Cardreader geeft probs onder win2k

Pagina: 1
Acties:

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Heb hier een pc staan met Winows 2000 sp2 en nieuwste usb drivers (Intel cipset). Als ik er een cardreader van Sandisk aan hang gaat ie zoeken naar nieuwe hardware. Hij geeft dan de melding "nieuw schijfstation gevonden" en dan slaat de pc gewoon vast. Het proces "system"gebruikt dan 99% cpu power en ik kan het schudden verder.
Heb de foutcorrectie van de USB zooi al uitgezet om te kijken of dat iets uithaalt, maar heeft geen effect. Heeft er hier iemand nog een idee?
Mobo is trouwens van chaintech. Is een pentium 4 bord met SDram, type heb ik ff niet bij de hand.

Verwijderd

Kijk bij systeem informatie of je USB controller een IRQ deelt, USB houd daar niet van en kan je systeem dan laten hangen

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, klinkt idd als een conflict met je USB controller. Werken verder wel andere USB apparaten?

Zoals hierb oven al staat kan je even kijken bij apparaatbeheer of je USB controller een IRQ deelt, zo ja, probeer ook eens te kijken waarmee.

Enneuh, probeer anders nog eens voor de zekerheid de USB drivers iets te downgraden, misschien werken deze een beetje buggy op in jouw situatie?

• ApoC
Heb ff naar irq's gekeken en dat zit goed. Heb er een simpel muisje op getest en dat is perfect. Heb die sandisk ook al aan andere pc's gehad en dat gaat ook goed, dus ik ben een beetje door mijn opties heen....

• ApoC
Ben er nu iig achter dat sandisk echt klote drivers mee levert die het probleem dus blijken te veroorzaken. Ben nu nieuwste drivers aan het downen, hoop dat die minder probs geven. maar ik geloof er niet echt in, wordt dan namelijk mijn derde driver....