Toon posts:

nieuwe monitor... kaartje los...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb sinds vandaag eindelijk een nieuwe monitor....
ik wou m meteen gebruiken dus haal ik de stekkers van de oude monitor eruit en plug de nieuwe stekkers erin.
schiet ineens het videokaartje (nivida geforce2 mx400) los en hangt schuin in de pc.
ik maak dus de pc open om het kaartje er goed in te doen: gelukt en ik schroef de boel weer vast, controleer ff alle stekkertjes en zet mijn computer aan.
Ik hoor een piepje (van het moederbord..) =normaal, maar na dat ene piepje volgen er nog een stuk of 6. Dit heb ik nog nooit meegemaakt en ik wacht rustig af.
Er komt geen beeld en dus begin ik me toch wel zorgen te maken.
Maar na deze piepjes lijkt het wel of de computer weer opnieuw opstart.
Ik heb de computer maar uitgezet en een vriend van me opgebeld en overlegd.
De videokaart van een andere pc erin gezet: precies hetzelfde... het jumpertje van de bios er ff afgehaald en opnieuw opgezet. Maar nog steeds niet. Zonder geheugen laten opstarten maar niets.
Ik heb een MSI moederbord met ledjes en eens gekeken waar die ledjes nou op bleven staan: "Testing RTC (Real Time Clock)".
Ik heb mijn computer 11 maanden geleden gekocht bij MEMO systems maar die is dus failiet. er is een nieuwe pc winkel genaamd: MEMO maar dat is dus niet dezelfde en ben dus bang dat hun niets voor me kunnen betekenen.
Iemand anders die wel een goed advies heeft? of zelfs de oplossing?!!?

het schroefje wat het kaartje vast houdt is er dus uitgetrild.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2002 20:24 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Als je nou weet wat voor bios je hebt kun je nakijken wat die piepjes betekenen.

Sorry als ik eroverheen lees...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb

Verwijderd

Uitleg voor wous : Het bericht is verplaatst naar dit forum. Je kunt je bericht voortaan wijzigen door op Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif te klikken.

Dat heb ik nu voor je gedaan, en tevens overbodige posts verwijderd.

Verwijderd

Met je oude monitor is het probleem nog hetzelfde?

Videokaart van jouw pc al eens in die van je vriend getest? Kan zijn dat je je videokaart hebt gemold.

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:13
Hier in alkmaar is memo weer open weet niet hoe of wat maar ik zou gewoon ff bellen naar ze

Verwijderd

Zoek eens op wat de beepcode voor jouw bios betekent: http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/
Pagina: 1