Router op hub?

Pagina: 1
Acties:

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 21:18
Ja sorry voor de onduidelijke topic, mods ik laat creativiteit bij jullie. Ik zit met het volgende probleem. Ik heb 2 accounts bij @home aangemaakt en heb dus 2 ip adressen beschikbaar hier in huis. Nu hebben we een laptop bijgekocht en wil ik die laptop op het internet aansluiten zonder dat 1 van de pc's aan hoeft te staan. Ok simpele oplossing namelijk routertje.
Dus dan zou het zijn
router :-pc 1
-pc2
-laptop

Maar ik zou eigenlijk willen hebben dat die 2 ip's benut worden dus meer zoiets:

internetverbinding-hub-pc 1 en router:
-pc2
-pc3

Gaat dit zo werken mensen? hoop dat het te begrijpen is trouwens anders vraag maar raak.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lijkt me wel.

De router krijgt zo een IP-adres, en PC1 krijgt een IP adres. PC2 en 3 krijgen dus gewoon een LAN IP :)

They made me do it.

• twit
ja dus pc 2 en 1 kunnen tegelijkertijd een online game spelen omdat ze een ander ip hebben ... Dat is namelijk het idee erachter.

oftewel een router kan volgens jou dus gewoon op een hub.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Klippy
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Nee denk ik, maar iig wel:

code:
1
2
3
4
5
Internet -> ROUTER->HUB->PC1
                          |
                          |-->PC2
                          V
                        LAPTOP

Of koop meteen 'n router met ingebouwde switch.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

..... je vraag is me niet helemaal duidelijk, maar hou wel in je achterhoofd dat als je een Router met ingebouwde switch hebt je natuurlijk net zo goed het zonder hub kunt doen ... dmv port forwarding .... als je dit niet snapt stuur me ff een mailtje dan leg ik het je uit

... MMORPG Addict.

• Gardocki
  • Niet online
LiquidSilver schreef op 16 oktober 2002 @ 20:14:
Of koop meteen 'n router met ingebouwde switch.
Dat heeft ie ook, lijkt me. Als ik het goed begrijp wil hij dit:

code:
1
2
3
Internet -> Hub -> Router -> PC2 + 3
             |
            PC1

Toch :?

They made me do it.

• Klippy

Klippy

Still Game

Meeste router hebben 'n switch ja, dus HUB niet nodig, maar kan wel, voor als je 3PC's boven hebt ofzo.

Maar als je dat niet hebt, er is ook 'n Sitecom router met 1 WAN en 1 LAN port. Aan die LAN hang je dan gewoon je HUB en aan de WAN je kabelmodem.

Ietsje goedkoper, maar switch is handiger denk ik in de meeste gevallen :)

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
CRiMiNaL schreef op 16 oktober 2002 @ 20:17:
als je dit niet snapt stuur me ff een mailtje dan leg ik het je uit
Ej, doe dat lekker hier :P

Maar wat Tom S. zegt moet volgens mij kunnen. :)

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

BreadFan schreef op 16 oktober 2002 @ 20:29:
[...]

Ej, doe dat lekker hier :P

Maar wat Tom S. zegt moet volgens mij kunnen. :)
's goed martijn ... hoe bevalt het bij De Heus ??? :P ....

jij moet toch genoeg verstand hebben van router's en hub's als EX Cisco mannetje

... MMORPG Addict.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
CRiMiNaL schreef op 16 oktober 2002 @ 20:31:
[...]

's goed martijn ... hoe bevalt het bij De Heus ??? :P ....

jij moet toch genoeg verstand hebben van router's en hub's als EX Cisco mannetje
* BreadFan dacht ff: :?

Maar het is Martin. :P Ej Martin, alles goed? Nog altijd even gezellig bij Livingston, of kunnen jullie echt niet zonder me >:) :P

Maar je zegt het goed, EX-Cisco mannetje jah :7

oke sorry, tot zover offtopic, is altijd leuk als je een ouwe bekende tegenkomt @ GoT :)

• twit
Ok ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik heb een router met ingebouwde switch dat klopt maar mijn probleem is ik wil 2 ip's hebben voor online gaming. Dus pc 2 krijg een ip (van router) en ik wil met eigen ip online (dus zonder tussenkomst router ... )

• Klippy

Klippy

Still Game

eliminator007 schreef op 17 oktober 2002 @ 08:25:
Ok ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik heb een router met ingebouwde switch dat klopt maar mijn probleem is ik wil 2 ip's hebben voor online gaming. Dus pc 2 krijg een ip (van router) en ik wil met eigen ip online (dus zonder tussenkomst router ... )
Waarom wil je dat :?

Snap er nu nog minder van dan eerst geloof ik :P

• twit
is dat nu zo moeilijk. Ik heb 2 ip's gehad van @home. Aangezien ik het zonde vind om die niet meer te gebruiken wil ik 1 pc rechstreeks op het internet met ip 1 en die andere 2 pc's achter het andere @home ip. ik stel dus mijn eigen pc in als cp69777-a en de router als b tenminste dat was het idee maar lijkt alsof ik de eerste ben die ooit zoiets vraagt. Tom s begreep me perfect.

• twit
Ik heb trouwens de sitecom dc202 als dat nog wat uitmaakt. het internet werkt nu gewoon op alle 3 de pc's alleen we zitten allemaal achter hetzelfde ip en dat vinden sommige online spellen niet goed.

• Klippy

Klippy

Still Game

Jaaaaaa :P

Ik snap 't ;)
Ik had niet door dat je al 2 IP's had. Excuseer.

Die router heb ik trouwens ook.

Maar goed ik weet niet of dat werkt eerlijk gezegd. Denk het wel.

Dan moet je denk ik idd op die HUB je internet zetten en die PC. Zelfde plaatje als Tom S. dan.
En dan idd die PC als cp69777-a en de router als b.
Moet je wel ff kijken dat je op die "losse" PC niet de router als DHCP server zet, maar daar de @home DHCP invult.

Als dat niet werkt kan je misschien nog de DHCP van de router uitschakelen en de 2 PC's op de router zelf een IP geven. Iets als 192.168.0.2 en 0.3 ofzo.

Zou moeten kunnen denk ik :)

Alleen de vraag of je interne LAN nog werkt dan. Anders kan je nog wel wat met routes adden ofzo misschien, maar daar heb ik minder verstand van :)

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

... is het bij die router niet gewoon mogelijk om 2 inkomende "lijnen" te configureren .. ??
ken die router niet, maar dat lijkt me de makkelijkste oplossing. Ken alleen Cisco spul en daarmee is het wel mogelijk om 2 pc's verschillende ip's mee te geven ... LET WEL dit gebeurt dus niet BINNEN de router .... je sluit je router gewoon aan op je kabelmodem en je router routeerd de data voor alle 2 de ip-adressen. je gooit er daarna gewoon 2 pc's aan ... een geeft PC1 het A adres en PC2 het b Adres. Zo voorkom je problemen met je interne netwerk en blijven al je pc's netjes beveiligd achter je router

[off-topic]
Heej Martijn,
Jah bij Livingston gaat het goed. alleen Sjoerd heeft z'n stage beetje vern**kt op zelfde manier als osama. Spreek je snel weer
[/off-topic]

[ Voor 0% gewijzigd door CRiMiNaL op 17-10-2002 21:26 . Reden: censored ]

... MMORPG Addict.

Pagina: 1