Watergekoelde Radeon9700 draad oververhit

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
nieuws: Hercules komt met waterkoel-editie Radeon 9700 Pro?

Misschien leuk als case m.b.t. Kex's workshop Moderatie Workshop (Part I)

Dit is een draad waar imho weinig specifieke kennis voor nodig is.
Het gaat over de 'revolutinaire' Ati 9700 Radeon.
- logischerwijs gaat het om een snelle videokaart
Hercules gebruikt waterkoeling.
- 1+1=2, water koelt beter dan lucht, dus kun je betere prestaties verwachten
Het is een beperkte oplage.
- verzamelwaarde, 1337-gehalte, bijzonder, leuk om te hebben, moeilijk om aan te komen en duur.

Dit zijn dingen die je eenvoudig weg kunt afleiden uit het artikel.Een beetje kennis van hardware (videokaarten) is misschien ook handig in zo'n draad maar niet essentieel voor dit voorbeeld.

OK, de reacties:

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=623179

Tsja goed gelezen en voldoet mooi aan de voorwaarden van deze case. De vormgeving is netjes en overzichtelijk dus +1 (voegt niks inhoudelijks toe voor het overzichtje zou je aan een +2 mogen denken)

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=623048

Offtopic en speculatief en niet super onderbouwd, onderbouwing is in deze een open deur +1 voor de moeite

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=623055

Speculatief, voegt niks toe niet onderbouwd 0

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=623140

Open deur, zomaar een losse mening 0

Dit zijn voorbeelden hoe ik zo'n draad mod. (=subjectief en met mijn normering) Er is altijd discussie mogelijk of het terecht/onterecht goed/fout is maar in het kader van de draad van Kex wil ik weten wat jullie ervan vinden (de voorbeelden).
Verder kun jezelf wat voorbeelden aanhalen met jouw mening. (er staan er genoeg).
Tenslotte verzoek ik jullie ook dringend deze draad verder af te modden, imho staan bijna alle reacties te hoog gewaardeerd. In het kader van deze case ben ik 1 keer over de draad heen geweest.

[ Voor 0% gewijzigd door Spice op 17-10-2002 12:35 . Reden: aanvulling: duur ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Goed idee, ik neem uit deze draad ook even een paar reacties en zal ze analyseren en beoordelen. Ik doe het gewoon op dezelfde manier als Spice dus ga er maar lekker voor zitten want heier komt het. :)

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=623334

Ondanks het feit dat deze kaart over het algemeen door Tweakers gekocht zal worden kun je er niet vanuit gaan dat de koelcapaciteit benut gaat worden waar het voor bedoeld is. Met andere woorden, niet iedereen zal deze kaart gaan overklokken. De vraag over de onderdelen die gekoeld gaan worden is ook een beetje naar de bekende weg vragen omdat op de duitse site (waarnaar verwezen word in het artikel) duidelijk staat dat het koelblok op de GPU zit, en niet op het geheugen. Dit betekent dat deze post puur speculatief is en overbodig is, want had de poster het artikel gelezen dan had hij dit niet hoeven vragen.

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=623052

Iemand die een kaart koopt met een pre-installed waterblok heeft uiteraard al een watergekoelde processor, want waarom zou je deze kaart gaan kopen als je ook nog zelf slangen, ene pomp en een radiadeur moet kopen? Kortom, in het kader dat de enige nog staande stelling een dubbelpost is met een eerder gemaakte reactie uit het topic is dit niet meer dan een off-topic reactie plus een ingetrapte open deur. Deze reactie verdient een 0 omdat hij voor de rest ook nog eens appels met peren vergelijkt.

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=623131

Ook hier een dubbelpost, het bewijs dat de user het artikel niet gelezen heeft, dan blijft er alleen nog over dat hij een plaatje wilt zien van de kaart en dat hij speculeert over de toekomst over pre-installed koelblikjes op de videokaarten. In mijn ogen is deze reactie dan ook niet meer dan een 0 waard.

