Athlon instabiel op 133Mhz FSB

Pagina: 1
Acties:

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik zit hier al vrij lang met een probleem :) nl mijn AMD athlon 1,333 Ghz wil alleen op 1Ghz stabiel lopen. Eerst was het de bedoeling dat ie op 1Ghz moest lopen omdat ik toen pc100 geheugen had maar later heb ik en reepje ddr-geheugen gehaalt. (Corsair pc2700 met heatspreader) Hij bootte wel maar liep vast met een blauw scherm. Als ik hem op 100/133 (cpu/geheugen) liet lopen dan bleef ie wel stabiel dus aan het geheugen lag het zoizo niet. Dus ik dacht: hij wordt gewoon te warm en toen heb ik mbm5 geïnstalleerd. De temps van mbm5 kwamen mooi overeen met die v/d bios dus toen ben ik gaan kijken hoe warm ie werd met SiSoft Sandra burn in test met de fan uit op 1GHz zodat ie alleen maar kon vastlopen van de hitte. Op 68 graden was ie nog stabiel en ben ik gestopt. Dus ff een sterke fan op me heatsink (Swiftech 370) gezet en de cpu op 1,333 Ghz en tadaa... hij liep vast met een temp van 54 graden. OK, de temp was het dus ook niet. :P Toen dacht ik van; misschien is m'n northbridge niet goed gekoelt en aangezien ik toch zo'n Zalman VGA koeler wilde kopen heb ik er maar zo'n koperen heatsink bij gekocht en die op de northbridge geplaats die al eigenlijk helemaal niet zo warm werd: Nog steeds vastlopers. Nou weet ik echt niet meer wat ik moet proberen. Ik heb ook een nieuwer bios erop geflashed ook zonder enig resultaat. :| Wat kan ik nou nog proberen? Zou win2k opnieuw installeren een misschien oplossing kunnen zijn?

M'n specs:
ECS k7s5a LAN
AMD Athlon tb 1,333 Ghz
256mb pc2700 Corsair
340 Watt Chieftech voeding
Win.2k SP3

Het blauwe scherm wat ik krijg is meestal verschillend maar ik zal 2 voorbeelden geven:

STOP:
The driver mistakenly marked a part of it's image pagable instead of nonpagable.
This driver may be at fault: mrxmb.sys

een andere (deze heb ik geloof ik meerdere malen gehad):

STOP:
Driver IRQL not less or equal.

En daaronder staat altijd: Dumping physical memory to disk

Als ie daarmee klaar is dan reboot ie en krijg ik zo'n wit scherm dat ik m'n active desktop moet herstellen.

BTW in dat blauwe scherm staan ook nog allemaal cijfers.

Wie kan mij helpen ik wordt hier nl een beetje :r 8)7 van :(

Verwijderd

Je moet hem op 133/133 zetten. Want je hebt hem nu waarschijnlijk op 100/133 lopen.
Dus lopen de fsb en geheugen niet synchroon, dus krijg je meestal vastlopers enz.
Had ik eerst ook namelijk :)

• kutkip
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 12:18:
Je moet hem op 133/133 zetten. Want je hebt hem nu waarschijnlijk op 100/133 lopen.
Dus lopen de fsb en geheugen niet synchroon, dus krijg je meestal vastlopers enz.
Had ik eerst ook namelijk :)
Nee, op 100 voor de cpu en 133 voor het geheugen loopt ie juist stabiel! Op 133/133 krijg ik juist die vastlopers.

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
hij loopt vast tijdens het booten van W2k? probeer eens het opnieuw te instaleren als je je PC op 133/133 hebt gezet. misschien snapt windows het dan wel

• kutkip
polo1987 schreef op 17 oktober 2002 @ 12:22:
hij loopt vast tijdens het booten van W2k? probeer eens het opnieuw te instaleren als je je PC op 133/133 hebt gezet. misschien snapt windows het dan wel
Nee booten lukt wel. Maar als ik dan iets in Windows doe (maakt volgens mij niet echt uit wat) loopt ie vast.

Verwijderd

Heb je al een bios update geprobeerd :?
MOet je eens de oc bios proberen van cheepoman ofzo. Die kan wel vinden op ocbenchwork.com

• polo1987
Ik zou toch proberen om windows opnieuw te instaleren, als je het niet geprobeerd hebt dan weet je het niet. :P

• kutkip
polo1987 schreef op 17 oktober 2002 @ 12:27:
Ik zou toch proberen om windows opnieuw te instaleren, als je het niet geprobeerd hebt dan weet je het niet. :P
Ja maar dan is al m'n data weer pleite en daar heb ik niet echt veel zin in eerlijk gezegt. En de kans dat het daar aan ligt is zoizo denk ik al erg klein.

