De nieuwste react-versie (die nog in ontwikkeling is) heb ik er iig voor aangepast.
Ook is mijn eigen searchert uitgebreid met oa zoeken op forum, tijdslimieten en heb ik er nog wat "potentie" in gestopt (wat ik er nog niet uithaal, bijv topicstarter en "Bericht gepost door") omdat het vrij veel werk is dat om te bouwen.
Helaas is het erg lastig mijn eigen search te koppelen aan de database van react (eigenlijk helemaal niet) waardoor ik niet alle luxe dingen van de advanced search van react er in kan verwerken.
Helaas is het search principe dat achter react (en vele andere fora) zit niet het allerbeste voor dit soort 'enorm' grote fora.
Er zijn nu 600K topics met dik 7M messages die ongeveer 6GB aan data vullen... Het search principe achter react is daar niet helemaal op gebouwd.
Nadeel is dat het weer wel een van de weinige mogelijke opties met een SQL-database is en dat het ongeveer de makkelijkste is die er is kwa implementatie. Andere methoden rusten bijna allemaal op een eigen database-principe net als mijn omega searcher.
Kortom, het principe is best aardig (niet het allerbeste), maar de grootte van de database is een probleem, vooral door de vrij erge load verhoging die het teweeg brengt op de database server kan er bijna niet "bijgeindexeerd worden"

Een externe database is weer niet echt voor handen met al die falende hardware, dus ook dat schiet niet echt op.
Al met al valt het dus wat tegen kwa "gemak" waarmee we de search van react behoorlijk aan de gang kunnen zwengelen.
Omega slaat dus alles in een eigen database op, daardoor kan het weer niet (zo makkelijk) geintegreerd met react en staat het op een aparte server. Ik had gehoopt dat we eindelijk de react searcher es aan de praat konden krijgen, maar helaas de continue falende servers (gelukkig niet allemaal, maar de speelruimte is er zo beperkt door) hebben dat wel een beetje tegengewerkt, vooral ook omdat we dus daarnaast ook al die fouten moesten opsporen en verbeteren.
Maar goed, binnenkort een uitgebreidere omega-searcher met betere specificatie mogelijkheden.
Dat gebeurde bij topix ook al niet en is dus mede een nadeel van dit searchprincipe (wat ook bij topix gebruikt werd en vele andere forums)
Maar ok, ik zal de template een beetje bijwerken, zoveel moeite is een linkje plaatsen niet natuurlijk