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=623298

Deze reactie is wat beter omdat hier wel gebruik gemaakt wordt van feiten, de reactie is welliswaar off-topic maar het neemt niet weg dat zijn stelling niet klopt. Het lijkt hem zeer onwaarschijnlijk dat het in de toekomst zal gebeuren dat waterkoeling (op de videokaart) een standaard wordt, ook onderbouwd hij dit door te zeggen dat er steeds meer technologieën worden ontwikkeld om energieverliezen en onnodige warmteontwikkeling te verminderen. +1 inzichtvol omdat het zo is, ook GPU's krijgen dieshrinks met alle positieve gevolgen die dit met zich mee brengt. Ook is het netjes dat hij erbij zegt dat het de desktop-PC zal zijn waar waterkoeling niet de standaard zal worden, heel netjes zet hij er vervolgens een paar goede redenen achter waar hij heel mooi zijn verhaaltje mee sluit. Hiervoor zou ik hem nog een punt geven zodat hij op +2 inzichtvol komt, ik ben zelfs geneigd om hem naar de 3 te zetten maar ik doe dit niet omdat deze reactie nog steeds niet helemaal on-topic is.

Omdat ik op mijn werk zit kan ik niet alles teveel uitdiepen maar als ik thuis ben dan heb ik er meer tijd voor en die zal ik dan ook benutten door nog een aantal reacties te analyseren. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Dit bedoel ik, meer graag, Bazs2000 zou je ook jouw punten per draad kunnen geven.
Dan krijgen hetzelfde format en wordt het beter vergelijkbaar (TMFF dus)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Zal ik doen, maar ik heb er nu de tijd niet echt voor dus zul je moeten wachten tot ik thuis ben. Wanneer ik dan aan de gang ga kan ik ook meer tijd in mijn verhaal steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Microsoft Mira pas in 2003 beschikbaar

Microsoft-topics blijken het altijd goed te doen onder de users vandaar dat ik deze er nu maar bij heb gepakt. Dit komt mede doordat de onderwerpen zoals deze nu in de recente topiclist staan voor mij aan de zware kant zijn. Ik heb te weinig kennis van dat soort zaken dat ik mij alleen maar kan beperken tot het modereren van de reacties waarvan ik zeker weet dat ik het goed doe.

Van Microsoft-topics kunnen wij van een aantal zaken zeker zijn.

- Veel mensen kunnen over de onderwerpen meepraten.
- Het schijnt dat de drempel om te posten in deze topics dermate laag is zodat er binnen een bepaalde tijd al vaak is gereageerd.

Maar van de zaken waar je zeker van kunt zijn is niet alles even positief, zo wil het geval dat er altijd mensen zijn die menen grappig te zijn door te laten zien dat ook zij last van de bugs hebben en dat ze véél te veel betalen voor hun software. Bij deze mensen maakt het overigens niet uit of het over een muis, terminal, X-Box of OS gaat, zodra Microsoft er iets mee te maken heeft dan stijgt bij hun de drang om eens lekker te gaan zitten trollen.

In ieder geval is er voer genoeg in deze topics om een tijdje zoet te zijn omdat je er heel goed bij moet blijven omdat je anders fouten maakt. De ene M$-reply is de andere niet en dus is het niet de bedoeling om deze reply’s (te)laag te modden.

Maar goed, ik heb hier een klein introotje geschreven om een klein beetje aan te geven wat ik bedoel. Dat is ook een klein beetje het idee dat ik bij dit topic van Spice heb en ik heb vanmiddag voor mezelf al een stap gezet. Ik heb beloofd om hier nog een stapje dieper op in te gaan en zo zal ik het ook aanpakken. Ik ga dan ook beginnen met het uitpluizen van de reacties uit het Microsoft-topic.

