[w2k]Status Tape in scheduled task

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 13:38
Op bepaalde servers die via een vpn beheerd worden, gaat het backuppen van de data soms niet goed.
Als ik bijvoorbeeld de "service" removable storage de volgende dag opniew start, zie ik wel de tape, zou ik dit elke dag niet doen, gaat de backup de volgende dag mis(stug omdat ie dan geen media ziet)
Dit het ik dus als opgelost door via scheduled task de service te statten en te stoppen d.m.v een bath file met : start net MtnsSvc.

Hierbij ziet ie dus wel opeens een tape en zou de backup automatisch wel goed moeten gaan.

Ik zit nu alleen met nog 1 probleem.

Soms is de statsus van het medium (de tape ) 8ter physical location idle/unprepared, op een wazige manier loopt soms de backup niet terzij ik hem handmatig op idle/available zet.

Mij vraag is nu, hoe doe ik deze setting elke dag automatisch in scheduled tasks ?
Ik heb echt geen id hoe ik een status van iets moet wijzigen :?

PS, een andere oplossing is er helaas niet en ik heb me al rot lopen zoeken naar een oplossing.

• Carel
Ik weet dat het een zeer lastige vraag is, maar zou iemand me eventueel een voorbeeld kunnen geven hou ik uberhaubt status van tape units kan veranderen ?

Je zou dus een tape unit kunnen aanspreken met //./tape0, hiera zou ik dus vlaggen kunnen geven, bijvorbeeld prepare :? , maar ik snap die vlaggen dus niet
Mod-break:

AUB niet je topic omhoog schoppen binnen 24uur. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done waarom niet.
Moch je informatie aan je post toe willen voegen, gebruik dan de edit-knop.

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 17-10-2002 14:43 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welk backupprogramma gebruik je eigenlijk? De standaard met Wi2k meegeleverde? De beschikbare parameters zijn oa. hier en hier beschreven. Niets over tape status.

Je kan eventueel met VBScript, AutoIt of een andere manier het omzetten automatiseren, al is dat verre van ideaal.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Carel
F_J_K schreef op 18 oktober 2002 @ 10:27:
Welk backupprogramma gebruik je eigenlijk? De standaard met Wi2k meegeleverde? De beschikbare parameters zijn oa. hier en hier beschreven. Niets over tape status.

Je kan eventueel met VBScript, AutoIt of een andere manier het omzetten automatiseren, al is dat verre van ideaal.
We gebruiken idd het meegleverde programma van w2k, ik zal iig je gestuurde url doorlezen en kijken of ik er wat mee kan. Ik begrijp ook wel dat het een zwaar zieke omweg is en het waarschijnlijk met een ander progje wel zou werken, maar daar heb ik helaas geen permissie voor :(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Carel schreef op 18 oktober 2002 @ 11:16:
We gebruiken idd het meegleverde programma van w2k, ik zal iig je gestuurde url doorlezen en kijken of ik er wat mee kan. Ik begrijp ook wel dat het een zwaar zieke omweg is en het waarschijnlijk met een ander progje wel zou werken, maar daar heb ik helaas geen permissie voor :(

Ook geen VBScript? Op zich logisch, er kan ook een hoop me worden gesloopt, maar standaard staat het iig aan :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)