computer speakers op receiver

Pagina: 1
Acties:

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 17:27

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Topicstarter
Hoi,

Ik ben opzoek naar kleine, lichte speakertjes voor in de huiskamer. Het is een oudere receiver (nog wel erg goed) maar de boxen zijn prut (al meer dan 25 jaar ouwe B&O boxen).

Ik zat zelf te denken aan boxen voor computersystemen, deze zijn namelijk VEEL goedkoper (en mijn moeder hoort het verschil toch niet). Al vraag ik me af of dit wel kan... Er zitten immers op de receiver aansluitingen voor de plus en min draden van speakers. Dit zal zekers niet gaan lukken als er een sub bij moet...

Ik vroeg het me maar zo af... ik bedenk maar wat :-)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

de computerspeakertjes zijn veelal 5W rms de stuk.. dus dat blaas je zo op met een gewone versterker.. zou ik dus niet doen :) kan je beter dat complete setje gebruiken (zit vaak al ampje ingebouwd)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

... en wat wil je nou weten?
Of je computer speakers op je receiver aan kan sluiten? -> Hangt ervan af, je moet computerspeakers hebben waar GEEN versterker in zit gebouwd.

Tevens snap ik je niet helemaal:
maar de boxen zijn prut
...
en mijn moeder hoort het verschil toch niet
Dus voor wie verwissel je ze dan? voor jezelf...
Wat wil je? je wilt betere geluidskwaliteit...
Wat moet je dan hebben? Geen computerspeakers... ;) (vermogen klopt niet echt dan...)

[ Voor 0% gewijzigd door remco_k op 17-10-2002 11:43 . Reden: ... halve dubbelpost. ]

Alles kan stuk.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
als je moeder toch het verschil niet hoort, koop dan goedkope hifi speakers. magnat/jbl/eltax wat dan ook. wat kun jij er tenminste ook nog naar luisteren ;)

megapool heeft ze wel:
http://www.megapool.nl/site/shop/list.asp?intGroepID=228