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=623336

Dit is een reactie van Beaves en meteen een mooie om mee te beginnen.
Het begin van deze post gaat erover dat de Mira niet zo succesvol zal zijn vanwege de doelgroep die Microsoft voor ogen heeft en de prijs, ook is de markt niet groot omdat de server WinXP-PRO zou moeten draaien. Dit is al goed voor een +1 inzichtvol.
Verder zou een patch ervoor kunnen zorgen dat een grotere groep gebruikers gebruik zou kunnen maken van de Mira. Dat gedeelte had er niet in gezet hoeven te worden maar het geeft wel aan dat Beaves de artikels goed gelezen heeft. Vervolgens speelt hij handig ik op de vragen die er al in het topic stonden, er heerste bij een aantal mensen de onduidelijkheid over het gebruik en de werking van het apparaat en daar heeft hij op een losse manier een antwoord op gegeven. Dit is wat mij betreft ook een +1 inzichtvol/behulpzaam wat deze post op een +3 zou moeten zetten. Immers word hier handig omgesprongen met de informatie en laat de poster zien dat hij het artikel gelezen heeft.

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=623339

Dit is een antwoord op de reactie van Beaves, deze reactie bevat exact dezelfde informatie en draagt dus niets bij aan het topic. Wel schrijft hij erbij dat de Mira beter geschikt is voor de zakelijke markt vanwege het ‘verplichte’ gebruik van WinXP-PRO. Dit is in totaal een 1 gemodereerd waard omdat er maar een klein gedeelte van de post iets interessants bevat en de rest is dubbel met die van een andere post.

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=623445

Ook dit is een reactie op Beaves, het gedeelte van de prijs is onnodig en klopt niet. Voor de duidelijkheid, de Mira zal niet goedkoop zijn, ik ga hier een stukje vanuit het artikel van ZDNet quoten.
The Smart Display devices are expected to sell in the range of $800 to $1,000, depending on whether an 802.11b wireless networking base station is bundled in.
Zoals je ziet zal de Mira dus niet goedkoop worden en als je dan ook nog WinXP-PRO moet kopen dan mag je hopen dat je een flink gevulde portefuille hebt.
Het tweede gedeelte van de post waarin staat dat als er één met de Mira zit te internetten dat de ander de pc waarop de Mira is aangesloten niet kan gebruiken.

Dat is een speculatieve opmerking omdat hier niet veel over gezegd is. Anders nog, het moet zo zijn dat je met meerdere Mira’s op één server kan werken, dit zou dan automatisch betekenen dat er op de server ook andere dingen gedaan kunnen worden.
Ook deze post is dan niet meer dan een +1 waard omdat deze post niet helemaal klopt.

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=623350

Voor de beeldvorming is dit een handige post (althans, ik zie dit zo), het is een vergelijking met de Terminal Server zoals deze ook bij de uitgebreide versies van Windows zat/zit. Veel mensen kennen dit en als zij deze lijn doortrekken naar de Mira dan weten ze meteen iets meer van de werking ervan.
Een +2 vind ik deze reactie dan ook wel waard.

Ik stop nu met het uitpluizen van de reacties omdat dit een tijdrovende klus is, niet alleen omdat je nu moet opschrijven wat je tijdens het modden denkt (een gedachte dat normaal als een flits door je hoofd schiet) maar ook omdat je heel vaak door de artikelen bladert omdat je tijdens het uitpluizen wel eens vergeet wat er stond. Normaal lees je de artikels voordat je gaat modden en dan blijft het wel hangen maar als je jouw gedachte gaat opschrijven dan wil je het sneller vergeten.

Dat ik maar 4 reacties behandeld heb lijkt weinig maar ik vertel je dat ik hier 3 uur mee bezig ben geweest, misschien is dat de reden dat er nog maar weinig in deze draad is gereageerd, althans, ik kan mij dit heel goed voorstellen.

offtopic:
Dit is volgens mij voor het eerst dat ik zo'n lange post heb gemaakt op GoT.
:P