Toon posts:

FAT32 partitie wordt ineens Unformatted/RAW

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier aan mijn lappie een Maxtor 80gb 7200rpm Firewire HD hangen.
Deze had ik ingedeeld in 3 partities wat ongeveer 3 weken goed heeft gewerkt
en nu beginnen de probs :(

Terjuist schreef ik een cdtjes met een aantal files v/d 1ste partitie van de firewire hd
en dat lukte, alhoewel hij 1x een bestand niet kon vinden (precies de HD dat losgekoppelt was en dan terug aangekoppelt). Alle bestanden op de cd zijn perfect.

Uit gewoonte reboot ik XP maar(*) en dan zie ik dat de 1ste partitie nu Unformatted is in PQMagic 7 pro en XP zegt altijd dat "The disk is unformatted, do you want to format the disk now?". Als ik een chkdsk wil uitvoeren zegt hij natuurlijk dat het geen fat32 partitie is. Iemand enig idee hoe je dit kan oplossen? Hij geeft ook niks
gegevens aan.

Op die ene partitie stonden juist al mijn mp3'tjes :( :( :(

Ik kan altijd in linux proberen van unformatted terug op FAT32 te zetten maar weet nie of dat wel zal werken, of de HD wel ondersteund is in lnx.

Alvast bedankt,

-genux

* : sinds ik SP1 heb installed loopt explorer.exe altijd in de 300mb RAM ?!? en hoger zodat alles supertraag gaat en rebooten alleen maar helpt. Iemand trouwens ideetje aan wat dat kan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb is getest met PC Inspector Disk Recovery, een of ander free tooltje en dat geeft aan dat de bootsector waarschijnlijk verkl* is. Da proggie vind op de 2 andere partities wel alle bestanden (windows trouwens ook), maar op die 1ne dat nu op RAW staat vind hij NIKS, geen enkele file.

Terugsturen naar Maxtor of proberen te formatteren? Wel kut van 10gb livesets :( :( :( :( :( :(

Heb trouwens al alles geprobeert van te rebooten, uit te trekken, andere kabels etc.

thx

-genux

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :)

We hebben hier de FAQ's en de sticky's, zodat je de antwoorden op de meest gestelde vragen terug kunt vinden. In dit geval kun je via de OM FAQ data recovery software opzoeken, waarmee je de verloren data terug kan proberen te halen.

Omdat het antwoord in de FAQ terug te vinden is, gaat deze topic dicht.

Zie de FAQ Forumgedrag voor details :)

Dit topic is gesloten.