Verwijderd

Volgens mijn gebruiksaanwijzing van mijn ECS K7S5A LAN is het max pc2100(266) niet pc 2700(333)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 12:36:
Volgens mijn gebruiksaanwijzing van mijn ECS K7S5A LAN is het max pc2100(266) niet pc 2700(333)
daar zal het probleem wel liggen.

• kutkip
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 12:36:
Ja maar het is backwards compatible, maw mijn geheugen draait als pc2100. Anders zou het 133/166 zijn ipv 133/133 :) En je had het ook kunnen lezen. Ik zeg nl in m'n 1e post dat hij wel stabiel draait op 100/133 cpu/geheugen en dat het dus niet aan mijn geheugen ligt :/

• polo1987
maar hij draait zijn geheugen toch ook op 266 (133 DDR) en niet op 333 (166 DDR)?? dus dat kan het probleem toch ook neit zijn als hij zijn geheugen clock op 133 zet :?
edit:

oeps te langzaam getikt

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 11:42
Ik herken het probleem van IRQ not less or equal van mijn oude AMD K6. Daar bleek het uiteindelijk aan het overklokken te liggen. Heb toen de VCore iets opgeschroefd en was het probleem kwijt. Kreeg het overigens alleen in W2K en XP, W98 had er geen problemen mee.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:37
vreemd, pc2700 is toch gewoon backwards compatible, en het lijkt me dus gewoon sterk dat 166Mhz ram problemen geeft op 133, en dat doet het op 100/133 ook niet

probeer eens een verse win install, ik zou overigens wel ff eerst een ghost maken zodat als je nieuwe wininstal probs ook probs geeft, je weer meteen terugkan naar je oude(huidige) win install

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• kutkip
Bastardhost schreef op 17 oktober 2002 @ 12:41:
Ik herken het probleem van IRQ not less or equal van mijn oude AMD K6. Daar bleek het uiteindelijk aan het overklokken te liggen. Heb toen de VCore iets opgeschroefd en was het probleem kwijt. Kreeg het overigens alleen in W2K en XP, W98 had er geen problemen mee.
Jammer dat ik dat niet kan met m'n k7s5a bordje ;(
TLRnZ schreef op 17 oktober 2002 @ 12:42:
probeer eens een verse win install, ik zou overigens wel ff eerst een ghost maken zodat als je nieuwe wininstal probs ook probs geeft, je weer meteen terugkan naar je oude(huidige) win install
Dat kan toch met drive image ofzo? Dat heb ik wel :) Dan zou ik win2k ff kunnen reïnstallen.

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat het door pc2700 geheugen komt lijkt mij heel stug.
Ik heb hier ook een k7s5a met een reepje van 128MB pc2100 waar ik begin deze week nog een reepje van 512MB pc2700 bij geprikt heb. De laatste draaid nu dus gewoon op pc2100 snelheid maar dit geeft geen enkel probleem. Zo stabiel als het maar kan.

Een tip die tegen een aantal eerdere reacties in gaat : flash je bios eens terug naar een oudere versie. Ik kreeg bij de laatste 2 versies op de ecs site het probleem dat hij vaak niet meer wou booten, dan ging hij continu de cd-roms af en gaf geen beeld. Dus misschien dat die bios nog meer problemen geeft.
(overigens bij de officiele en de oc-bios). Kijk dus eens op de ecs site naar de 3e bios.

Nog even over het geheugen, test ook even of het goed geheugen is met memtest o.i.d, dan weet je zeker dat het daar ook niet aan ligt.

Verwijderd

Ongelooflijk hoeveel onzin mensen hier uitkramen. Lees eerst eens de post voordat je iets zegt |:(.

Het maakt werkelijk waar helemaal NIETS uit of je nou een PC2700 of PC2100 geheugenmodule in je machine stopt. Je kunt alles zo instellen zoals je zelf wilt of je laat het gewoon doen door SPD. Logisch is natuurlijk dat je met een merkloos PC2100 niet zulke strakke timings zult halen als met die Corsair module.

Eerlijk gezegd zou ik het ook niet weten je hebt al zo'n beetje alles geprobeert wat ik ook zou doen. Wat je nog zou kunnen proberen (als het toch een geheugenprobleem betreft) probeer eens een ander slot voor je geheugenmodule. En anders zit er niets anders op dan of wel een clean Win2K instell of één voor één hardwarecomponeten gaan vervangen om te achterhalen waar het probleem zit.

