[Search] (ja alweer eentje)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 17:58
Kunnen jullie alstublieft een linkje maken naar de alternatieve zoekfunctie http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega maar dit dan bij de search zelf. Dan is het misschien nog wat duidelijker. En aangezien ik niet vermoed dat de huidige search snel weer in orde zal zijn scheelt dit weer wat ergenissen.
Of geef me een hele goede reden waarom dit niet kan B) BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 13:00
Eskimootje schreef op 16 oktober 2002 @ 19:16:
Kunnen jullie alstublieft een linkje maken naar de alternatieve zoekfunctie http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega maar dit dan bij de search zelf. Dan is het misschien nog wat duidelijker. En aangezien ik niet vermoed dat de huidige search snel weer in orde zal zijn scheelt dit weer wat ergenissen.
Omdat de search van React op zich goed functioneert, alleen dat er wat topics niet zijn geindexeerd :? Ik gebruik ook wel eens gewoon de search en meestal vind ik dan ook antwoord op m'n vraag. De search van ACM is sneller ja, maar je kan er niet echt precies mee zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Ik kan echt heel veel weinig vinden en veel users merken dit ook. Het is niet als vervanging bedoeld maar gewoon als toevoeging bijvoorbeeld met de tekst: Als de zoekopdracht geen goede resultaten weergeeft kun je deze zoekmachine proberen: Omega

Nu worden er hopeloos veel topics geopend hierover, dat is ook niet echt makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MisterData schreef op 16 oktober 2002 @ 19:25:
[...]

Omdat de search van React op zich goed functioneert, alleen dat er wat topics niet zijn geindexeerd :?
Sinds 30 juli is er al niet meer geindexeerd, dus dat zijn toch wel aanzienlijk wat topics. En dat komt de precisie ook niet ten goede :)

* Gardocki voelt wel wat voor deze (tijdelijke) oplossing...

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

de search van react is echt niet "op zich wel goed" hoor :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* kamerplant is het helemaal met Eskimootje eens en hoopt dat het gebeurt :Y)

Vooral voor beginners die al sowieso moeite hebben met searchen.. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

*eensch met topicstarter *

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

count me in...

gewoon tijdelijk die link neerpleuren bij de search zolang de boel nog niet goed geindexeerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
JvS schreef op 16 oktober 2002 @ 19:33:
idd..ik probeer wel eens te zoeken op titel, maar dan vind je bijna nix :{ Terwijl als je dan op titel of inhoud zoekt, het topic wel verschijnt, met je search in de titel :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Ik erger me er aan dat je niet op korte worden kan zoeken met die react search :/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
DeMoN schreef op 17 oktober 2002 @ 11:27:
Ik erger me er aan dat je niet op korte worden kan zoeken met die react search :/
Vooral als je meerdere woorden op wil geven. Nu krijg je de resultaten die je niet wilt.

Maar wat vinden diegene die er iets over te zeggen hebben van???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Eskimootje schreef op 17 oktober 2002 @ 11:43:
[...]

Vooral als je meerdere woorden op wil geven. Nu krijg je de resultaten die je niet wilt.

Maar wat vinden diegene die er iets over te zeggen hebben van???
Deze uitleg is al vele malen gegeven.

In topix was dit ook al, dat noise words werden genegeerd. Alleen kreeg je er daar geen melding van en nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Naar mijn mening kun je de search en ACM's search samen best wel goed kombineren. Meestal vind ik in een van de beiden wel wat ik zoek.
Om nou meteen de search onder het knopje te vervangen gaat me wat te ver, maar misschien dat er hier in LA een sticky kan worden gemaakt met het adres van de search erin, want naar de link in het MED lijkt niemand te kijken :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Ik wil ook NIET dat hij vervangen wordt maar dat er een LINK komt naar de andere zoekmachine die in veel gevallen beter werkt. Die link mag dan onder het knopje search onder de "gewone" zoekmachine waardoor die makkelijk te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 22:17
Als we dan toch in de templates gaan kloten, kan [rml][ user_profile] openbaar emailadres niet zichtbaar[/rml] dan ook meteen even gefixed worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
MikeN schreef op 17 oktober 2002 @ 12:18:
Als we dan toch in de templates gaan kloten, kan [rml][ user_profile] openbaar emailadres niet zichtbaar[/rml] dan ook meteen even gefixed worden ;)
Kweenie hoor maar dit heeft nix met dit onderwerp te maken dus waarom post je dit hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Renegade schreef op 17 oktober 2002 @ 12:04:
Om nou meteen de search onder het knopje te vervangen gaat me wat te ver,
De bedoeling is dus om op de searchPAGINA een linkje op te nemen, niet om de search te vervangen. En ja, dat is een *heel* goed plan.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Rataplan schreef op 17 oktober 2002 @ 12:28:
[...]

De bedoeling is dus om op de searchPAGINA een linkje op te nemen, niet om de search te vervangen. En ja, dat is een *heel* goed plan.
Idd, extra support van GoT om meer resultaten te krijgen i.v.m. de nog niet geheel geindexeerde react search...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

* DeMoN is voor :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft gewoon die link van de tijdelijke search in de IE werkblak geplaatst, samen met nog wat fora's van GoT. Dus als ik wil zoeken via de nieuwe search hoef ik alleen die koppeling aan te klikken in een nieuwe venster... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 12:36:
* Eskimootje heeft gewoon die link van de tijdelijke search in de IE werkblak geplaatst, samen met nog wat fora's van GoT. Dus als ik wil zoeken via de nieuwe search hoef ik alleen die koppeling aan te klikken in een nieuwe venster... :)
Ja dus :? ik heb hem in mn bookmarks maar het gaat om de mensen die niet zo handig zijn en daardoor weer vragen gaan stellen die ze zouden kunnen opzoeken. Maar nu zeggen ze allemaal:
Ik heb gezocht maar ik kon nix vinden
dus het is voor DIE mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 22:17
Eskimootje schreef op 17 oktober 2002 @ 12:20:
[...]

