Toon posts:

Module probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben es begonnen met kernel compilen etc.., ik heb nu een linux 2.4.19 kernel met grsecurity patch.

Alleen na reboot start alles goed op etc, alles toen ik via ftp files ging transferen bleek dat ie niet boven de 2 mb/s uitkwam terwijl er 2 getrunkte 100mbit's inhangen die normaal 23 mb/s max doen. In de log files kwam toen dit naar boven:

modprobe: Can't locate module char-major-10-135
modprobe: Can't locate module 3c59x
modprobe: Can't locate module ide-scsi

Ik heb al gezocht en niets gevonden, ook niet op ander forum, kan iemand mij helpen en/of vertellen wat ik moet doen?

Hiervoor draaide ik de 2.4.18 kernel die met slack 8.1 meekomt btw!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 12:32

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je hebt nog in je /etc/modules.conf of ergens anders een aantal verwijzingen staan naar je oude kernel waarmee je je netwerkkaart en scsi-emulatie deed!

Die module char-major-10-135 is van je /dev/rtc (Real Time Clock) en heeft met je ACPI/APM instellingen te maken.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ff gekeken, m'n /etc/modules.conf bleek leeg te zijn! :s

En van die ACPI/APM instellingen waar/hoe fix ik dat?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 12:32

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Welke distro heb je :? want die dingen worden ergens geladen maar voor distro-specifieke dingen kan het weer net ergens anders staan.

Dit verhaaltje ff lezen http://www.linuxfromscratch.org/faq/#AEN565

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Staat in topic, ik draai origineel slackware 8.1 met een 2.4.18 kernel, deze heb ik nu upgegrade naar een 2.4.19-grsec.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

RTC heeft afaik niks met APM en ACPI te maken. Magoed, aanzetten kan geen kwaad... In de kernelconfig ergens bij character devices.

ide-scsi is nodig om CDs te kunnen fikken.

Ik zou me het meeste zorgen maken om
code:
1
modprobe: Can't locate module 3c59x

Das een module voor veel 3com netwerkkaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, dat is de module voor m'n 2 netwerkkaarten, atm doen die maar 2 mb/s max, vroeger 20+

Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderd

Hoe heb je die trunk gebouwd?

Ikzelf heb dit soort problemen wel eens met mijn fbsd fileserver, die via 2 intel kaartjes (geen trunk) in hetzelfde subnet zit. Op het moment dat ik 1 van deze interfaces down gooi, raakt mijn arp tabel over de rooie, en zakt mijn performance weg naar +/- 100k/s, zelfs als ik die interface weer up breng ...

Verwijderd

Topicstarter
De trunk heeft iemand anders voor mij gebouwd, maar d'r hangt een vette cisco switch aan dus dat kan er ook mee te maken hebben. Als je bepaalde config files wilt zien ofzo zeg het maar.

Maar verder, niemand enig idee hoe ik die modules nu krijg? Ik draai nu me oude kernel weer omdat ik gewoon niet zonder die netwerk speeds kan!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Heb je de config van je oude kernel niet (mogelijk in /boot ergens) ? Zo ja, dan kun je toch een nieuwe kernel compilen op basis van die oude config?

Verwijderd

De config van de kernel staat idd in /boot. Je netwerkkaartdriver, heb je die als module of in de kernel gebakken ? Deze wordt meestal in /etc/rc.d/rc.netdevice aangeroepen. De ide-scsi module wordt denk ik aangeroepen in /etc/rc.d/rc.modules. Daarvoor geldt hetzelfde als je netwerkkaart.
Pagina: 1