[Telenet-KabelTV] 4db of 0db ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.084 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:51

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Hey all,

Ok, situatie is als volgt: k'hem nog mor pas een nief PCke gekocht, incl ne GF4 van Gainward met VIVO omdat ik graag TV wil kijke op mijne PC. Het plan is dus om de kabel TV aan te sluiten om ne videorecorder die hier nog staat weg te rotten :+ en die dan door te verbinden via ne scart kabel nor de videoingang van de kaart. Zodoende heb ik dus ne goedkope TV tuner é .. ;)

Er is echt een haar in de boter gevallen, want daarstraks heb ik eens gekeken nor de installatie waar onze kabelTV binnenkomt (k'zit dus bij Telenet é, jaja, in België)... nu, er zijn daar precies 3 TV uitgangen aan diene versterker, mor bij 2 staat er 4dB en bij den andere staat 0dB :? De eerste twee zijn al in gebruik door 2 TVs die hier in huis staan, mor wat nu met die laatst? Kan ik die zonder probs aansluiten op mene videorecorder of gaat da nie werke? Mss dat hier nog een versterkerke tussen mut ofzo? If yes, gaat de beeldkwaliteit dan nor beneden gaan tov die twee andere uitgangen? ... allé ja.. ge snapt me dus wel é .. k'ben ff de draad kwijt nu ;)

Alles zinvolle reacties zijn meer dan welkom,
Pieter aka Ravefiend

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51

Illusion

(the art of)

het aantal dB's is het uitgangsvermogen wat hij op de kabel zet..... voor een korte kabel tussen versterker en ontvanger (videorecorder/TV/PC-TVkaart) is 0dB wel voldoende. Zodra er echter een lange kabel tussen versterker en ontvanger zit, zal de kabel het signaal een aantal dB's "dempen". zodat als je bij de versterker +4dB op de kabel zet, er aan het einde van de kabel (bij je TV) nog maar 0dB over is, en dat is precies voldoende :).

voor de duidelijkheid, het aantal dB's is hier dus relatief. 0dB betekend neit dat er geen signaal is, maar dat het signaal precies goed is. is het signaal boven de 0dB dan is het eigenlijk iets te hard, en zit het onder de 0dB (dat kan dus ook, bijv -10dB) dan is het signaal te zacht.

conclusie: zet het apparaat met de kortste kabel op de 0dB uitgang :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:15
In Nederland heb je een redelijk sterk signaal, je kan er best 3 tv's op aansluiten als de kabel niet al te lang zijn en van fatsoenlijke kwaliteit zonder gebruik te maken van een versterker. Als t teveel wordt kan je altijd een goeie versterker kopen met t goeie aantal aansluitingen om ervoor te zorgen dat t beeld goed blijft.

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Wel ja.. de kabel nor mijn PC is al rap 15 meter schat ik dus das nie echt 'kort' wel ?

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51

Illusion

(the art of)

als je een goede kabel gebruikt HOEFT 15 meter geen probleem te zijn... maar heb je niet een TV ofzo die dichter dan die 15 meter bij die versterker zit.... dan kan je die naar de 0dB aansluiting schuiven, en dan je PC op een +4dB zetten

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Wel ja. .zoals ik het hier hoor weet ik al genoeg peins ik .. da wordt mor eens testen... mss da'k den TV van boven op de 0dB hang om eens het verschil te zien. Leuk experiment natuurlijk ;-)

Thx veu de feedback guys... appreciated !
Pagina: 1