[NT4.0] Inbellen op RAS, zie geen schijven van server

Pagina: 1
Acties:

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Heb een laptop. Deze werkt op een netwerk met een NT4.0 server met Exchange 5.5. Ook neem ik hem vaak mee naar huis. Wanneer ik dan thuis inbel op de server krijg ik verbinding via RAS krijg ik verbinding en kan ik mijn mail Synchroniseren met Exchange 5.5. Echter zie ik geen netwerkschijven.
Heb me als volgt aangemeld aangemeld. Laptop opstarten, gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. Dan zegt hij dat hij geen domein kan vinden, logisch, dan klik ik op annuleren. Wanneer ik dan inbel, zie ik wel Aanmelden op netwerk... maar ik krijg geen loginscript.

Client voor microsoft netwerken staat aan.
Op de server bij gebruikersbeheer voor domeinen is al een loginscript aan de gebruiker bevestigd.
Wanneer ik bij uitvoeren \\server\c typ, krijg ik deze wel te zien.

Waarom zie ik geen loginscript

Verwijderd

staat er op de laptop windows 2000 of iets anders , maar bij de eigenschappen van vpn kan je instellen dat je het domein meegeeft bij het inbellen had je dat al gedaa n ?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:20
dus het loginscript is je probleem. Het draait niet.
Je kan eventueel een batchje schrijven die je handmatig opstart nadat je bent aangemeld die je netwerkmappings aanmaakt.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• killerflappy
sorry er staat windows 98 tweede editie op

Verwijderd

als je \\server\share doet moet je dan nog een wachtwoord opgeven of niet

• killerflappy
Nee, er hoeft geen wachtwoord ingegeven worden. Wat is vpn, heeft windows 98 dat ook?

Verwijderd

Je host file instellen en vooral met inbellen moet je ook je LMhost file goed invullen . In het bestand host en lmhost staat ook in hoe je het moet invullen. Dan effe boote en klaar (dan kan je makkelijk een script draaien voor je shares etc of handmatig)

succes

• killerflappy
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 15:01:
Je host file instellen en vooral met inbellen moet je ook je LMhost file goed invullen . In het bestand host en lmhost staat ook in hoe je het moet invullen. Dan effe boote en klaar (dan kan je makkelijk een script draaien voor je shares etc of handmatig)

succes
Snap geen zak van, wat moet ik nu precies invullen??
Pagina: 1