Deze forumsoftware

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Beste Adjes,

Ik ben op zoek naar professionele forumsoftware voor een maximum van ongeveer 50 gebruikers tegelijk. Natuurlijk overweeg ik, als trouw bezoeker van GoT, React. Nu heb ik de afgelopen dagen gezien dat GoT een aantal keer down is geweest en dat riep bij mij de vraag op: Hoeveel onderhoud vereist React wanneer er intensief gebruik van wordt gemaakt? (hoeveel actieve gebruikers heeft GoT op een moment (gemiddeld en top)?). De belangrijkste eigenschap die de software moet hebben is 'er geen omkijken naar hebben als het eenmaal is geinstalleerd en draait'. Misschien kunnen jullie toelichten of React daar geschikt voor is of dat ik beter een andere oplossing kan zoeken?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Laatst online: 22:17
Als je er echt geen onderhoud aan wil hebben kun je misschien React draaien als ASP oplossing. Parse regelt dan alles voor je IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep, het linkje staat zelfs onderaan élke pagina hier op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je een erg objectieve mening zal krijgen hier. :) Ik denk persoonlijk dat er prima andere oplossingen zijn naast React want maximaal 50 users tegelijk is nou niet echt super druk en een beetje forum moet dit toch echt wel aankunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-10 18:47
Uitleg van Kees over de problemen van de laatste paar dagen:
Kees schreef op 17 oktober 2002 @ 10:30:
Er zijn wat problemen met de configuratie van de mysql server die gisteravond in 2 uur compleet opnieuw is geinstaleerd, ik heb helaas (door menselijke behoeften als slaap) nog niet alles bij langs kunnen lopen en kunnen tweaken. Dat is iets waar ik normaal gesproken een dagje of 2 mee kan vullen voordat een OS aan mijn eisen voldoet. Het is heel vervelend voor jou, maar die mysql errors zijn onzin (als in: zo vaak zie je ze niet, alleen vanmorgen heb je ze kunnen zien, van ~4uur tot 10:30 toen ik sliep), dat is pas sinds 1 á 2 dagen zo en dat is hopelijk nu opgelost.
Verder heeft GoT gemiddeld rond de 800 actieve gebruikers (meting over 15 mins). Max ligt rond de 900 over de afgelopen maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fused: react word in principe nog aan gesleuteld. Dus toevoeging van wat wij leuke dingen vinden ;)

Dus in dat opzicht denk ik dat je best een gratis alternatief kunt nemen (bijvoorbeeld phpBB is gratis meen ik) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:23

Wokschotel

Op 6 wielen

Vergeet ook Topix niet in je longlist mee te nemen :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Dat het forum down is geweest heeft gelegen aan de servers niet aan het forum zelf! :)
Maar voor 50 gebruikers tegelijk is phpBB oid zoals ItSnows zegt, al perfect! :)
http://www.phpbb.com

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 16:19

chem

Reist de wereld rond

Aan React wordt niet 'gesleuteld' als een oude bus :)

Ja, t.net heeft een voorkeurspositie om nieuwe featues aan te vragen. Maar ook van andere klanten worden features in overweging genomen.

Wbt je "draaien en geen gezeur" zit je wel goed met een ASP oplossing van React. Jij betaalt en wij draaien :)
Wat dus inhoudt dat de hosting EN de upgrades en updates door ons verzorgd worden. Voor een kleine roadmap zie oa. http://www.parse.nl/index.php?PageID=79 - 'helaas' zijn een aantal 1.8 features al in 1.7 gezet :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
tactische kerel wel, die ItSnows :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Laatst online: 22:17
Hans schreef op 17 oktober 2002 @ 12:02:
Hij zegt het een beetje kort door de bocht misschien en ook wel op de verkeerde plaats jah ;)

Ik ben een open-source aanhanger, maar toch, als je geen gezeik wilt en het geld ervoor hebt kun je beter React nemen.
Heb je het geld niet en vind je het niet erg om steeds weer een security update te moeten doorvoeren, dan kun je wel phpBB nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Niet echt een heel tactische opmerking misschien, maar eigenlijk denk ik dat hij het anders bedoeld dan dat het er uit kwam.

Omdat wij telkens een van de eersten zijn die nieuwe dingen toegevoegd krijgen is de kans ook groter dat er foutjes worden ontdekt en dat dit wel eens voor probleempjes zorgen kan.
Het is ook een positief iets dat er telkens aan geklust wordt natuurlijk, men blijft immers innoveren ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 19:57

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ach niet boos worden op itsnows, met 100 crewleden is de kans dat iemand een foute opmerking maakt best groot. Niet tactisch misschien maar mensen maken foutjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
voorbij praat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

ItSnows heeft toevallig wel gelijk... met 50 users (ook simultaan) kun je je heel veel geld, tijd en gelazer besparen door gewoon een gratis forum te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 07-10 19:57

