newbie netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:48
Mijn netwerk is nu compleet, maar nu wil ik ook met drie computers op internet.
Alle computers hebben een eigen ip-adres,(192.168.1.1 en 192.168.1.2 en 192.168.1.3)
Maar het internet kan ik met de internet computer niet meer bereiken, omdat chello zelf elke keer een ander ip-adres geeft.
Hoe kan ik dit veranderen.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:00
Je wilt dus zeggen dat het internet het niet meer doet sinds je een netwerk hebt geinstalleerd??? Of niet het is een klein beetje vaag. Maar als dat zo is is dat foute boel, het feit dat chello je regelmatig een nieuw ip-adres geeft heeft daar niks mee te maken. vertel eens wat meer over hoe je dat netwerk inelkaar hebt gezet, heb je aan de instellingen van je chello netwerkkaart gezeten?

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je ook aan je chello-kaart een vast IP toegewezen...

Verwijderd

chello geeft je een vast IP hor...

Verwijderd

Zorg er even voor dat je op die PC waar je internet op deelt de tcp/ip instellingen goed uit elkaar houdt! Dat scheelt al een heel hoop namelijk! ;)

Verder zou dit misschien wel de reden kunnen zijn:

Je hebt dus die 2e NIC naast die al draaiende geïnstalleerd (die van Chello). Toen ben je fijn die tcp/ip instellingen gaan maken voor de NIC die je op je LANnetje gebruikt..... Toen heb je bij DNS voor uitschakelen gekozen. Alles oke, jij rebooten.... LAN werkt. mooi! Jij naar je browser --> www.chello.nl --> fout! :(

Als je bij de ene kaart DNS uitschakelt, wordt dit bij de andere ook automatisch uitgeschakeld! Je zou het eventueel even kunnen testen door tweakers.net op IPadres te benaderen.....
212.189.235.11
Lukt dit wel, dan zit het dus sowieso in je DNSinstellingen... Lukt het niet moet je dit even melden, dan kijken we ff verder voor je! :)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 21:58 schreef normal888 het volgende:
chello geeft je een vast IP hor...[/quote]Hmmmm, dat zal dan wel per regio zijn, want hier in nep-Amsterdam werken we echt wel met een DHCP server.

Maar dat ff terzijde. Het feit, dat je met een DHCP of een vast IP-tje zit, zou geen verschil met je internet verbinding moeten maken. Maar misschien heb je op je intranetwerkje, na het installeren van de DHCP service een vast IP adres aan je Chello kaart gehangen en deze niet correct ingesteld? Als je NT(Server) draait lijkt het me raadzaam om de properties van je Chello kaart te bekijken. Probeer anders vanaf je server een ping naar buiten te doen. Dit zou moeten werken. Zo niet, dan heb je idd een probleem met je IP instellingen van Chello. Misschien is het ook wel handig om te vermelden welke proxy service je gebruikt.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

ja volgens mij geeft a2000 chello upc weet ik veel wat ik heb een vast ip adres.. regio is hilversum.. met ipconfig in dos zie ik dat ik vast ip adres heb ..

3 pc's op internet kan toch gewoon met proxy server.. Ip adres van je host pc met internet dus invullen in je proxy klaar..
Pagina: 1