Toon posts:

Probs bij kopiëren naar HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen, want ik wordt er zo stilaan zot van. :'( De eerste hapering is bij deze alvast naar boven gekomen bij m'n nieuw systeem (zie specs).

Ik probeer nu dus mijn CD's met mp3's naar de HDD te schrijven. Op zeker moment loopt "My Computer" vast en moet ik het via Task Management beëindigen.

Volgende foutmelding verschijnt (voorbeeld):

Error Copying File or Folder
Can't copy Sting - Russians: Data error (cyclic redundancy check)

Dacht eerst dat het aan mijn DVD-speler lag, maar toen ik het probeerde met m'n Plextor gaf ie net hetzelfde. Fout ligt dus volgens mij bij verkeerde instellingen van de twee devices of bij de schijfjes zelf. Kan het bijv. zijn dat ik dit krijg (meestal op het laatste deel van de CD-ROM in kwestie) doordat de schijfjes op een te hoge snelheid geschreven zijn? Door te blijven proberen lukt het me soms toch sommige liedjes op de HDD te krijgen die eerder geblokkeerd waren.

Help me !!! :r

Iemand op het werk zei dat het misschien aan de DMA-instelling van de drives zou kunnen liggen. Die moest ik activeren via System en dan Properties te kiezen als ik in het Hardware-tabblad op de betreffende drive ging staan. Zo'n functie heb ik echter niet teruggevonden.

Misschien is dit een domme vraag met een simpele oplossing, maar ik ben dan ook een Newbie. }:O

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:12
cyclic redundancy check betekende volgens mij de foutherstelling van de cd-rom speler.
(je weet wel, de optelling van de bitjes moet gelijk zijn aan de "backup"-bit).
als hij hier telkens overheen leest en toch hetzelfde leest, is er dus iets fout gegaan met branden, de bitjes zijn fout gebrand, maar je kan ze wel duidelijk lezen.
dit kan tot gevolg hebben dat My Computer vastloopt

Maar pin me d'r niet op vast

edit:
probeer de file overslaan, en kopieer de andere files, misschien heb je meer geluk met die

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Hetgeen je in de edit zegt helpt niet, even verder (vaak al bij het volgende liedje) hangt hij opnieuw vast. Erg vervelend allemaal.

Hoop inderdaad dat het dus aan de schijfjes ligt en niet aan mijn drives of het systeem zelf. Die schijfjes kan ik gewoon de vuilnisbak inkieperen.

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:57
Heb ik zelf ook gehad met het copyen van MP3 cdtjes naar de HDD... Schijfjes bleken idd brak te zijn....
Ga er maar van uit dat je Cdtjes weg gegooid mogen worden..

Over dat DMA gebeuren, laat ff weten welk OS je gebruikt...

Everytime I suffer I become a better man because of it

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP Professional (EN)

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

misschien een dom antwoord:
met nero bv een image ervan maken, en met ISOBuster openen?
(is maar een idee)

last.fm

Verwijderd

The CRC is typically a sum of all the ASCII character values in the actual data. Then a mod is performed using a prime number. This reduces the size of the number to some manageable size. When the receiver gets the information it performs the same operation on the data as was done by the sender. It compares the CRC that it computed with the CRC that was included with the data. If they agree then the data that arrived is probably correct. If not, then the receiver asks for the information to be sent again.

Ook wel eens gehad, werkte wel toen ik niet alles in een keer maar in stukjes kopieerde. Kan ook de mp3's vanaf de CD in een ziparchief gooien en vervolgens uitpakken op de HD

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ga vanavond alvast eens klooien met jullie tips. Zoals gezegd een newbie en dus niet allemaal even evident ;) Maar ... ik ben een snelle leerling.

• danny boot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-03 10:41
Zet de intellingen van je IDE controller eens op Pio only. inplaats van DMA indien beschikbaar.

Uitleg: ganaar je configuratie scherm, dubbel klik syteem, klik op tab hardware, dan op device manager, vouw de tab uit met IDE ATA Atapie Controller, daar staat je Primaire en Sucundaire poort klik twee keer op de poort war die CD aan hangt. ga dan naar tab geavanceerde instellingen, en zet het aparaat op Pio only, restart... probeer het dan nog eens. (sommig CD spelers kunnen geen DMA aan "stikken" ze in de DATA hoeveelheid.

Latters en Succes:

Danny Boot

AMD Athlon64 3500+ (Venice), A8N-E 1,5GB PC3200, XFX GeForce 6800Ultra 256MB DDR3, 2x SP1614C+1xHD160JJ van Samsung (rest is niet boeiend)

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 20:12
EEK Data error (cyclic redundancy check) komt me bekend voor...

Laatst nog een stuk of 6 platinum cd's kunnen weggooien die allemaal gaar waren. (allen waren geel geworden met de nodige damaged en bad sectors. Volgens nero scandisc werd het naar het einde toe alleen maar ergen tot het onleesbare toe.)

De cd's waren 2 jaar oud altijd in een vrij donkere ruimte bewaard. Toevallig ook mijn oude collectie mp3's.
Ik heb toen maar alles gered wat er nog te redden viel en opnieuw gebrand (op fatsoendelijke cd's :) )

Verwijderd

Topicstarter
danny boot schreef op 17 oktober 2002 @ 16:04:
Zet de intellingen van je IDE controller eens op Pio only. inplaats van DMA indien beschikbaar.

Uitleg: ganaar je configuratie scherm, dubbel klik syteem, klik op tab hardware, dan op device manager, vouw de tab uit met IDE ATA Atapie Controller, daar staat je Primaire en Sucundaire poort klik twee keer op de poort war die CD aan hangt. ga dan naar tab geavanceerde instellingen, en zet het aparaat op Pio only, restart... probeer het dan nog eens. (sommig CD spelers kunnen geen DMA aan "stikken" ze in de DATA hoeveelheid.

Latters en Succes:

Danny Boot
OK, je uitleg is zeer helder, geen probleem om er te geraken dus, ... maar hoe weet ik aan welke poort de DVD en de de CD-ReWriter hangt ??? En moet ik zowel bij Device 0 als Device 1 PIO only instellen ???

• PapBek
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01 14:58
Ik heb ook een vraagje over CRC, want ik krijg deze error de laatste tijd nogal vaak bij het installeren van spellen, dus nu vraag ik me af of het niet ergens anders aan kan liggen, behalve aan de cd (aan kapot geheugen of een kapotte hd ofzo) aangezien ik deze errors krijg als ik een cd installeer vanaf mijn cd-rom drive, maar ook wel eens vanaf een iso die ik met virtual drive afspeel!
Ook vandaag had ik weer een CRC error bij cd1 van Enter the Matrix, maar de 2e keer dat ik het spel probeerde te installeren deed hij het wel bij cd1, maar nu kreeg ik weer een CRC error bij cd2!
Dus als iemand hier iets meer over zou kunnen zeggen zou dat wel fijn zijn.
Alvast bedankt. :)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
Kijk eens in je eventlog, staat onder Administrative Tools>Event Viewer, daar geeft hij als het goed is aan welk apparaat je crc redundency error gaf. (eventvwr.msc)

Die van mij geeft dan dit:

"The device, \Device\Harddisk1\DR1, has a bad block." of
"dmio: Harddisk1 read error at block 33924644: status 0xc000009c" of
"dmio: Found a bad block on disk Harddisk1 at block number 33924644"

Op al deze 3 fouten geeft hij een cycle redundancy error. Dit is dus echt een rotte hd.
Pagina: 1