[Ut2003] Té lage FPS

Pagina: 1
Acties:

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:06
Hai,

Ik speel met het volgende systeem:
Duron 1200
ECS K7s6a
Geforce4 MX440
256MB DDR

Ik draai UT2003 in 1024x768 bij 16 bits met alle grafische opties minimaal/uit alleen coronas aan kost amper cpu tijd en dynamic lightnening anders speelt heel brak...

Prob: ik zit rond de 20fps gemiddeld, ok software rendered audio helpt niet echt mee maar toch, volgens mij moet ik toch wel met WAT grafische opties aan in die resolutie kunnen draaien :S

heb meerdere detonators getest

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Hmm je FPS rond de 20, vind ik normaal voor z'n systeempje.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 21:10:
Hmm je FPS rond de 20, vind ik normaal voor z'n systeempje.
Hahahah ben jij wel serieus?

1024x768 @ 16 bits met alle extra grafische meuk op laag of uit?

Dat moet veel hoger zijn!!!

Heb je anti-aliasing uit? Vertical sync?

Verwijderd

lijkt me aan de lage kant, maar niet schrikbarend hoor.
Draai eens wat van UT2003's eigen benchmarks.
En indoor/outdoor maakt nogal wat uit bij dit spel, heb je beide soor levels gebruikt?
En welk proggie gebruik je voor de weergave van je FPS?
Welk OS draai je?

Verwijderd

Als die 20 fps is met buiten levels waar redelijk veel bots zijn is het normaal, maar als je hiermee binnen in bijvoorbeeld curse speelt is het te laag.

Verwijderd

Dit had je beter hier kunnen posten (als ik zo vrij mag zijn)
UT2003 - GF4 Ti4400 Low FPS
Lees dit nog ff

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
UT is gewoon een bagger engine. Dat spel trek belachelijk zware resources.

Ik ben daar op afgeknapt.

• CBA
  • Laatst online: 14-02 11:43

CBA

een vat, een vat, een vat !

Sja ik moet het spel gewoonweg in 640x480 draaien met m'n P3-800@900 met m'n geforce 3 deluxe, als ik het hoger zet en er zit wat volk op de server en in de buurt gaat het gegarandeerd schokken :(

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

RedTop schreef op 17 oktober 2002 @ 12:24:

Het spel is gewoon harstikke mooi en daarom is het zo zwaar, en UT(2003) heeft juist een hele goed engine.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GF4MX is een opgepoetste GF2 dus die zal ut iig niet zo supergoed doen hoor

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

RedTop schreef op 17 oktober 2002 @ 12:24:

Het laadt anders belachelijk snel. Als ik dat vergelijk met NOLF 2 kan ik met de laatste probleemloos naar de keuken om een nieuw pilsje te pakken.

Die lage FPS is inderdaad wel vreemd. Ik schommel tussen 15 en 40 (afhankelijk van binnen/buiten etc) op 1024 32 bit, alles heel laag, met een Radeon SDR, 1,2/266 Tbird. Erg rooskleurig ziet 't er dus niet uit bij jou.

Verwijderd

YakuzA schreef op 17 oktober 2002 @ 16:21:
GF4MX is een opgepoetste GF2 dus die zal ut iig niet zo supergoed doen hoor
Ik heb het bij een goede vriend gespeeld met alle details high. Hij heeft een celeron (1200 ofzo) en een GF4mx200 met 256mb intern geheugen. Het draaide daar uitstekend op 1024x768: 25-40 fps buiten. Alleen op 1280x960 werd het moeilijk in een paar levels. In ieder geval draaide de GF4mx heel aardig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 11:03:
Als die 20 fps is met buiten levels waar redelijk veel bots zijn is het normaal, maar als je hiermee binnen in bijvoorbeeld curse speelt is het te laag.
idd, kijk nou naar zijn Duron 1200 en naar z'n kaart. met veel drukte ( bots ) daald de FPS , lijkt mij logisch en het mag met al die pracht en praal van de engine duidelijk zijn, dat de systeemeisen van UT2003 vrij hoog liggen. Ter vergelijking: Epic raadt in een FAQ het volgende systeem zo’n beetje als minimum aan: Een 733 MHz computer met 128 MB RAM en een 16 videokaart met 3D acceleratie. Dat moet ook wel een minimun zijn,want uit praktijkervaring weet ik dat een 1400 MHz computer met 512 M RAM en een 64 MB GeForce-2 nog lang niet alles maximaal kan trekken. Sterker nog: De game raadt daarbij een resolutie van 800x600 aan&; Succ6 _/-\o_

