[win2k server] compleet netwerk opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik ben van plan een netwerk op te zetten met een win2k server. In het netwerk bevinden zich een paar desktops met win2k en win98. Weet iemand misschien of er een website is waar op staat hoe je zoiets moet aanpakken en vooral hoe je windows2k server moet configureren.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Er zijn genoeg MCSE-boeken waarin staat hoe je W2k-server moet installeren.

Verwijderd

op www.win2kwereld.nl kan je 1 en ander vinden

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
is het overigens bedrijfsmatig of voor thuisgebruik?

als het voor een zakelijk omgeving is zou ik als ik jouw was het gaan uitbesteden een een IT bedrijfje het opzetten (goed opzetten!!) van windows2000 vereist wel iets meer kennis als het gelezen hebben van de hele 'for dummies' serie... (no offense!)

A wise man's life is based around fuck you

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Het is voor in een bedrijf. Maar wij doen in principe gewoon alles zelf. Wij hebben nog nooit een IT-er ingeschakeld en dat zijn we eigenlijk ook niet van plan. Het moet namelijk ook wel gewoon zelf kunnen alleen moet je van te voren gewoon effe goed weten waar je aan begint en je voorbereiden. Dan komt het allemaal goed. Mocht het niet lukken kunnen we met een paar HD's verwisselen terug naar de oude situatie.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Er zijn veel dingen die je uit moet zoeken:

- welke programma's moeten er draaien (zowel als op server als op pc's)
- ga je naar een active directory/domain toe of hou je het bij werkgroepen
- hoe ga je je data bewaren/bewerken (centraal op server of gewoon bij iedereen lokaal op zijn/haar machine)
- etc etc

Dit zijn zomaar even wat punten die mij te binnen schieten (beetje standaard zelfs). Ik denk dat er vele zijn op dit forum die hele lijsten kunnen opsommen van punten waaraan je moet denken enz.

Met andere woorden: een IT-er / IT bedrijfje om raad/advies vragen kan geen kwaad denk ik. Je wilt immers dat alles in de lucht komt/gaat werken/blijft draaien......toch :)

Misschien kom je later wel voor verrassingen/problemen te staan.......

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
ach mijn ervaring met het inroepen van hulp leert dat die ook niet altijd alles afvangen, m.a.w.: het inroepen van een ander IT bedrijf is ook niet persé een garantie voor een vlekkeloze overgang/installatie.

zelf doen heeft als grote voordeel dat je achteraf alles wat makkelijker weet te vinden

I’m not like the OTTERS

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.