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

verkeerd geformuleerd, zo beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar ik bedoel niets anders dan dat als wij als crew zijnde vragen of er iets in kan komen dat dat dan ook gebeurd. In zoverre bedoel ik dat met "sleutelen". Komt misschien omdat we dat in het zuiden standaard daarvoor gebruiken ;)
Misschien was Tweaken een beter woord :+

Maar dan nog: op dit moment is het muv de search (en dat is niet een probleem van React alswel de grote hoeveelheid gegevens) gewoon zeer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Even voor de duidelijkheid, het overgrote deel van de "merkbare fouten" heeft erg weinig met react te maken.
Het is natuurlijk makkelijk om het principe "shoot the messenger" te hanteren (react is tenslotte datgene wat je op je scherm hoort te krijgen (goed nieuws) of dat je een foutmelding voorschoteld (slecht nieuws)). Maar heeft vrijwel geen enkele keer aan react gelegen, de meeste downtime door react zelf komt zelfs voort uit de geplande onderhoudsbezigheden.

Downtime van gisteren was zelfs helemaal niet te wijten aan react, sommige andere zou je react "een beetje" de schuld van kunnen geven (dat het ietsje zwaarder is dan topix is een nog niet helemaal bewezen mogelijkheid, echter speelt daar weer veel meer in mee).

Volgens mij is er nog geen echte downtime door bugs in react geweest, uiteraard wel "lokale problemen" (dat een enkeling iets niet kon doen oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
OK, bedankt voor de reacties. Ik had de site van Parse natuurlijk al wel gelezen, maar ik vertrouw meer op info van hier dan info van iemand die zijn product wil slijten :).

Ik zal nog wel laten weten wat het uiteindelijk geworden is. Voordeel van Parse is wel dat ze op offerte basis het hele ding kunnen customizen voor het bedrijf. Als je zelf iets als phpBB moet bijtweaken tot een gaaf uiterlijk, kost dat veel tijd en dus geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
P.S. Kan ik de gebruiksstatistieken ergens vinden? Ik had namelijk het aantal actieve gebruikers van GoT fors lager geschat dan de aangegeven 800 en twijfel daarom of mijn schatting van 50 max goed is. Als de gegevens vrij beschikbaar zijn, zou ik wel inzicht willen hebben in statistieken als: verdeling van bezoekers naar aantal bezoeken (per dag/week), verdeling van de duur van bezoeken, verdeling over de tijd, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 20:43

SambalBij

We're all MAD here

Leg eens uit?
Omdat GoT op software van Parse draait mag iemand van de GoT crew geen ander product adviseren, wat voor deze gebruiker mogelijk ook een goede oplossing is?

Ik bedoel, ik vind (vanuit gebruikersperspectief) React prima software, maar dat wil niet zeggen dat voor een veel kleiner forum een gratis, opensource product als phpbb of Ikonboard niet geschikt is.

De topicstarter vraagt zelf om info over eventuele alternatieven.

[ Voor 0% gewijzigd door SambalBij op 18-10-2002 14:49 . Reden: toch geen spam... :) ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations: dat is geen spam: de topicstarter vraagt erom dus mag iedereen zoiets zeker wel posten :+

En wat mij betreft hoort dit topic niet in LA thuis maar in SG oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 20:43

SambalBij

We're all MAD here

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 14:47:
Operations: dat is geen spam: de topicstarter vraagt erom dus mag iedereen zoiets zeker wel posten :+

En wat mij betreft hoort dit topic niet in LA thuis maar in SG oid ;)
Agree :)
Had het al weggeëdit... ik had het stukje van de topicstarter over specifieke mogelijkheden van Parse/React een beetje gemist :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:02

JT

VETAK y0

Waar slaat dit op ? Omdat we jullie software gebruiken mag de crew niet meer onafhankhankelijk objectief advies geven ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
www.activetopics.nl

Heb het hier draaien, ben nog bezig met instellen ;)

React zal vele maler beter zijn, maar ook vele maler duurder :P

Kwaliteit kost wat meer geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Laatst online: 07-10 18:47
Wb iedereen zijn reactie op Hans zijn opmerking:
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 13:12:
Sorry, maar ik bedoel niets anders dan dat als wij als crew zijnde vragen of er iets in kan komen dat dat dan ook gebeurd. In zoverre bedoel ik dat met "sleutelen". Komt misschien omdat we dat in het zuiden standaard daarvoor gebruiken ;)
Misschien was Tweaken een beter woord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Fused schreef op 18 oktober 2002 @ 14:04:
P.S. Kan ik de gebruiksstatistieken ergens vinden? Ik had namelijk het aantal actieve gebruikers van GoT fors lager geschat dan de aangegeven 800 en twijfel daarom of mijn schatting van 50 max goed is. Als de gegevens vrij beschikbaar zijn, zou ik wel inzicht willen hebben in statistieken als: verdeling van bezoekers naar aantal bezoeken (per dag/week), verdeling van de duur van bezoeken, verdeling over de tijd, etc.

Openbare statistieken:

http://www.tweakers.net/stats
http://www.tweakers.net/stats/?Action=Generator

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1