[ASP / IIS] ASP code vs. IIS

Pagina: 1
Acties:

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 12:58
Ik hoop dat dit topic hier goed staat...

Kan iemand bevestigen of verschillende versies van IIS invloed kunnen hebben op de ASP code???

Mijn probleem is namelijk dat ik een stukje code heb dat gewoon goed is!! Geen fouten...niets.

Dat stukje code werkt wel op een andere hostingprovider, maar niet bij mijn eigen hostingprovider.

Specs

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:58
vraag eens of ze bij je eigen hostingprovider ff de laatste scripting engines willen installeren.

het kan ook zijn dat je bij de een meer rechten hebt of dat je bij de ander een extern component mist. Maar daar heben we te weinig info voor.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ja, deze hebben invloed. Server.Execute en Server.Transfer werken pas vanaf versie ASP 3.0.

Waarschijnlijk ligt je probleem alleen in een ander stukje code; heb je een iets concreter voorbeeld?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ook zaken met betrekking tot reguliere expressies kunnen problemen veroorzaken. Daarnaast zijn er nogal wat providers die niet toestaan dat je mag schrijven in je directory, wat gaat er dan precies fout?

Verwijderd

Behalve de versie van IIS kunnen natuurlijk instellingen op de server gevolgen hebben op het functioneren van scripts. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het wel of niet geven van schrijfrechten op de webroot en onderliggende directories.

• Manual
Beide hostingprovider hebben de juiste schijfrechten ingesteld.

Het probleem was dus nadat ik de code eens even kritisch heb nagekeken, dat er reserved words in zaten. Klaarblijkelijk werken die bij de andere hosting provider wel en bij de mijne niet :? Ik heb nu het betreffende stukje code wel goed gekregen en hij werkt dus. Ik zal wel tegen meer problemen aanlopen denk ik.

Specs

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Reserved woorden zijn niet IIS afhankelijk maar van de script taal die je gebruikt.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Manual
Het is gewoon ASP (beide scripts). Het kan toch ook eigenlijk niet dat het aan de reserved words heeft gelegen?? :? 8)7

Naja, het werkt :)

Specs

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
IIS 4 heeft inderdaad een oude (brakke :) ) versie van ASP.
Pagina: 1