Verwijderd

kun je ergens je s2kslewrate vinden?
ik had hetzelfde probleem met mijn asus a7m266 en een goede rakker hier op GOT wist me te vertellen dat ik die op 1 moest zetten, en hij draaide opeens stabiel.
nu weet ik niet of deze feature er daar ook op zit, maar ik zou zeggen, kijk eens.

• kutkip
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 12:48:
In het bios? Nee.
Tycho2 schreef op 17 oktober 2002 @ 12:45:

Een tip die tegen een aantal eerdere reacties in gaat : flash je bios eens terug naar een oudere versie. Ik kreeg bij de laatste 2 versies op de ecs site het probleem dat hij vaak niet meer wou booten, dan ging hij continu de cd-roms af en gaf geen beeld. Dus misschien dat die bios nog meer problemen geeft.
(overigens bij de officiele en de oc-bios). Kijk dus eens op de ecs site naar de 3e bios.

Nog even over het geheugen, test ook even of het goed geheugen is met memtest o.i.d, dan weet je zeker dat het daar ook niet aan ligt.
Kun je ff het bios nummer geven of een linkje?

En ja geheugen had ik al getest 100% stabiel :)

Nou ik denk dat ik ff ga kijken of ik een image kan maken van me hdd, en kan ik dat het beste op de bestaande partitie doen of een nieuwe aanmaken?

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op de ecs site onder bios : http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm

Deze gaf bij mij problemen :

BIOS Type AMI® BIOS Release Date 2002/09/09
Version 02/08/09 File Size 450 KB
Download k7s5a020809.exe Flash Utility aminfxxx.exe
Release Note 1. Support AMD Athlon XP 2400+ and 2600+ CPU
------------------------------------
deze weet ik ff niet zeker..... :

BIOS Type AMI® BIOS Release Date 2002/06/26
Version 02/06/26 File Size 450 K
Download k7s5a020626.exe Flash Utility aminfxxx.exe
Release Note 1. Fixed RealMagic DVD decoder of PC Card(EM8300) responsed invalid bus/dev/func
number during POST
2. Fixed RAID card (kurokutosikou ATA100PCI) couldn't work properly

Deze draai ik nu....

BIOS Type AMI® BIOS Release Date 2002/04/29
Version 02/04/29 File Size 250 K
Download k7s5a020429.exe Flash Utility aminfxxx.exe
Release Note 1. Fixed "Keyboard Power On" function disappeared in CMOS setup menu

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

kutkip schreef op 17 oktober 2002 @ 12:43:
[...]

Jammer dat ik dat niet kan met m'n k7s5a bordje ;(

[...]
Jawel ! met een weerstandje heb je al snel 0,10V meer :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• kutkip
Tycho2 schreef op 17 oktober 2002 @ 12:53:
Deze draai ik nu....

BIOS Type AMI® BIOS Release Date 2002/04/29
Version 02/04/29 File Size 250 K
Download k7s5a020429.exe Flash Utility aminfxxx.exe
Release Note 1. Fixed "Keyboard Power On" function disappeared in CMOS setup menu
Ik probeer em te downe maar het lijkt wel alsof er een paar duizend mensen dit ding proberen te downen.... Hij is nog steeds die site voor het downloaden aan het laden :P

/edit: Eindelijk hij download :)
Speedy-J schreef op 17 oktober 2002 @ 12:56:
[...]

Bedoel je een weerstandje op het mobo zetten of potloodstreepjes op de cpu? Kleuren wil ik nog wel maar solderen niet.

Verwijderd

Speedy-J schreef op 17 oktober 2002 @ 12:56:
[...]

Niet iedereen gaat graag aan zijn moederbord solderen :P.

• kutkip
Kan ik misschien een v/d l7 bruggen inkleuren voor een hoger voltage? Bij m'n Duron is dat nl wel gelukt.

Verwijderd

Ik heb dat board ook. Alleen ik heb een Duron 1200. Ik heb gelezen op GOT dat je de heatsink van de chipset eraf moet halen, ontdoen van het dubbelzijdige plakband, pasta er tussen en dan vastlijmen.

• kutkip
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 13:19:
Ik heb dat board ook. Alleen ik heb een Duron 1200. Ik heb gelezen op GOT dat je de heatsink van de chipset eraf moet halen, ontdoen van het dubbelzijdige plakband, pasta er tussen en dan vastlijmen.
Dude.. ff lezen aub. Heb ik nl al gedaan.

Ik heb nu het bios geflashed en ik ga kijken of ie nu wel stabiel draait :)

• kutkip
Niet stabiel dus :/ Hij bleef deze keer hangen in 3D Mark 2k1 (doet ie ook wel eens) dan freezed ie maar als ik 4sec de powerknop indruk om hem af te sluiten dan geeft ie wel eerst zo'n afsluitberichtje (win2k) waarbij dat balkje ook daadwerkelijk beweegt zoals het hoort dus is hij niet helemaal vastgelopen zou je zeggen.

