asus p4b266-e raid controller probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Ik heb een asus p4b266-e (met raid). Gister is m'n raid 0 setup gecrashed :'(
beide schijven doen het niet meer :(

het probleem:

Ik kan m'n raid controllers niet als ata gebruiken. wil er namelijk m'n 40gb backup aansluiten zodat ik m'n programma's/muziek en dergelijke weer kan gebruiken. De backup schijf zat eerst gewoon op de 'normale' controller.

Wat ik zelf geprobeerd heb:

Ben de hele bios afgegaan om te kijken of het kon uitzetten. Dit kon namelijk wel bij m'n gigabyte vrxp.
Heb de manual van het mobo doorgespit, maar kon alleen een jumpertje vinden waarmee ik het 'raid' gebeuren uit kon zetten. Als ik er dan een hardeschijf aan koppelde vind ie geen schijf.

Zijn er 'tweakers' hier die op hun asus p4b266-e wel hun raid controllers als ata kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 08:10
waarom sluit je die schijf dan niet aan op de gewone ide controller :?
en als je niet in raid conf draait valt er niets te recoveren

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Als je gewoon de RAID controller als normale ultra controller wilt gaan gebruiken:
daar zijn gehackte BIOS files voor! Heb ik ook toegepast op mijn P4B533-E mobo, naar alle tevredenheid :)

Index:
http://www.lumberjacker.de/index.html
Biosfiles:
http://www.lumberjacker.de/Downloads/downloads.html

Maarreh ... dan kan je natuurlijk niet je files recoveren van je oude RAID setup.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Ik heb nu op de 'normale' controller een 10gb voor windows en een 20gb (had ik allebei nog) voor programma's en games. Op de backup schijf heb ik altijd m'n muziek staan en de 'nog niet geinstalleerde' programma's (anders moet ik steeds alles weer downloaden). + films en school etc.

Zal zo ff kijken bij die link die je gaf. (ben net terug van werk vandaar).

beide schijven die ik in raid 0 had staan zijn kapot trouwens + opgestuurd naar maxtor :)

Maar ondersteund dit moederbord niet dat ik de raidcontrollers als ata wil gebruiken of zo? Zou ik namelijk wel een beetje raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
't is me gelukt om een de raidcontroller als ata te gebruiken _/-\o_
Niet met een gehackte bios, gewoon de ata 133 driver vergeten te installeren |:(

der mag wat mij betreft een slotje op.