JVC + Universele Afstandsbediening?!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.752 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Goeiedag :P

ik heb een universele afstandsbediening aangeschaft.. 2 stuks zelfs.. De een ligt beneden in onze huiskamer en bestuurt onze Sony TV en Funai videorecorder uitmuntend... :)
Ik heb er ook een voor in mn eigen kamer, en dan vooral voor mijn JVC stereosetje, waar de afstandsbediening van gesloopt is..
Probleem: in het boekje kan ik nergens de IR-code vinden voor JVC-audiospul, wel voor JVC TV's en VCRs, maar die werken logischerwijs niet.
Ik heb een JVC MX-D302T, maar dat zou weinig moeten uitmaken, het door mn ouders 2 jaar later gekochte losse componenten-setje werkt met precies dezelfde afstandsbediening, dus ik denk dat het voor de meeste JVC producten identiek is.
Nu heeft de universele afstandsbediening een search-functie waarmee die gaat scannen en als het apparaat dan reageert druk je op een knop en hij heeft de code. Probleem is dat mijn stereo dus niet reageert, het boekje meldt ook dat hij slechts 350 van de 999 mogelijke combinaties probeert, dus daar zal t m in zitten. Het IR-poortje is iig niet brak, als ik ff de afstandsbediening van mn ouders leen kan ik gewoon door de radiozenders zappen etc.

Iemand toevallig een JVC setje + universele afstandsbediening die me de code kan bezorgen? Of gewoon iemand met een (andere) universele afstandsbediening die misschien een uitgebreidere listing bijgeleverd heeft gekregen en ff voor me zou kunnen kijken?
Ik zou het iig erg waarderen!

Ik ben wel 1000en IR-codes op Google tegen gekomen.. niks voor JVC setjes :{
Op GoT-search ook nog een topic gezien hierover, maar nee.. geen antwoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53971

misschien moet je een paar keer achter elkaar scannen , dan pakt ie misschien iedere keer ander combinaties en uiteindelijk zit die van jou er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
Anoniem: 53971 schreef op 17 oktober 2002 @ 15:37:
misschien moet je een paar keer achter elkaar scannen , dan pakt ie misschien iedere keer ander combinaties en uiteindelijk zit die van jou er ook bij.
Heb 3 keer gescanned zonder geluk :{ denk niet dat dat t is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68271

Ik heb hetzelfde probleem. Ik zoek voor mijn universele afstandsbediening, recentelijk aangeschaft bij aldi, de codes voor mijn jvc-audioversterker en mijn LYNS dvd-speler. Iemand een idee????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:09

GaMeOvEr

Is een hork.

Het is dus geen "lerende" afstandsbediening, die je middels je oude afstandsbediening de codes kunt leren voor de toetsjes?

Je hebt dus een type met een zwik voorgeprogrammeerde codes, maar niet de mogelijkheid tot leren? (Vaak te herkennen aan een tweede IR sensor aan de onderkant, voor je oude afstandsbediening en zou ook vast wel in je manual staan als dat zo is. ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2024

BachW

Tweaker in Noorwegen

:X Bestel gewoon ergens het origineel :X

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:50
Ja dat heb ik ook gedaan voor mijn Sony stereotoren. Het origineel is zowiezo te prefereren boven een alles-in-een exemplaar van fabrikant X. Het is wel duur, maar dan heb je wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

BachW schreef op 17 oktober 2002 @ 23:33:
:X Bestel gewoon ergens het origineel :X
Je wilt niet weten wat ze daarvoor durven te vragen. :X

Sowieso zijn er meer argumenten voor een Universele afstandsbediening dan alleen het feit dat de originele stuk is, bijvoorbeeld het feit dat je nu één afstandsbediening voor je Audio, TV, video, DVD, etc hebt in plaats van een heel tafeltje vol met AB's.

Ik had er zelf eerst 12.... :X

Nu dus eentje. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op 17 oktober 2002 @ 23:32:
Je hebt dus een type met een zwik voorgeprogrammeerde codes, maar niet de mogelijkheid tot leren? (Vaak te herkennen aan een tweede IR sensor aan de onderkant, voor je oude afstandsbediening en zou ook vast wel in je manual staan als dat zo is. ;) )
ik heb zelfs een codeboekje :P
GaMeOvEr schreef op 17 oktober 2002 @ 23:37:
[...]

