Ik zit hier al vrij lang met een probleem
nl mijn AMD athlon 1,333 Ghz wil alleen op 1Ghz stabiel lopen. Eerst was het de bedoeling dat ie op 1Ghz moest lopen omdat ik toen pc100 geheugen had maar later heb ik en reepje ddr-geheugen gehaalt. (Corsair pc2700 met heatspreader) Hij bootte wel maar liep vast met een blauw scherm. Als ik hem op 100/133 (cpu/geheugen) liet lopen dan bleef ie wel stabiel dus aan het geheugen lag het zoizo niet. Dus ik dacht: hij wordt gewoon te warm en toen heb ik mbm5 geïnstalleerd. De temps van mbm5 kwamen mooi overeen met die v/d bios dus toen ben ik gaan kijken hoe warm ie werd met SiSoft Sandra burn in test met de fan uit op 1GHz zodat ie alleen maar kon vastlopen van de hitte. Op 68 graden was ie nog stabiel en ben ik gestopt. Dus ff een sterke fan op me heatsink (Swiftech 370) gezet en de cpu op 1,333 Ghz en tadaa... hij liep vast met een temp van 54 graden. OK, de temp was het dus ook niet.
Toen dacht ik van; misschien is m'n northbridge niet goed gekoelt en aangezien ik toch zo'n Zalman VGA koeler wilde kopen heb ik er maar zo'n koperen heatsink bij gekocht en die op de northbridge geplaats die al eigenlijk helemaal niet zo warm werd: Nog steeds vastlopers. Nou weet ik echt niet meer wat ik moet proberen. Ik heb ook een nieuwer bios erop geflashed ook zonder enig resultaat.
Wat kan ik nou nog proberen? Zou win2k opnieuw installeren een misschien oplossing kunnen zijn?
M'n specs:
ECS k7s5a LAN
AMD Athlon tb 1,333 Ghz
256mb pc2700 Corsair
340 Watt Chieftech voeding
Win.2k SP3
Het blauwe scherm wat ik krijg is meestal verschillend maar ik zal 2 voorbeelden geven:
STOP:
The driver mistakenly marked a part of it's image pagable instead of nonpagable.
This driver may be at fault: mrxmb.sys
een andere (deze heb ik geloof ik meerdere malen gehad):
STOP:
Driver IRQL not less or equal.
En daaronder staat altijd: Dumping physical memory to disk
Als ie daarmee klaar is dan reboot ie en krijg ik zo'n wit scherm dat ik m'n active desktop moet herstellen.
BTW in dat blauwe scherm staan ook nog allemaal cijfers.
Wie kan mij helpen ik wordt hier nl een beetje
van
M'n specs:
ECS k7s5a LAN
AMD Athlon tb 1,333 Ghz
256mb pc2700 Corsair
340 Watt Chieftech voeding
Win.2k SP3
Het blauwe scherm wat ik krijg is meestal verschillend maar ik zal 2 voorbeelden geven:
STOP:
The driver mistakenly marked a part of it's image pagable instead of nonpagable.
This driver may be at fault: mrxmb.sys
een andere (deze heb ik geloof ik meerdere malen gehad):
STOP:
Driver IRQL not less or equal.
En daaronder staat altijd: Dumping physical memory to disk
Als ie daarmee klaar is dan reboot ie en krijg ik zo'n wit scherm dat ik m'n active desktop moet herstellen.
BTW in dat blauwe scherm staan ook nog allemaal cijfers.
Wie kan mij helpen ik wordt hier nl een beetje
Zal ik maar met de kleinste steiging beginnen?