Toon posts:

Alcatal Speedtouch loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn alcatel speedtouch ethernet modem geeft geen dataverkeer meer door als er behoorlijk veel tegelijk gedaan wordt... het probleem komt o.a. voor bij:
* SubmitWolf Pro (+20 connecties tegelijk)
* MP3 Wolf (+20 connecties)
* VEEEL downloaden met Kazaa

Wanneer er dus van één van deze programma's gebruik gemaakt wordt (aardig veel en vaak snel wisselend dataverkeer) werkt de rest van internet niet meer (op heel het netwerk). Heb gisteren de firmware bijgewerkt van de (getweakde) Speedtouch maar dat helpt niet echt... :(
what to do?

Verwijderd

Daar is niets aan te doen, ik heb het zelfde probleem, maar als je je provider er over belt gaan ze moeilijk doen over illegaal downloaden dus heb zelf nog geen oplossing! ja uitzetten en weer opstarten

Verwijderd

ongeveer hetzelvde probleem hier: alle internet kapt er mee, BEHALVE het programma dat zoveel gebruikt bijv. Kazaa.

heb ook al firmware upgedate en getweaked, maar het probleem blijft zich voordoen.

heb trouwens planet.

Oplossing is zou erg handig zijn ja _/-\o_

@murphy01:
Heb er nog niet over gebeld, maar dat gezeik over illigale sofware lijkt mij echt nergens op slaat aangezien het ook bij programma's als MIRC gebeurd als ik een channel of 30 open heb :(

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Alcatel ST Home -> Pro's kunnen in NAT-mode niet meer dan 256 connecties tegelijk open hebben. Het duurt altijd even voordat een niet-gebruikte connectie expired. Daarom valt je verbinding weg als je bijvoorbeeld T.net 5 keer refreshed. Pas na ongeveer 20 seconde kun je weer een nieuwe verbinding openen.

Daar is geen oplossing voor, anders dan een servertje gebruiken als NAT-server en het servertje zelf direct laten connecten, bij voorkeur via SIP-Spoofing. Dat heb ik laatst ook gedaan, want met 3 computers tegelijk intensief internetten over een ST met NAT is inderdaad niet leuk meer :(

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Als ik wanadoo bel over het probleem dan zegt men in dat geval dat het door kazaa komt en dus illegaal dus helpen ze niet!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 19:47:
Als ik wanadoo bel over het probleem dan zegt men in dat geval dat het door kazaa komt en dus illegaal dus helpen ze niet!
Kazaa is niet illegaal, en daar zal wanadoo niet moeilijk over doen...

Maar ze zullen je niet helpen aangezien je modem getweaked is :)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 19:47:
Je provider heeft er echt niks mee te maken. Doe maar eens het volgende:

• run 'telnet 10.0.0.138'
• (evt. inloggen met een password dat je op je modem hebt gezet)
• ff een paar keer T.net refreshen totdat je verbinding weg is.
• Type in je telnet-windowtje nu direct: 'nat list' en ram op enter.

Je ziet dan gegarandeerd staan dat je 256 connecties open hebt. Da's je eigen schuld, je gebruikt een modem als router, en die kan gewoon niet meer aan. Daar heeft je provider NIETS mee te maken. Maar zeggen dat het per definitie aan KaZaA ligt is inderdaad onzin.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

dus helemaaln niets aan te doen?

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 19:54:
dus helemaaln niets aan te doen?
Jawel. Koop een hardwarerouter of zet een computertje als router neer. En laat die computer dan direct met het modem connecten, het liefst met SIP-Spoofing. Maar ik val geloof ik in herhaling :/

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Heel jammer voor jullie, ik heb een aparte router!
Als ik geen kazaa installeer nergens problemen mee, doet ie niet gek!
Zodra kazaa is geinstalleerd begint de ellende!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 19:56:
Heel jammer voor jullie, ik heb een aparte router!
Dan had je dat moeten zeggen, en moet je niet suggereren dat je dezelfde situatie hebt als de topicstarter :/

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

foutje is toch menselijk of niet?

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:31:
foutje is toch menselijk of niet?
Ok :>

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Bedankt

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 18:57
Ligt het aan mij of heb jij echt het gevoel dat je in een IRC channel zit?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 19:42:
gaan ze moeilijk doen over illegaal downloaden

Welke provider is dat ?

Want daar moeten ze bij mij niet over beginnen. het is totaal NIET hun zaak wat er met de verbinding gebeurd. Gaat ze gewoon geen flikker aan.

[edit]

murphy01 --> Aub stoppen met offtopic/overbodige reply's :)

Verwijderd

Provider is Wanadoo en mag ik dan gelijk even weten wat er mis is met mijn reply's????

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 21:24:
Provider is Wanadoo en mag ik dan gelijk even weten wat er mis is met mijn reply's????

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Je plaatst erg veel onnodige reply's. :)
Pagina: 1