• kutkip
Nu een nieuwe partitie aangemaakt en win2k erop geïnstalleerd en ik heb nu geen blauwe schermen maar spontane reboots/afsluitende programma's :(
Ik zou het voltage nog wel op willen schroeven. Kan dat met potloodstreepjes en zo ja welke bruggen moet ik verbinden?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Vaag, ik had hier al gereplaaied ... ik vroeg me af wat je mem timings zijn, ik had hetzelfde probleem op 133 mHz, op 100 mHz kon ik alles max zetten maar op 133 niet. Bij mij staat het op ultra 3,4,3 geloof ik. Alles op z'n snelst behalve die ene die op 2 kon, maar die heb ik op drie moeten zetten.

• kutkip
Raziel schreef op 17 oktober 2002 @ 16:50:
Vaag, ik had hier al gereplaaied ... ik vroeg me af wat je mem timings zijn, ik had hetzelfde probleem op 133 mHz, op 100 mHz kon ik alles max zetten maar op 133 niet. Bij mij staat het op ultra 3,4,3 geloof ik. Alles op z'n snelst behalve die ene die op 2 kon, maar die heb ik op drie moeten zetten.
Alles staat op z'n snelst wat geheugen betreft, maar ik weet al zeker dat het niet in het geheugen zit aangezien ik wel stabiel op 100 (cpu) / 133 (geheugen) kan draaien.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Je Athlon ken je gewoon de L7 inkleuren ,dan krijg je 1.84V op de CPU :)
Als solderen geen optie voor je is ,dan is deze het toch zeker als laatste middel

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• kutkip
Speedy-J schreef op 17 oktober 2002 @ 17:08:
Je Athlon ken je gewoon de L7 inkleuren ,dan krijg je 1.84V op de CPU :)
Als solderen geen optie voor je is ,dan is deze het toch zeker als laatste middel
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaresite.net/fotos/l7-table.gif Zal ik maar met de kleinste steiging beginnen?

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

je heb maar 1 stap ,das van 1.74 >1.84 V dus
Wel alle open bruggen inkleuren aub :)

[ Voor 0% gewijzigd door Speedy-J op 17-10-2002 17:17 . Reden: Ik zie een kruisje :) ]

Verwijderd

Zeg Kutkip, ik volg je problemen al langere tijd. Ook ik heb zo'n K7S5A biordje met de nodige problemen. Ik heb met behoorlijk wat BIOSen gespeeld en persoonlijk blijf ik bij de versie van 02/04/29. Ook op OCworkbench.com wordt beweerd dat dit de stabielste versie tot nu is (ik krijg allerlei CMOS problemen wanneer ik nieuwere versies gebruik, zowel officieel van ECS als die van Cheepoman).

Ter zake: volgens mij doe je niets verkeerd en zou ik me meer zorgen maken of je bord wel helemaal OK is. Als je nog garantie hebt zou ik 'm zeker ter reparatie / omwisseling aanbieden.

Met poephoofd ben ik 't eens dat er in dit draadje wel erg veel geblaat is/wordt.

• kutkip
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 17:19:
Zeg Kutkip, ik volg je problemen al langere tijd. Ook ik heb zo'n K7S5A biordje met de nodige problemen. Ik heb met behoorlijk wat BIOSen gespeeld en persoonlijk blijf ik bij de versie van 02/04/29. Ook op OCworkbench.com wordt beweerd dat dit de stabielste versie tot nu is (ik krijg allerlei CMOS problemen wanneer ik nieuwere versies gebruik, zowel officieel van ECS als die van Cheepoman).

Ter zake: volgens mij doe je niets verkeerd en zou ik me meer zorgen maken of je bord wel helemaal OK is. Als je nog garantie hebt zou ik 'm zeker ter reparatie / omwisseling aanbieden.

Met poephoofd ben ik 't eens dat er in dit draadje wel erg veel geblaat is/wordt.
Ja, ik heb ook een beetje een haat/liefdeverhouding met m'n bordje ondertussen.
Aan de ene kant draait ie met een Duron 700 super stabiel, en de kleur van het mobo is prachtig maar aan de andere kant werkt ie niet met een Duron 1200, niet op 133Mhz fsb bij een Athlon past er geen alpha 8045 op enz enz ....
Speedy-J schreef op 17 oktober 2002 @ 17:15:
je heb maar 1 stap ,das van 1.74 >1.84 V dus
Wel alle open bruggen inkleuren aub :)
Ja ik zag het :) Jammer want ik had net het idee, dat als 1,333 Ghz het niet blijft doen dat ik hem dat op 1Ghz zo min mogelijk voltage geeft zodat ie heel weinig koeling nodig heeft (zoals je misschien weet ben ik een stilte-freak :)) maar dat gaat helaas niet door :)

Iig loopt ie nu op 1,85v en ik hoop dat ie nu stabiel blijft draaien. Hij wordt alleen wel erg warm..

