We zijn klaar met onze opstelling maar helaas werkt het niet, we denken dat het aan de afregeling van de antenne's zit.
Nog even kort de situatie:
Voor de eindmontage op lokatie 2 hebben we eerst alles getest bij lokatie 1, alles in de woonkamer gezet (pc en wap11) en gekeken of we het daar draadloos werkend kregen.
Na enige tijd spelen met de settings werkte alles perfect.
We hebben het boeltje toen opgepakt en naar lokatie 2 gebracht en aangesloten, echter nu hebben we geen verbinding.
De pc's zien de WAP11's wel op de zelfde lokatie alleen de 2 lokatie's zien elkaar dus niet.
Met andere woorden de antenne's ontvangen niets van elkaar.
Wat we zelf dachten is:
-Antenne's niet goed afgericht op elkaar
-Te weinig zend vermogen
Kan me nu iemand vertellen hoe je die antenne's dus nu het beste op elkaar afsteld? We hebben zelf hiervoor geen appartuur.
Ik heb eens gehoort dat je het zend vermogen van die WAP11 software matig kan verhogen, klopt dit en zoja waar kan ik die software vinden (heb je een naam van de software en/of link)
Gaarne jullie hulp
Nog even kort de situatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| chello <==> Router <==> 3pc's via UTP
||
WAP11(1)
||
SD 15 (antenne)
\
/
ca 450m draadloos
\
/
SD 15 (antenne)
||
WAP 11(2)
||
1x PC |
Voor de eindmontage op lokatie 2 hebben we eerst alles getest bij lokatie 1, alles in de woonkamer gezet (pc en wap11) en gekeken of we het daar draadloos werkend kregen.
Na enige tijd spelen met de settings werkte alles perfect.
We hebben het boeltje toen opgepakt en naar lokatie 2 gebracht en aangesloten, echter nu hebben we geen verbinding.
De pc's zien de WAP11's wel op de zelfde lokatie alleen de 2 lokatie's zien elkaar dus niet.
Met andere woorden de antenne's ontvangen niets van elkaar.
Wat we zelf dachten is:
-Antenne's niet goed afgericht op elkaar
-Te weinig zend vermogen
Kan me nu iemand vertellen hoe je die antenne's dus nu het beste op elkaar afsteld? We hebben zelf hiervoor geen appartuur.
Ik heb eens gehoort dat je het zend vermogen van die WAP11 software matig kan verhogen, klopt dit en zoja waar kan ik die software vinden (heb je een naam van de software en/of link)
Gaarne jullie hulp