Toon posts:

Overclocken van een (oudje) P2-300

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P2-300@337 super stabiel lopen (4.5x75Mhz). Als ik hem op 83Mhz (dus 373,5Mhz) word die nogal instabiel. Zou dit met een andere cooler verholpen kunnen worden, of is die 337Mhz echt gewoon het maximaal haalbare wat stabiel blijft ? Tevens is volgens mij de multiplier gelocked, is hier wat aan te doen ? Multiplier staat op 4.5, maar krijg geen verschil in Mhz als ik deze op 5 zet. Mobo is een Asus P2L97. Weet iemand hoe en of ik hiermee het softbios menu kan enablen ?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde mobo zet eerst ff je jumpers zodat ie standaard op 333mhz draaid, enne ik heb nieuwe bios gevonden. kzal ffies lookuh vanmiddag hoe hoog mijne komt met standaard koeling.

Verwijderd

Topicstarter
heb hem nu op 4.5 x 75 = 337,5 Mhz staan. Standaard is die 300Mhz (4.5 x 66). Nieuwe bios is wel leuk, maar heb geen Floppy drive erin zitten, want het is een server waar ik deze niet voor nodig heb/had. Weet jij wel hoe ik dat softbios menu kan enablen ?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ben ik vroeger ook eens mee bezig geweest. Had toen een golden orb voor P3 erop gezet. Dit scheelde wel iets, maar kon nog steeds niet stabiel op 83Mhz FSB. Maybe met een echte zware koeler, goede pasta en wat casefans :P

Maargoed, het is een servertje, erg veel snelheidsverschil zal er niet zijn en je hebt risico dat hij instabiel word. Dus lekker op 300 laten draaien.

Voor de fun is het uiteraard wel leuk om te doen, daar deed ik het ook voor!!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
-=MOL=- schreef op 17 oktober 2002 @ 11:38:
Ben ik vroeger ook eens mee bezig geweest. Had toen een golden orb voor P3 erop gezet.
Heb je toevallig nog die Golden Orb ? Zoek er ook eentje namelijk.
Dit scheelde wel iets, maar kon nog steeds niet stabiel op 83Mhz FSB. Maybe met een echte zware koeler, goede pasta en wat casefans :P
Zou misschien dan wel lukken ja :)
Maargoed, het is een servertje, erg veel snelheidsverschil zal er niet zijn en je hebt risico dat hij instabiel word. Dus lekker op 300 laten draaien.
Op 337Mhz ;P Daar loopt die al heeel lang heeel stabiel op
Voor de fun is het uiteraard wel leuk om te doen, daar deed ik het ook voor!!
Daar doe ik het ook voor ja.

Verwijderd

Over het OC-en van oudere procs is voldoende te vinden via de Search..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.