[geplande taken XP] taak kan niet worden uitgevoerd

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Geplande taken in Windows XP worden niet uitgevoerd, bij status verschijnt de volgende melding:

"De geplande taak kan niet worden uitgevoerd, omdat er geen wachtwoord voor de gebruikersaccount is opgegeven."

Ik heb één gebruikersacount in windows XP en deze heeft dus automatisch administrator-rechten. ik heb geen wachwoord voor deze account ingesteld.

hoe kan het dan dat de taakplanner deze foutmelding geeft :?. op welke manier plan ik taken die wel uitgevoerd worden?

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

*zucht* een administrator account heeft altijd een wachtwoord.
die heb je al ingesteld @ install, daar moet je zo'n ww instellen namelijk.

Tip: maak op administrator account's ALTIJD een wachtwoord aan, wil je dat toch niet maak dan een extra account aan waar je wel een wachtwoord opzet en laat de taak dan onder die account runnen.

Hoe het kan dat deze taken niet worden uitgevoerd is heel logisch.
na het selecteren van een programma voor de taak moet je in een schermpje een gebruikersnaam en 2x het wachtwoord opgeven.
daaronder staat heel duidelijk.

When a password is not entered, some tasks might not run, heel duidelijk toch :?

http://www.NUiPhone.nl/

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
*zucht*
als je moeite hebt met reageren..........reageer dan niet.
een administrator account heeft altijd een wachtwoord.
die heb je al ingesteld @ install, daar moet je zo'n ww instellen namelijk.
hier (gelukkig) niet
Tip: maak op administrator account's ALTIJD een wachtwoord aan
waarom? ik ben de enige gebruiker, is alleen maar irritant dan. kijk dat je dat op je werk doet ok.........maar thuis :?. o sjit man, stel je voor dat je vriendin op je pc kan |:(
wil je dat toch niet maak dan een extra account aan waar je wel een wachtwoord opzet en laat de taak dan onder die account runnen.
ok, is mogelijkheid....had ik ook al ontdekt. maar dat betekent wel dat ik elke keer als ik xp opstart een logon scherm krijg. dat krijg je niet met één user en dat wil ik graag zo houden. dan start mijn pc tenminste in één keer door als ik m aanzet.
Hoe het kan dat deze taken niet worden uitgevoerd is heel logisch.
na het selecteren van een programma voor de taak moet je in een schermpje een gebruikersnaam en 2x het wachtwoord opgeven.
daaronder staat heel duidelijk.

When a password is not entered, some tasks might not run,
ik geloof toch echt dat t ook moet kunnen zonder wachtwoord.
heel duidelijk toch :?
goh, wat een verhelderend antwoord. bedankt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PStools zoeken en een batch maken met een pre-filled password.

Daarmee kun je een batch runnen onder je huidige useraccount.

Wat er mis is zonder admin pass? veel: somige taken kun je niet runnen zonder pass, en dan heb ik het nog niet over veiligheidsrisico's met het werken als root zonder PW.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device