Windows NT messenger service doelwit spammers
Door Wouter Tinus - woensdag 16 oktober 2002 - 22:05 - Bron: The Register - Submitter: Wouter Tinus
Het Register heeft een bericht geplaatst over de nieuwste methode die spammers gebruiken om hun vaak nutteloze en opdringerige verhalen te verspreiden onder zoveel mogelijk onschuldige computeraars. Dit keer wordt het de spammer makkelijker dan ooit gemaakt. Hij hoeft geen mailadressen meer te verzamelen, en ook niet te wachten tot een bepaalde website bezocht wordt. De 700 dollar kostende software van DirectAdviser kan namelijk hele ip-ranges bombarderen met paketten die zich richten op poorten 135, 137 en 138. Doelwit: de messenger service van Windows NT, 2000 en XP. Wie onbekend is met dit fenomeen - het gaat dus nièt over MSN Messenger - moet maar eens proberen om "net send localhost spam!" uit te voeren. Gelukkig kan deze service die deze vorm van communicatie mogelijk maakt wel uitgezet worden, en is een simpele firewall genoeg om dit soort dingen helemaal te weren, maar toch zullen weinig mensen dit als een positieve ontwikkeling beschouwen
Bron-->Tweakers.net
Sja ff de demo gedownload, kan inderdaad het naar me zelf sturen ondanks ik Win XP vuurmuur aan heb staan+Pc Cillin vuurmuur
Ben ik nou wel vattelijk voor deze Spam aanvallen of heeft het nu intern gewerkt zonder tussen komst van het internet?
Heb net in mijn log`s gekeken van de vuurmuur, zit vol met NetBIOS attacs
Wat vinden jullie hier nou van!?
Heb je er al last van gehad?
Ikkuuh haat spam