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Het is ook maar net wat je van een spel verlangt natuurlijk. 25-40 fps noem ik bagger! Ik speel veel online, dan MOET je gewoon een hogere framerate hebben wil je leuk mee doen.

Verwijderd

word tijd voor een nieuwe vid kaard?

• Makkelijk
ok, dan de vraag, wat heeft nu meer zin: vid kaart of proc?

Verwijderd

Ik had eerst ook problemen, zie UT2003 - GF4 Ti4400 Low FPS Maar na wat dingen te veranderen ging het soepeler lopen (ik denk dat het eraan ligt dat je geen pentium hebt, dat nvidia dat in ut2003 heeft gezet ofzo :( wat je kan proberen is wat ik ook gedaan heb,
ga naar de ut2003.ini file en verander daar het volgende:
dit zijn mij settings nu:
[D3DDrv.D3DRenderDevice]
DetailTextures=True
HighDetailActors=True
SuperHighDetailActors=False <<- kan niet in het spel hebben ze er speciaal uitgelaten omdat toch geen een pc het trekt je kan het wel ff aanzetten om te kijken hoe mooi het is WOW!!!! >:)
UsePrecaching=True
UseTrilinear=True
AdapterNumber=-1
ReduceMouseLag=False <<-- uitzetten werkt alleen in menus en is fps vertragend
UseTripleBuffering=True <<-- aanzetten!!!
UseHardwareTL=True <<-- op oude video kaarten uitzetten
UseHardwareVS=False
UseCubemaps=True <<<-- dis voor water aan laten staan tenzij je lelijk water wilt hebben, je fps daalt niet echt omdat er toch niet veel water is
DesiredRefreshRate=75 <<<--- hij staat op Vsync, dit is het max fps heb je een beter monitor zet dat dan gewoon hoger, ff uitproberen hoe hoog hij kan
UseCompressedLightmaps=True
UseStencil=False
Use16bit=False <<<--- kan je uitzetten maar kan ook in eht spel
Use16bitTextures=False
MaxPixelShaderVersion=255
UseVSync=True <<<-- aanzetten!!!
LevelOfAnisotropy=1
DetailTexMipBias=0.800000
DefaultTexMipBias=-0.500000
UseNPatches=False
TesselationFactor=1.000000
CheckForOverflow=False
DecompressTextures=False voor kaarten met 128 of meer uit anders aan (4400 aan dus bij mij, bij jou aan) dit bepaalt de laad tijd
UseXBoxFSAA=False
DescFlags=0
Description=

• Makkelijk
Thanx man :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 23:45:
[D3DDrv.D3DRenderDevice]
SuperHighDetailActors=False <<- kan niet in het spel hebben ze er speciaal uitgelaten omdat toch geen een pc het trekt je kan het wel ff aanzetten om te kijken hoe mooi het is WOW!!!! >:)
DesiredRefreshRate=75 <<<--- hij staat op Vsync, dit is het max fps heb je een beter monitor zet dat dan gewoon hoger, ff uitproberen hoe hoog hij kan
UseCompressedLightmaps=True
UseStencil=False
UseVSync=True <<<-- aanzetten!!!
DecompressTextures=False voor kaarten met 128 of meer uit anders aan (4400 aan dus bij mij, bij jou aan) dit bepaalt de laad tijd
Ik weet niet precies wat je bron is maar als dit het de volgende is dan heb je het niet helemaal goed overgenomen:
http://www.beyondunreal.com/content/articles/26_1.php

UseCompressedLightmaps=False zorgt voor de snellere laadtijd en is interessant voor kaarten met 128mb. Bij mij werkte dit overigens totaal niet. Het is dus niet DecompressTextures (of heb jij positieve testresultaten?)

