webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik heb ff je plaatje bekeken; je probleem zit 'm er in dat het niet egaal zwart is, maar dat er in dat ogenschijnlijke egale zwart gewoon jpeg-artefacten zitten die nét niet 100% zwart zijn. Selecteer maar eens die layer en gooi de brightness omhoog; de vlakken blijven niet egaal. Als je dit kunt fixxen ben je van het gemieter af.
goed, maar hoeeeee!?? Even met de benen weer terug op de grond... Dacht het wel te handlen...
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
door de brightness van je layer met je foto nog een zwik omlaag te gooien, op OK te rammen.Jazzper schreef op 16 oktober 2002 @ 20:21:
goed, maar hoeeeee!?? Even met de benen weer terug op de grond... Dacht het wel te handlen...
Vervolgens weer dat raampje open, brightness omhoog halen maar NIET op OK drukken, en kijken wat 't resultaat is; als het egaal lichter wordt zit je dus goed
vervolgens op cancel drukken en printen die hap
btw: koop een boek Photoshop voor beginners of zo
[edit]
zo te zien moet -25% het trucje wel doen
Het komt geowon omdat de achtergrond van het bovenste gedeelte met moscovitch gewoon vol met grijze vlekken zit
. Ff eruit gesoept in 12 seconde 
[img]lama[/img]
Tip: zet de brightness van je monitor hoger, of (liever) gebruik dat Adobe Gamma tooltje om je monitor goed te krijgen. Zat bij PhotoSoep dat tooltje.
[img]lama[/img]
Tip: zet de brightness van je monitor hoger, of (liever) gebruik dat Adobe Gamma tooltje om je monitor goed te krijgen. Zat bij PhotoSoep dat tooltje.
Gewoon met de brightness controls (of als je tijd hebt: levels) werken dus. Als je je gamma zó hoog zet dat je díe helderheidsverschillen ziet ben je niet goed bezig IMO.sdomburg schreef op 16 oktober 2002 @ 20:29:
Het komt geowon omdat de achtergrond van het bovenste gedeelte met moscovitch gewoon vol met grijze vlekken zit. Ff eruit gesoept in 12 seconde
[[url=lama]afbeelding[/url]]
IMHO heb je gewoon je gamma van je display te laag staan. Als je hem namelijk calibreert zoals ik dan zie je het gewoon|HunterPro| schreef op 16 oktober 2002 @ 20:30:
[...]
Gewoon met de brightness controls werken dus. Als je je gamma zó hoog zet dat je díe helderheidsverschillen ziet ben je niet goed bezig IMO.
en als jij in een donkere kamer met een zwart beeld zit (wat iig zwart zou moeten zijn) is dat bij jou dus grijssdomburg schreef op 16 oktober 2002 @ 20:32:
[...]
IMHO heb je gewoon je gamma van je display te laag staan. Als je hem namelijk calibreert zoals ik dan zie je het gewoon
[edit]
ik bedoel dus niet dat je je gamma té laag moet zetten, maar als jij 't verschil tussen #000000 en #030303 kunt zien zit je wel érg hoog
Ik zie anders tussen lichste punt (#777777) en het donkerste punt (#020202) behoorlijk wat verschil, en als iets zwart hoort te zijn, zie ik het ook zwart. Zie onderstaand plaatje wat wel goed egaal is|HunterPro| schreef op 16 oktober 2002 @ 20:34:
[...]
en als jij in een donkere kamer met een zwart beeld zit (wat iig zwart zou moeten zijn) is dat bij jou dus grijs
[edit]
ik bedoel dus niet dat je je gamma té laag moet zetten, maar als jij 't verschil tussen #000000 en #030303 kunt zien zit je wel érg hoog
Pagina: 1