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

(zoals je misschien weet ben ik een stilte-freak )
Jah dat had ik in eerder postings al in de gaten :) ,je weet vast wel hoe je met een Papst om moet gaan dus..
Ik houd ook wel van een beetje stilte in huis,in combinatie met waterkoeling lukt dit uitstekend igg.. (ook met Papst fans als basis natuurlijk :) ) ,stevig windje voor een stevige prijs ! en lekker stil >:)

Succes met je dondervogel ! :? Thunderbird :9

Verwijderd

pc2700 is dat niet ddr333 ipv ddr266 ? .......

Verwijderd

volgens mij onderesteunt dat bordje geen ddr333 en heb je daardoor problemen me de geheugen timing.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 18:57:
volgens mij onderesteunt dat bordje geen ddr333 en heb je daardoor problemen me de geheugen timing.
:Z
Lees de draad voor je blaat, en ken de FAQ.
Dit geheugen is allemaal backwards compatible, zoals eerder in dit topic ook al voorbij is gekomen.

• kutkip
Damn, hij is gisteren toch weer vastgelopen :( Ik denk dat ik maar voor een nieuw mobo moet gaan sparen ;(

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Mijn Athlon 1333 wil ook niet lekker werken op 133 Mhz.
Op 1 Ghz werkt alles wel oke.
Ik maak gebruik van een 300W voeding en PC2100 geheugen.
Temps zijn niet te hoog.
Ik snap er ook niks van (mobo = ECS K7VTA3 1.0f: KT266 chipset).
Ga denk ik een ASUS A7V8X halen... :)

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Ik heb bijna hetzelfde probleem, alleen "iets" complexer
probeer de fsb eens op 140mhz te zetten
bij mij werkt de cpu wel goed op 1ghz en op1,4ghz ( maar niet op originele snelheid (1,33ghz) :?

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Als je een lekker OC bordje wil hebben met SIS chipset ,zou ik een MSI 745Ultra nemen.
Triest by the way dat je hem niet stabiel ken krijgen :'( ,ik heb 4 van die bordjes gehad en liepen stuk voor stuk 150fsb stabiel .

• kutkip
RAILGUNNER schreef op 18 oktober 2002 @ 22:16:
Mijn Athlon 1333 wil ook niet lekker werken op 133 Mhz.
Op 1 Ghz werkt alles wel oke.
Ik maak gebruik van een 300W voeding en PC2100 geheugen.
Temps zijn niet te hoog.
Ik snap er ook niks van (mobo = ECS K7VTA3 1.0f: KT266 chipset).
Ga denk ik een ASUS A7V8X halen... :)
Zie mijn andere topic: die ga ik misschien ook halen :)
Aerox.2000 schreef op 18 oktober 2002 @ 22:32:
Ik heb bijna hetzelfde probleem, alleen "iets" complexer
bij mij werkt de cpu wel goed op 1ghz en op1,4ghz ( maar niet op originele snelheid (1,33ghz) :?
O da's een heel mooie tip :) Ik zal eens het OC-bios erop flashen

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op een K7S5A :? sure :) 143 bedoel je

Verwijderd

Zoals in een ander draadje... misschien werkt dit... werkte bij mij wel
ik had hetzelfde probleem met mijn asus a7m266 en een goede rakker hier op GOT wist me te vertellen dat ik die op 1 moest zetten, en hij draaide opeens stabiel.
kijk eens of je dat kan vinden... mijn 1900+ wilde ook niet op 1,6Ghz draaien, maar daarna liep ie als een zonnetje.

• kutkip
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 15:19:
Zoals in een ander draadje... misschien werkt dit... werkte bij mij wel

[...]

kijk eens of je dat kan vinden... mijn 1900+ wilde ook niet op 1,6Ghz draaien, maar daarna liep ie als een zonnetje.
Gelukkig heb ik nu een Asus A7V8X + Tbred 1800+ gekocht en dat draait nu als een zonnetje, maar dan zou ik alles weer om moeten bouwen om dat te bekijken. Misschien wanneer ik het geld heb voor een nieuwe case :) iig bedankt :)
Pagina: 1