Waarom zet je vsync niet uit? Nu heb je maximaal 75 fps!

UseStencil=True dit maakt ook sommige systemen sneller (werkte bij mij goed met de 30 Detonator maar juist niet goed met de 40 Detonator)

SuperHighDetailActors=False? Hoe weet je dat?
Ik heb gelezen dat super hoge kwaliteit juist te bepalen is met de settings handmatig op ultrahigh te zetten ipv op highest. Echter nu kunnen kaarten dat nog niet aan, omdat het pas interessant wordt vanaf 256mb.
Bron

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik zie ook altijd mensen VSync aanzetten voor een hogere framerate. Vind ik vaag, want VSync verlaat je framerate toch naar een rate die goed kan worden weergegeven ? Stel, je refreshrate is 60, en je framerate is 38, dan word ie toch omlaag geduwt naar 30 ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Vaagheit schreef op 17 oktober 2002 @ 22:30:
ok, dan de vraag, wat heeft nu meer zin: vid kaart of proc?
Denk toch de cpu omdat ut2k3 veel van je cpu eist, en je gf 4 mx 440 moet het wel goed kunnen trekken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 10:32:
[...]

Denk toch de cpu omdat ut2k3 veel van je cpu eist, en je gf 4 mx 440 moet het wel goed kunnen trekken.
idd cpu, zijn kaart is redelijk goed cpu is zijn minpuntje dus doe er wat aan. :P

• CBA
  • Laatst online: 14-02 11:43

CBA

een vat, een vat, een vat !

Ik met m'n Geforce 3 deluxe en PIII-800@900 zal dus ook eerst m'n cpu moeten upgraden voor ik het in een hogere resolutie kan spelen dan 640x480 :?

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 10:04:
[...]

Ik weet niet precies wat je bron is maar als dit het de volgende is dan heb je het niet helemaal goed overgenomen:
http://www.beyondunreal.com/content/articles/26_1.php

UseCompressedLightmaps=False zorgt voor de snellere laadtijd en is interessant voor kaarten met 128mb. Bij mij werkte dit overigens totaal niet. Het is dus niet DecompressTextures (of heb jij positieve testresultaten?)

Waarom zet je vsync niet uit? Nu heb je maximaal 75 fps!

UseStencil=True dit maakt ook sommige systemen sneller (werkte bij mij goed met de 30 Detonator maar juist niet goed met de 40 Detonator)

Ik heb gelezen dat super hoge kwaliteit juist te bepalen is met de settings handmatig op ultrahigh te zetten ipv op highest. Echter nu kunnen kaarten dat nog niet aan, omdat het pas interessant wordt vanaf 256mb.
Bron

Dat bedoelde ik er ook me te zeggen dat het interessant wordt met 256 kaarten (ze kunnen het nu dus nog niet aan)

Verwijderd

TheLunatic schreef op 18 oktober 2002 @ 10:21:
Ik zie ook altijd mensen VSync aanzetten voor een hogere framerate. Vind ik vaag, want VSync verlaat je framerate toch naar een rate die goed kan worden weergegeven ? Stel, je refreshrate is 60, en je framerate is 38, dan word ie toch omlaag geduwt naar 30 ?
ja dat is waar maar het is bekend dat als je dat trilear buffering (weet niet hoe je het schijft) ook aanzet, dat het juist fps verhoogend is (werkte bij mij). Ik heb het gewoon aanstaan zodat ik op de zwaardere momenten nog een goede fps haal zoals in Inferno (waarom is dit z'n zwaar level?? slecht ontworpen ofzo???)
Pagina: 1