunnen... want op de andere PC waar ik em op getest heb zijn de VIA drivers niet geupdate, en de detonater drivers wel...
Bij maakte dat niets uit of ik nou de WinXP drv's erop had of de nieuwste VIA drv's.
Het eenigste wat ik nog kan proberen is de SP1 over winxp heen halen. Zal wel ff melden wat hij hierna doet...

signature

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:54

DJT

Voor Battlefield 1942 geldt: Zet het geluid eens helemaal uit en probeer dan eens te spelen. Bij mij haperde het spel ook met m'n Asus V8440, tot ik gister een ander moederbord kocht (Asus P4PE). In plaats van de mijn 'oude' Terratec Xfire1024 gebruik ik nu onboard geluid en het probleem is opgelost.

• dupke30

dupke30

You Like That!!!

DJT schreef op 18 oktober 2002 @ 16:05:
Voor Battlefield 1942 geldt: Zet het geluid eens helemaal uit en probeer dan eens te spelen. Bij mij haperde het spel ook met m'n Asus V8440, tot ik gister een ander moederbord kocht (Asus P4PE). In plaats van de mijn 'oude' Terratec Xfire1024 gebruik ik nu onboard geluid en het probleem is opgelost.
Dus het zou aan de geluidskaart liggen dat het systeem / spellen verrot zijn?? :? ?
ok als je bij BF1942 de soud off zet hoeft hij alleen nog maar beeld te verwerken en is hij idd sneller :*) . Maar wat is een spel zonder geluid? :'( ?? (niets :( !)

signature

• dupke30

dupke30

You Like That!!!

m33p schreef op 17 oktober 2002 @ 19:56:
Ik heb nu alles weer op default gezet, dus factory settings zeg maar, et draait alweer beter, maar nog steeds verrot...
Hoe zijn jouw voltages eigenlijk?
Die van men:
Vcore 1,69v t/m 1,85v [variabel :? :( ](1,75v ingesteld)
3,3v : 3,21v
5v : 4,87V
12v : 12,47v

Is toch wierd datmijn vcor onder het draaien steeds veranderd.?

signature

• m33p
hehe, hoe ken´k dat zien?

edit:
ze staan gewoon op standaar, da weet ik alleen

edit2:
ik heb Creative SB Live 5.1, ff me geluid uitzetten en testen, k´moet nu weer ff instaleren :S jullie horen et resultaat nog van me (en jah, ik heb dit eerder met een spel gehad dat als ik bij geluid Hardware support uitdeed dat et spel ging laggen maar k´weet zo niet meer welk spel helaas)

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
bij mij hakkeld ie soms en soms niet. heel vaag iig.
maar ik heb nog geen andere drivers geprobeerd en ik heb nu 41.72

• m33p
Ik ook, die werken tot nu toe het best... k´heb al ouderen en nieuweren, MSI drivers geprobeerd... helpt allemaal minimaal

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

je ' toets doet het niet helemaal lekker

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• m33p
Offtopic:
nej die accute shit is de ' maar dan schuin

Ontopic:
ik ga me geluidskaart d´r es ff uitslopen en kijken of dat uitmaakt, want in die comp waar ik em in getest heb zit een onboard geluidskaartje, e ik heb een SB Live 5.1...

Verwijderd

Zet in de bios de temp-monitoring ed uit, gewoon op ignore. Zet ook de mem-performance op 'performance'. In windows heb ik de temp-monitoring-proggies uitgezet. In mijn geval Asus PCProbe. Problem fixed.... :)
Pagina: 1