Kweenie hoor maar dit heeft nix met dit onderwerp te maken dus waarom post je dit hier.
Als er een linkje bij de search moet komen moet er wat in de templates verandert worden. Als ze daar toch mee bezig zijn kunnen ze meteen de oplossing van dat probleem (.php toevoegen in de template) ook wel meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIE mensen lezen de MED dus niet, dus ik betwijfel of ze:

a: echt wel gezocht hebben (90% zegt het gewoon)
b: wel weten hoe ze moeten zoeken (ook via de tijdelijke search)

Je hebt zoeken en zoeken. De meesten geven het na één zoekopdracht al op, tja en daar zal de tijdelijke search niks aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Nu kunnen ze nog zeggen dat ze nix konden vinden maar als die andere link erbij staat hebben ze echt nix meer om op te staan. En de mensen die dan niet kunnen zoeken mogen van mij part een OW krijgen wat * Eskimootje wordt er een beetje moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Eskimootje schreef op 17 oktober 2002 @ 12:15:
Ik wil ook NIET dat hij vervangen wordt maar dat er een LINK komt naar de andere zoekmachine die in veel gevallen beter werkt. Die link mag dan onder het knopje search onder de "gewone" zoekmachine waardoor die makkelijk te vinden is.

Mijn fout, fout gelezen. Dat is imo inderdaad ook een strak plan :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Eskimootje schreef op 16 oktober 2002 @ 19:16:

De nieuwste react-versie (die nog in ontwikkeling is) heb ik er iig voor aangepast.

Ook is mijn eigen searchert uitgebreid met oa zoeken op forum, tijdslimieten en heb ik er nog wat "potentie" in gestopt (wat ik er nog niet uithaal, bijv topicstarter en "Bericht gepost door") omdat het vrij veel werk is dat om te bouwen.
Helaas is het erg lastig mijn eigen search te koppelen aan de database van react (eigenlijk helemaal niet) waardoor ik niet alle luxe dingen van de advanced search van react er in kan verwerken.
JvS schreef op 16 oktober 2002 @ 19:33:
Helaas is het search principe dat achter react (en vele andere fora) zit niet het allerbeste voor dit soort 'enorm' grote fora.
Er zijn nu 600K topics met dik 7M messages die ongeveer 6GB aan data vullen... Het search principe achter react is daar niet helemaal op gebouwd.

Nadeel is dat het weer wel een van de weinige mogelijke opties met een SQL-database is en dat het ongeveer de makkelijkste is die er is kwa implementatie. Andere methoden rusten bijna allemaal op een eigen database-principe net als mijn omega searcher.
Kortom, het principe is best aardig (niet het allerbeste), maar de grootte van de database is een probleem, vooral door de vrij erge load verhoging die het teweeg brengt op de database server kan er bijna niet "bijgeindexeerd worden" :/
Een externe database is weer niet echt voor handen met al die falende hardware, dus ook dat schiet niet echt op.
Al met al valt het dus wat tegen kwa "gemak" waarmee we de search van react behoorlijk aan de gang kunnen zwengelen.

Omega slaat dus alles in een eigen database op, daardoor kan het weer niet (zo makkelijk) geintegreerd met react en staat het op een aparte server. Ik had gehoopt dat we eindelijk de react searcher es aan de praat konden krijgen, maar helaas de continue falende servers (gelukkig niet allemaal, maar de speelruimte is er zo beperkt door) hebben dat wel een beetje tegengewerkt, vooral ook omdat we dus daarnaast ook al die fouten moesten opsporen en verbeteren.

Maar goed, binnenkort een uitgebreidere omega-searcher met betere specificatie mogelijkheden.
DeMoN schreef op 17 oktober 2002 @ 11:27:
Dat gebeurde bij topix ook al niet en is dus mede een nadeel van dit searchprincipe (wat ook bij topix gebruikt werd en vele andere forums)

Maar ok, ik zal de template een beetje bijwerken, zoveel moeite is een linkje plaatsen niet natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Is de template zo beter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
ACM schreef op 17 oktober 2002 @ 13:15:
Is de template zo beter? :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Zeeeeeeeeeer _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Perfect ACM! Is het misschien gene leuk idee om er een GoT template omheen te bouwen :? :)
Is wat meer GoT search engine dan :D

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

super dit :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

T. van Beek schreef op 17 oktober 2002 @ 14:43:
Perfect ACM! Is het misschien gene leuk idee om er een GoT template omheen te bouwen :? :)
Is wat meer GoT search engine dan :D

Wat nu niet is gaat binnenkort al komen ;)

Was een van de dingen die ik dus aangepast heb... Nadeel van de overstap naar mijn nieuwe versie is dat ik de huidige search database weg moet smijten en compleet opnieuw aanmaken (kost een week ofzo :/ )

Dus ik ga er daardoor niet echt haast mee maken :) (kijken of ik nog wat kleine dingetjes kan bijwerken enzo)
Pagina: 1