4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Het is niet zo vreemd dat ATAPI apparaten gek gaan doen in combinatie met een ATA66 controller of sneller.. Probeer dus de ATAPI apparaten (alle CD/DVD lezers/branders tot ATA33) gewoon aan de onboard IDE te hangen en alle harddisks op de ATA133 controller. Je kunt daarvan ook wel opstarten 
en ja, je zit hier goed
en ja, je zit hier goed
Dat had ik eerst, maar toen waren m'n harddisks dus niet vooruit te branden. Transfer van 5MB/sec slechts. Op de ATA133 doen ze nu 80MB/sec. Klein verschilBalusC schreef op 16 oktober 2002 @ 20:43:
Het is niet zo vreemd dat ATAPI apparaten gek gaan doen in combinatie met een ATA66 controller of sneller.. Probeer dus de ATAPI apparaten (alle CD/DVD lezers/branders tot ATA33) gewoon aan de onboard IDE te hangen en alle harddisks op de ATA133 controller. Je kunt daarvan ook wel opstarten
<small>en ja, je zit hier goed</small>
En het was natuurlijk de bedoeling van Lumberjacker dat er een volwaardige UDMA van gemaakt werd. Ik lees ook her en der positieve verhalen van meer mensen die hun hd's of cd-rom er aan hangen. Alleen bij mij werkt het blijkbaar weer eens niet
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Vreemd, is dus een DMA probleem.
Echter je kunt helemaal geen dma instellen bij die promise controllers.. Normaal zou deze standaard altijd aan moeten staan. (tenminste dit is wel zo het geval op de tot nu toe door mij gebruikte promise controllers)
Ik zou de controller eens helemaal deinstalleren.
Hierna de nieuwste drivers downloaden (of eens andere drivers proberen als je al de laatste hebt)
Heb je trouwens UDMA33 of UDMA66/100/133 kabels gebruikt ?
Anders gewoon eens wisselen.
Suc6
Echter je kunt helemaal geen dma instellen bij die promise controllers.. Normaal zou deze standaard altijd aan moeten staan. (tenminste dit is wel zo het geval op de tot nu toe door mij gebruikte promise controllers)
Ik zou de controller eens helemaal deinstalleren.
Hierna de nieuwste drivers downloaden (of eens andere drivers proberen als je al de laatste hebt)
Heb je trouwens UDMA33 of UDMA66/100/133 kabels gebruikt ?
Anders gewoon eens wisselen.
Suc6
Het is volgens mij bekend dat ATAPI apparaten op de ultra controller (de "RAID" dus) soms minder goed werken. Onboard IDE moet natuurlijk voor deze apparaten goed gaan.
Ik zou het zo doen (zo heb ik het zelf trouwens ook):
Onboard IDE : CD-rom en brander
"RAID" ultra controller: HD's
Misschien dat je dan meer suxes hebt
Ik zou het zo doen (zo heb ik het zelf trouwens ook):
Onboard IDE : CD-rom en brander
"RAID" ultra controller: HD's
Misschien dat je dan meer suxes hebt
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje