Toon posts:

Groepen in Active directory aanmaken d.m.v. excel sheet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens,

op dit moment hebben wij reeds een gebruikers aanmaak script die worden toegevoegd d.m.v. een excel sheet dat gevuld wordt door beheer waarna de gebruikers in de juiste OU's terecht komen en lid worden van de reeds bestaande groepen in de Active directory.

Waar ik naar op zoek ben is het volgende :

Ik zoek een script dat d.m.v. een excel sheet (dat gevuld kan worden door beheer) waar je zelf groepen kan plaatsen (global en local) die dan automatisch worden aangemaakt in de juiste OU's en uiteraard gelinkt worden aan elkaar. Waarna je verder bestaande gebruikers in de AD kan aangeven die dan lid worden van de Global group ?

Mocht iemand mij hiermee kunnen helpen dan hoor ik het graag !

Groetjes,
CJ

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik gok zomaar dat die scripts zwaar custom made zijn, heb je uberhaupt wel eens naar die scripts gekeken?

Als die scripts nl. niet custom-made, maar gekocht zijn zal het bedrijf wat ze maakt/verkoopt er je vast welk meer over kunnen vertellen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 17 oktober 2002 @ 11:09:
Ik gok zomaar dat die scripts zwaar custom made zijn, heb je uberhaupt wel eens naar die scripts gekeken?

Als die scripts nl. niet custom-made, maar gekocht zijn zal het bedrijf wat ze maakt/verkoopt er je vast welk meer over kunnen vertellen.
Ik heb inderdaad naar het Visual Basic script gekeken en geprobeerd het te begrijpen, maar er zijn zoveel scripts op deze internet wereld dat het stom zou zijn om opnieuw het wiel uit te vinden.

Tuurlijk zullen er aanpassingen moeten plaatsvinden m.b.t. domeinnamen, ou's e.d. maar grotendeels zal het hetzelfde zijn.

Dus als iemand nog een tip heeft waar ik zo'n script kan downloaden.......ik houd mij aanbevolen !

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zijn die scripts nou zelf gemaakt of niet :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 17 oktober 2002 @ 11:59:
Zijn die scripts nou zelf gemaakt of niet :?
Die scripts zijn inderdaad zelf gemaakt door iemand die nu jammer genoeg weg is, en nu moet ik e.a. overnemen.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

vbs scripts ??

Denk dat trouwens niet alles in jouw verhaal mogelijk is of het moet wel een script worden van 3 a4tjes. Maar groupen aanmaken in de AD gaat via het zelfde principe als dat user scripts.

Plak anders is een stuk.

www.devguru.com
www.winscriptingsolutions.com

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1