Sowieso zijn er meer argumenten voor een Universele afstandsbediening dan alleen het feit dat de originele stuk is, bijvoorbeeld het feit dat je nu één afstandsbediening voor je Audio, TV, video, DVD, etc hebt in plaats van een heel tafeltje vol met AB's.
juh! ik bedank voor die 40 euro.....
En TV(-kaart), videorecorder, stereo kunnen besturen met 1 ding ipv 3 afstandsbedieningen naast mn bed vind ik ook wel een erg prettig idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Wannapuf schreef op 17 oktober 2002 @ 23:37:
Ja dat heb ik ook gedaan voor mijn Sony stereotoren. Het origineel is zowiezo te prefereren boven een alles-in-een exemplaar van fabrikant X. Het is wel duur, maar dan heb je wel wat.
Hangt ervan af hoe duur je wil gaan in je universele AB. ;)

Ik heb een Philips Pronto (De 890), die zou ik zo snel tegen geen enkele andere AB willen ruilen, omdat dat ding alles kan, de GUI kun je zelf bepalen, etc.

(Behalve tegen een nieuwer model Pronto misschien. ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2024

BachW

Tweaker in Noorwegen

GaMeOvEr schreef op 17 oktober 2002 @ 23:37:
[...]

Ik had er zelf eerst 12.... :X

Nu dus eentje. :)
Ik weet wat ze daarvoor willen vragen omdat ik zelf in zo'n winkel werk ;) maar dat is inderdaad veels te duur en die universele kunnen tegenwoordig een hele hoop inderdaad.

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:50
GaMeOvEr schreef op 17 oktober 2002 @ 23:41:
[...]

Ik heb een Philips Pronto (De 890), die zou ik zo snel tegen geen enkele andere AB willen ruilen, omdat dat ding alles kan, de GUI kun je zelf bepalen, etc.
Als je een beetje AV center stereotoren heb zit er ook een uitgebreide AB bij. Ik kan mijn tv en videorecorder er ook mee bedienen. Met 1 AB dus, maar dan van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:12

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Die pronto's zijn ook gruwelijk duur, maar wel heel erg vet.

@ topic-starter
Welke ab heb je die van de ALDI?
Heb je dat aux al een keer gedaan???
Anders doe je hem op alleen CD en met een paar codes kan je dan ook de radio bedienen (athans dat deed ie bij de sony stereo-toren van mijn ouders)

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

de sbc-ru880 heb ik, die kost zo'n 90-100 euro en dat is ook een HEEL fijn ding (iets meer afstandsbediening, iets minder palmtop) en die bedient nu bij mij alles :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
tymiek schreef op 17 oktober 2002 @ 23:46:

@ topic-starter
Welke ab heb je die van de ALDI?
Heb je dat aux al een keer gedaan???
Anders doe je hem op alleen CD en met een paar codes kan je dan ook de radio bedienen (athans dat deed ie bij de sony stereo-toren van mijn ouders)
hmm das een nuttig idee ik heb volgens mij nog niet op AUX-gescanned.. Wel alle JVC-codes die ik vinden kon ook op AUX geprobeerd, dat leverde niks op..
* m-m gaat ff scanne
edit: geen resultaat :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Wannapuf schreef op 17 oktober 2002 @ 23:44:
[...]

Als je een beetje AV center stereotoren heb zit er ook een uitgebreide AB bij. Ik kan mijn tv en videorecorder er ook mee bedienen. Met 1 AB dus, maar dan van Sony.
Mja, bij mijn Receiver zit ook een "dikke" afstandsbediening, voorgeprogrammeerd, hoe je het ook went of keert, met zo'n vast geprogrammeerd ding zijn er altijd functies die er _niet_ op zitten, waarvoor je dus weer naar je Universele moet grijpen. (Als het geen Sony apparaat is bijvoorbeeld, en je wilt een wat minder gebruikte functie op je TV gebruiken, daar ga je dan...)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
*beslissing*
morgen ga ik JVC (tikte ik weer eerst JVS, damn!) gewoon ff bellen, waarsch. gaan ze me niet helpen maar het valt altijd te proberen.. het grote niet geschoten altijd mis-verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
ze konden me niet helpen :'(
Ik moest de makers van de afstandsbediening hebben zeiden ze..... want die codes worden door hen verzonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, jammer. Kom je dus bij de één of andere exotische Aziatishe firma uit... :/

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op 18 oktober 2002 @ 14:01:
Mja, jammer. Kom je dus bij de één of andere exotische Aziatishe firma uit... :/
mwoa.. Lifetec/Medion...staat een nederlands 0900-nummer op t boekje, maar zal nu wel dicht zijn
edit: waren ze niet... maar ze hadden ook niet meer codes voor me dan in t boekje stonden, maar ze waren iig een stuk vriendelijker dan de helpdeskers bij JVC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
Het is me gelukt met een ander exemplaar, dit maal van de Blokker!
Ik hoef dus geen nieuwe versterker te kopen :D
* m-m blij!
Hij werkt trouwens ook op de set van beneden >:)
Pagina: 1