Toon posts:

[javascript] bestanden uit directory inlezen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil geen script, even duidelijk maken dat het geen scriptrequest is.

Ik wil op de client een directory uitlezen waarvan de gebruiker heeft aangegeven dat er files in staan.

uitleg:
ik laat de user een html file uploaden naar de server.
daarbij wil ik graag alle afbeeldingen en meuk hebben die de user heeft gebruikt en die in dezelfde directory staan.

nu laat ik de gebruiker dmv een file upload de HTML file uploaden.

Nu hoop ik dat het mogelijk is om dmv de locatie van de HTML de gehele directory uit te kunnen lezen en daarmee alle files te kunnen uploaden.

Kan iemand mij een duw in de goede richting geven ( site oid )

Ik weet hoe het met PHP moet maar dat is helaas serverside en ik moet clientside

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuses voor het plaatsen in P&W ipv W&G

Verwijderd

Volgens mij is het zo dat je inprincipe niets van de schijf van de client af kan lezen (even afgezien van een file input).

Mij lijkt de enige optie een java-applet.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het lijkt mij niet mogelijk dit zo met javascript te doen; je zou dan namelijk ook de site er voor kunnen laten zorgen dat alles uit c:\mijn documenten wordt geupload of iets dergelijks. Dat heet dus een beveiligingsrisico.
Ik denk dat je met Visual Basic een activeX applet hiervoor moet bouwen die wel de rechten heeft (omdat de gebruiker eerst deze applet moet installeren, dat wil zeggen, toestemming geven) om het lokale bestandssysteem uit te lezen en te manipuleren. Die kun je vervolgens via bijvoorbeeld een HTTP-stream de benodigde bestanden versturen, en misschien voordat 't verstuurd wordt laten zippen oid (als je dat inbouwt in je applet).

Missschien is het opsturen van een ZIP file een idee? Die kun je on-the-fly uitpakken met PHP en dus ook op de server zetten als losse bestanden.

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 11:48:
Volgens mij is het zo dat je inprincipe niets van de schijf van de client af kan lezen (even afgezien van een file input).

Mij lijkt de enige optie een java-applet.
java-applets lopen in de VM en mogen dus helemaal niks met het lokale systeem te maken hebben, laat staan 't FS :)

Verwijderd

Topicstarter
misschien is het MITS het niet lukt.... nog het handigste om een ftp client ofzo te schrijven.....

Verwijderd

|HunterPro| schreef op 17 oktober 2002 @ 11:50:
[...]
java-applets lopen in de VM en mogen dus helemaal niks met het lokale systeem te maken hebben, laat staan 't FS :)
Jah, sorry, ik bedoelde eigenlijk daarmee ook direct VB,activeX, enz

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 11:51:
misschien is het MITS het niet lukt.... nog het handigste om een ftp client ofzo te schrijven.....
... waarin? Dan is zippen en via een gewone HTTP-stream (formpje dus) uploaden nog een stuk handiger. Want ook een FTP-client zul je voor moeten gaan proggen in bijvoorbeeld VB.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet eerlijk zijn dat ik geen flauw benul heb hoe unzippen moet mbv PHP ( in een win32 omgezing )

Ik probeer om zo min mogelijk afhankelijk te zijn van externe programma's.

Ik neem aan dat ik voor het unzippen van files een pkunzip ofzo nodig heb.

ik kan natuurlijk helemaal fout zitten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 11:58:
Ik moet eerlijk zijn dat ik geen flauw benul heb hoe unzippen moet mbv PHP ( in een win32 omgezing )

Ik probeer om zo min mogelijk afhankelijk te zijn van externe programma's.

Ik neem aan dat ik voor het unzippen van files een pkunzip ofzo nodig heb.

ik kan natuurlijk helemaal fout zitten.
Je kan winzip (oid) runnen, maar dat wil je blijkbaar niet.
Je kan ook php zelf de file laten uitpluizen. Daar zijn al classes voor, die zul je dan even op moeten zoeken.
Pagina: 1