Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] welke software?

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Met welke software kan ik het beste mijn LCDtje aansturen?

Ik wil met name informatie van 't internet afbeelden (nieuws, weer, etc.).
Moet werken on W98.
-Smartie komt niet door onze proxy heen (vette bug) (ook niet dmv phyton script)
-CrystalControl heeft geen internet info
-LCDStudio werkt niet onder W98.
Andere software heb ik (nog) niet gevonden, wie weet er nog wat leuks?

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:15
LCDinf, JaLCD...

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:08
LCDInf, LCD Micro Tetris, jaLCDs 3.02, LCD Studio 1.0.21, Smartie 5.1, Crystalfontz "CFAH_WinTest" Cable Debug and Test Software, LCD Time, LCDUMeter, LCDriver v1.2 Full Installer, LCDproc v0.4.3.

Weet alleen niet precies welke er wel onder Win98 zullen werken :D

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:56

xychix

FreeBSD Rules !

wat voor lcd hebbie ?
Misschien lekker zelf proggen :P ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

xychix schreef op 17 oktober 2002 @ 12:55:
wat voor lcd hebbie ?
Hoe staat het met je BSD poort?? ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er 1 uit een printer gesloopt. De IC's hebben geen opdruk. Er staat wel Data Vision op en er zitten 14 pinnetjes aan. Het is verder 2x20. Ik heb gewoon geluk gehad dat het werkt met zo'n standaard HD447nogwat schema. Nu nog goede software!

Verwijderd

Topicstarter
wat is een BSD poort?

• Area53
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10 21:22

Area53

I'am lost in space!!

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 13:28:
Ik heb er 1 uit een printer gesloopt. De IC's hebben geen opdruk. Er staat wel Data Vision op en er zitten 14 pinnetjes aan. Het is verder 2x20. Ik heb gewoon geluk gehad dat het werkt met zo'n standaard HD447nogwat schema. Nu nog goede software!
Sorry, Maar je kunt niet zomaar geluk hebben met de LCD, er MOET HD447nogwat op staan als je een HD447nogwat schema gebruikt.

Jij gebruikt toch ook niet de voordeur sleutel van de buren om jou huis binnen te gaan? 8)7

Dus probeer het maar eens met een HD447nogwat LCD en dan zal het wwarschijnlijk wel lukken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, je begreep me denk ik niet helemaal. Het werkt al lang! Echter ik zoek nog leuke software om bv een news-ticker te hebben (info van internet).

Tot nu toe heb ik gekeken naar:
-Smartie -> Vette bug in proxy support (werkt ook niet met phyton script)
-CrystalFontz -> geen internet info (werkt verder wel goed)
-LCDInf -> geen internet info (werkt ook niet goed)
-jaLCDs -> crashed
-LCDStudio -> Werkt niet op W98
-LCD Driver -> geen printerpoort LCD ondersteuning
-LCDProc -> is voor Linux en ik gebruik hier W98
-LCD Micro Tetris bestaat niet.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, LCDUMeter werkt met LCDDriver (dus geen printerpoort) en LCD Time is niet vindbaar, maar ik verwacht daar ook niets van.

Verwijderd

Ik gebruik zelf al een tijdje jaLCDs. Het is bij mij het enige prog dat goed werkt. Enige nadeel is de config tool. Er zitten immens veel opties in, maar hoe het allemaal werkt... :? Met smartie enzo niets dan ellende hier. De interface van smartie is wel lekker. Maar smartie geeft steeds fouten bij het afsluiten.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20

dodo79

witte dikke tonnie

mja, ik heb net smartie bekeken en dat vin ik een ramp.
onoverzichtelijk, hij wil perse 7 schermen aflopen.

gebruik nu lcd studio en dat werkt makkelijk en sim-pel

gebruik et voor een 2x20 lcd

omdat het kan!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:48
xychix schreef op 17 oktober 2002 @ 12:55:
wat voor lcd hebbie ?
Hasse wil niet proggen, Hasse is lui :+

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 14:22:
-LCDStudio -> Werkt niet op W98
Ik heb het niet ontwikkeld/getest op W98 is 'n kleine kans dat t wellicht wel kan werken maar had just in case gewoon de installer NT only gemaakt zodat ik niet al die w98 lui kreeg van 't werkt van geen meter, ik kan wel 'n keer 'n installer maken die W98 wel accepteerd maar geen garantie dat 't werkt verder.....

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 14:22:
-LCDInf -> geen internet info (werkt ook niet goed)
Mooi.. iemand die roept dat het niet goed werkt! Wat werkt er niet goed, krijg je errors, en welke versie gebruik je?
(als je de win2k versie draait op een NL windows dan crasht de CPU usage.. die wist ik al ;) )

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Creepy

Creepy

BSD is een OS, en de LCDInf Linux versie (in elk geval de driver) draait nagenoeg zonder aanpassingen in de source ook op BSD. En Xychix is/was bezig aan een BSD variant van LCDInf (of gebruikt in elk geval m'n driver ;) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 14:29:
Ik gebruik zelf al een tijdje jaLCDs. Het is bij mij het enige prog dat goed werkt. Enige nadeel is de config tool. Er zitten immens veel opties in, maar hoe het allemaal werkt... :? Met smartie enzo niets dan ellende hier. De interface van smartie is wel lekker. Maar smartie geeft steeds fouten bij het afsluiten.
smartie fouten bij afsluiten?
dan doe je wel iets heel erg fout.

Ik draai al 1 jaar smartie en heb nooit maar dan ook nooit een fout gehad(bij 5.1 rl 1 wel, maar nou alweer op rl 3, die is stabiel)

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11 11:56
De enigste die hier wil werken op win 98 is Crystal Fontz. DIe kan dan ook genoeg vind ik dus ben tevreden :)

Leeg

Verwijderd

Area53 schreef op 17 oktober 2002 @ 13:58:
[...]

Sorry, Maar je kunt niet zomaar geluk hebben met de LCD, er MOET HD447nogwat op staan als je een HD447nogwat schema gebruikt.

Jij gebruikt toch ook niet de voordeur sleutel van de buren om jou huis binnen te gaan? 8)7

Dus probeer het maar eens met een HD447nogwat LCD en dan zal het wwarschijnlijk wel lukken. :)
HD44780 bedoel je. En dit hoeft niet! Er zijn bepaalde HD44780 kloons die wel gewoon werken! Ik heb er voor Fleppuh stein een gesoldeerd!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Beetje opsomtopic en niets dat er op wijst dat er nog andere software tevoorschijn komt. Op slot dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.