Toon posts:

[XP] Remote Procedure Call crasht en doet shutdown :(

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok .. zie de volgende 2 plaatjes. Ik kon voor die laatste nog net op tijd m'n digicam pakken want de PC deed geen screenshots meer. Verder wel alles gewoon .. dat is het vage.

Ik draai XP Pro Corp SP1 Engels. Zie sig voro specs van m'n PC.
Dit is de 2e keer dat ik deze melding heb gehad ooit.

Het bizarre is .. de PC draait verder prima door. Winamp speelt vrolijk verder, en ik kan ook gewoon nog programma's starten en dingen opslaan,surfen, mailen, en zo. Maar toch vindt XP het absoluut en onherroepelijk noodzakelijk om te rebooten. Wat ik ook wil.

Ok .. als er iets vastloopt kan ik me daar iets bij voorstellen maar afgezien van deze melding loopt de PC nog als een zonnetje. Maar die countdown is niet te stoppen en na 1 minuut doet ie een shutdown en reboot.

Ik heb op Google wat gekeken maar niks over deze melding. Wel over wat RPC en SVChost is en doet zo ongeveer .. maar daar heb ik niet veel aan zo.

Weet iemand meer van deze soort crash en misschien waarom dit zich zo voordoet?

Wat me vooral 'dwars zit' is dat er schijnbaar niks aan de hand is. Als het werkelijk zo'n cruciaal onderdeel van Win XP is, dat een reboot echt moet gewoon .. dan waarom draait de PC vrolijk door met al zijn taken alsof er niks aan de hand is verder? Als ie nou hing .. dan was er tenminste een echte reden of zo. Dit is übervaag.

Als het dan zo'n essentieel iets is waarom kan ie dan wel keurig de PC werkende houden en op z'n dooie gemak een countdown houden? Blijkbaar is de reboot toch niet zo nodig als (men) doet voorkomen :{

'NT AUTORITY\SYSTEM' zegt me ook niks trouwens. Wat is dat dan weer?

Bvd voor de opheldering van dit vage mysterie :)
(svp reacties van mensen die weten waar ze het over hebben)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/wtf_shutdown1.png

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/wtf_shutdown2.jpg

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Feitelijk is er weinig over te vinden, lees: niks, niet @ google en niet @ de KB.
Er is wel 1 artikel wat ik vondt en misschien kun je daar wat mee.
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q310456

Als ik de foutmelding lees, en ik kijk probeer het te verklaren dan zou de meest logische verklaring liggen in het feit dat jou pc misschien server is voor de netwerk printer en daarom avaible moet zijn voor de rest.
Aangezien een van jou drivers daarvoor crasht, wil hij opnieuw opstarten omdat de service anders niet voor je collega's beschikbaar is, dat zou ook een verklaring voor die countdown timer kunnen zijn.
hij wil als service beschikbaar zijn dus geeft hij jou ff de tijd om alles op te slaan en doet vervolgens een reboot.
Echter zou de " Initiated by NT AUTHORITY\SYSTEM " melding niet echt in de plaatje passen.

Ik zal nog ff verder zoeken, misschien heb je wat aan bovenstaande link of aan mijn eigen bedachte gokje.

suc-6- iig.

[ Voor 0% gewijzigd door Diaboluzzz op 17-10-2002 11:01 . Reden: toch maar ff [url] tags ge add ]

http://www.NUiPhone.nl/

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:49
Kijk es op xcat-industries.nl Ze hebben zo'n leuk proggie dat shutdowns en reboots voorkomt... Kun je iig ff doorwerken.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even een korte uitleg wat svchost is, die bij jou dus crasht:
"Generic Host Process for Win32 Services": This is what ZoneAlarm complains about while connected to the internet. "SVCHOST.EXE" is "Generic Service Host". What that means is it is a "host" for other processes or services. Check on This Page to see "all" of the services that use SVCHOST.EXE as a front for something else.
Dat had je zelf al wel gevonden, maar voor de mensen die meelezen in dit topic.

Dit proces crasht dus, waardoor andere processen niet meer kunnen draaien. Het is daardoor vrij logisch dat de PC uit moet.

Heb je misschien meldingen in je eventlog staan, over deze crash van svchost.exe, aangezien je ook een linkje 'click here' hebt staan in je eerste screenie. Misschien kan je a.d.h. daarvan verder gaan zoeken.

Ik zou toch ook even in gedachten houden dat dit een hardware fout zou kunnen zijn, geheugen of misschien harddisk?
Diaboluzzz:
Echter zou de " Initiated by NT AUTHORITY\SYSTEM " melding niet echt in de plaatje passen.
Betekent in feite gewoon dat het door 't systeem zelf wordt afgesloten, soort interne beveiliging. Svchost is een 'bedrijfscritisch' proces binnen WinXP / Win2k.
Virt schreef op 17 oktober 2002 @ 10:53:
Kijk es op xcat-industries.nl Ze hebben zo'n leuk proggie dat shutdowns en reboots voorkomt... Kun je iig ff doorwerken.

Daar heb je vrij weinig aan als je daarna geen andere services meer kan runnen e.d.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:49
Kijk es bij Services in je Control Panel--> Systeembeheer. Rightclick Remote Procedure Call (RPC) en dan eigenschappen. Bij Systeemherstel staat wat de pc moet doen als er iets fout gaat. Verander die eens bij alledrie op Service Opnieuw Opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zoeken in de eventviewer?

CTRL-F en F3 doen niks

Verwijderd

Topicstarter
Virt schreef op 17 oktober 2002 @ 11:06:
Kijk es bij Services in je Control Panel--> Systeembeheer. Rightclick Remote Procedure Call (RPC) en dan eigenschappen. Bij Systeemherstel staat wat de pc moet doen als er iets fout gaat. Verander die eens bij alledrie op Service Opnieuw Opstarten.

Gedaan. Hopelijk komt het sowieso niet vaak voor.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 21:45:
Hoe kan ik zoeken in de eventviewer?

CTRL-F en F3 doen niks

Menu View -> Find ;)

Verwijderd

nou ik heb dit vanaf vandaag dus iedere x nadat ik mijn computer weer opnieuw opstart... t blijft maar terugkomen, ik kan hooguit 2 minuten online en dan krijg ik die melding... en over die services? waar kenk dat vinden dan in winxp pro NL?

• blackd
  • Niet online

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

zoek op XP CRASH RPC
je wordt de 10e die waarschijnlijk een lock krijgt.

en denk eens na over beveiliging als een firewall

If you choose to criticise you choose your enemies

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Zie blackd ^^^

;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
ff voor alle duidelijkheid .. kijk naar de datum van mijn topic. ik ben geen n00b ;)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
niet? :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.