Coolor voor Athlon XP 2400+??

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 10:49
Aangezien ik nu uiteindelijk de toestemming heb om me eigen pc te kopen, en ik me toch al enigszins verdiept heb, begin ik ernstig te twijfelen...

Ik wilde de Athlon XP 2400+,
maar ik twijfel toch altijd over de goed bijbehorende koeler!

Ik was bij mijn vorige keuze, (toen ik hem nog niet mocht komen) gevallen voor de Volcano 7+, maar ik hoorde dat deze vrij veel lawaai produceerde, niet echt gunstig, aangezien dat ding bij mij op de kamer komt te staan.

Echter las ik dat als je hem verdraaide ofzo (ook hier ergens op GoT) dat het dan meeviel! Maar is dit eigenlijk wel wat?

Ik durf momenteel echt geen keuze te maken, ik ben wat dat betreft nogal onervaren en hoop dat ik op jullie kennis kan vertrouwen...

Ik wil niet dat dat ding doorfikt

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Als je onervaren bent zou ik niet gaan modden aan je nieuwe cooler. Kijk eens op www.coolermaster.com daar staan een aantal goeie en stille bij.

• Crazybyte
Nou ik ben voor dat modden niet bang, ik ben wat betreft hardware wel ervaren, kwam omgaan, ik ben niet echt ervaren in het uitkiezen van zo'n ding!

Net raadde iemand mij iemand dus die thermaltake aan maar ja is dat zo'n goed keus?

Dan heb ik nog een vraagje, ik zag bij alternate zo'n koper spacer staan, is zoiets nou een vereist, of meer zoiest van nou meer voor wat extra veiligheid, maar niet verplicht!

Verwijderd

Het modden van die coolers valt wel mee maar feit blijft dat die Volcano's herriebakken zijn. Ik kan het weten, ik zit naast zon helicopter.

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
ik heb zelf de Cooler master HSC V-62 gekocht. Ik heb alleen m'n XP 2400 nog niet binnen :)

En, Coolermaster zei erover nadat ik ze gemaild had of ie voor 2400 goed was:

"We hebben de hsc-v62 koeler getest op een AMD-ATHLON XP 2600+ zonder enkel
probleem. We hebben dan ook officieel van amd de approval (goedkeuring)
gekregen om deze te verkopen voor deze cpu's.
Gezien het feit dat je een 2400+ hebt, mag dit geen enkel probleem geven.
Wat betreft het overklokken van je cpu kan ik uiteraard geen garantie geven.
Waarschijnlijk zal het geen enkel probleem zijn voor deze koeler, maar ik
durf (nogmaals) geen garantie te geven. Let goed op de temp van je cpu
koeler als je deze hebt overgeklokt en zwaar aan het belasten bent. Een
gemiddelde AMD heeft een "die temperature" van 85 graden celcius. Dit wil
zeggen dat als de cpu gedurende 5 sec. aan deze temperatuur wordt
blootgesteld deze zal "smelten". Let dus goed op dat je onder de 75 graden
blijft, dit voor de zekerheid."

Hij schijnt ook makkelijk te bevestigen te zijn, ik mailde iemand die een review van de cooler had gedaan en die zei:

"Be careful when installing a cooler, mostly the coolers you need to use a screwdriver with. This one doesn't apply as it's a breeze to install."

Maar, uiteindelijk kan ik je dus nog niet vertellen hoe die cooler het doet bij mij want hij zit mooi in het doosje en de XP2400 staat nog in bestelling.

succes ermee

• Crazybyte
weet je ong wanneer je hem hebt? Zou het fijn vinden als je me daarover zou kunnen berichten...

Aangezien ik nog ff heb, maar ik twijfeld bij een eerdere config ook al zo

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
ik had dit getypt voordatje over spacer vroeg, spacer zei die zelfde reviewer over: (nadat ik hem vroeg of ie spacer gebruikt had of nie):

"I used to always recommend the use of a shim and with the other T-birds still would, however with the newers XP cpus the chance of cracking the core is much less than in the past. I stopped using shims myself a few months ago and really don't see a need for it. "

"Also with shims make sure they are installed correctly or you risk shorting the bridges or having the cooler not make 100% contact with the core, in turn ruining the cpu. There are pros and negs to each however at this time with an XP cpu I would suggest skipping on the shim and Ron and I both do. Hope that info helps!"

Ik heb zelf dus ook besloten om geen shim te gebruiken, en het zal de eerste computer worden die ik zelf bouw trouwens

en ik weet nog niet wanneer ik de XP 2400 krijgt. De site waar ik heb besteld heb stond op levering verwacht 3e week october (= deze week), en ik heb ze vandaag een mailtje gestuurd of ze me een indicatie kunnen geven, maar dat was na sluitingstijd, dus morgen (hopelijk) krijg ik antwoord en dan zal ik het doorgeven.

Ik ga zondag echter op vakantie naar frankrijk tot volgende week vrijdag dus tenzij ik hem vrijdag of zaterdag nog krijg wordt het later voordat ik verslag uit kan brengen

• klikko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

klikko

Shit Happens ( everyday)

Koelers kiezen is altijd een moeilijke zaak, en komt hier ook regelmatig voorbij.
Als je de search gebruikt zul je vast wel meer te weten komen.

Vaak is de keuze ook afhankelijk van persoonlijke smaak, tuurlijk zullen koelers met een snellere ventilator meer herrie maken, da's dus iets waar je rekening mee moet houden.
Maar een hoog toerental koelt tuurlijk wel beter.
Die Volcano 7 + kun je op 3 verschillende standen instellen namelijk 3000/4800/6000 toeren, dus je hebt hiermee wat speling.
Inmiddels is ook de Volcano 9 uit, en daar staat op het doosje dat ie geschikt is tot de AMD XP 2600 + en ook met variable ventilator.
Ik denk dat je dus met 1 van deze 2 wel goed zit. Het zijn echter wel flinke koel blokken dus kijk eerst eens of ie wel op je mamaplank past.

SUC6

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier loopt al een soortgelijk topic over.. Cooler voor XP2000+ Dicht dus.

Verder kun je ook [google=cooler review] :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Lees dit topic eens door :) Cooler voor Athlon XP Gaat weliswaar over de XP2000+, alleen zitten daar genoeg voorbeelden tussen met tweakers die hun cpu wat sneller hebben lopen en belangrijker, de XP2400+ heeft betere thermische specs dan de XP2000+ (0.13 micron/59Watt tegen 0.18 micron/62Watt, de 2400+ wordt dus iets minder warm); wat dus goed is voor de XP2000+ is zéker goed voor de XP2400+ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.