ATA-100 problemen

Pagina: 1
Acties:

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42
Een vriend van me heeft een ASUS A7V en een IBM Deskstar ata-100 schijf, maar het installeren daarvan lukt niet bepaald..

BIOS vind de HD alleen als ik hem in de connector voor een gewone had steek...Maar steek ik hem in de ATA100 connector vind de BIOS hem niet.... Maar ik kan hem wel aansturen...
ik heb um met fdisk in partities verdeelt.. en toen geformateerd...
Maar Windows doet het niet want volgens windows heb ik geen MS-DOS partitie...

WEBN & chill (@IBKR)

• DeadKennedy
oh m'n vriend vertelt me net het volgende (dat zal het wel zijn dan he):

het enige wat ik kan bedenken is het volgende...
er zat een speciale brede grijze kabel bij... die moes ik gebruiken voor de hd... maar op die kabel staat ATA66.... ligt het dan aan de kabel dat ie de ata100 schijf nie vind?

WEBN & chill (@IBKR)

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 23:34
Nee, een ATA66 kabel is gelijk aan een ATA100 kabel!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:50
Wat je wel moet doen bij die ATA66/100 kabels is dat de blauwe connector aan het mobo moet, de zwarte aan de master-schijf en de grijze aan de slave-schijf.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Ik heb wel veeeel problemen met dat asus board. (Instabiel, vreet geeeen 133 Mhz) maar 1 van d dingen die wel werkt is de ATA-100 controler. Je moet inderdaad wel de juiste (ata66-100 met veeeel meer draadjes)kabel hebben

• DeadKennedy
* DeadKennedy is confused

is het nou de goede kabel?
wrom werkt het dan gewoon niet?

WEBN & chill (@IBKR)

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Gewoon effe in het bios onder het tabblad Boot aangeven dat je van een other Boot device wilt booten. Kies daar dan een SCSI/ATA-device of zoiets. Moet werken.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Deze ATA-100 Controller eet een IRQ meer !!!
als de "oude" ATA66 ook aan staat vreet de IDE dus 3 ! IRQ's. Ook is het IRQ van de ATA-100 Controller geshared met een PCI-slot wat dus problemen kan veroorzaken.

In het bios moet inderdaad het "extra bios" van de ATA100 aangezet worden.

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 19:41 schreef FatalError het volgende:
Wat je wel moet doen bij die ATA66/100 kabels is dat de blauwe connector aan het mobo moet, de zwarte aan de master-schijf en de grijze aan de slave-schijf.[/quote]allemaal hardstikke schattig, maar dit maakt niets uit...

hij zit er hier andersom in (kabeltekort) en hij draait als een tiet..
waarom zou het uitmaken welke waar zit ??
vanwege kabelafstand ?? dit zit al op het minimum tussen de twee kortst op elkaar zittende (ergens rond de 10 cm dacht ik)
Pagina: 1