1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Het concept regulars staat hier uitgelegd, waar blackd (mijn modje in WOS
nogmaal de link, en lees dat dan door
Jotti in "Opgelet! Nieuw concept: regulars"
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Dat heb ik gedaan vriend. Maar daar gaat het hier toch niet om?Riemer Reinalda schreef op 16 oktober 2002 @ 19:12:
Galois,
Het concept regulars staat hier uitgelegd, waar blackd (mijn modje in WOS) al op wees.
nogmaal de link, en lees dat dan door
Jotti in "Opgelet! Nieuw concept: regulars"
Het gaat om dat er niets gedaan wordt tegen users die de regels niet kennen. het enige wat er gedaan wordt is dat er offtopic tussendoor getikt wordt. Bijvoorbeeld mag een topicstarter niet beginnen met groeten en ook niet afsluiten. Of heb ik het mis? Nee toch? Nee, ik ken de regels wel.
Hallo <---groet
mijn pc start m de paar minuten elke keer weer opnieuw op
Weet iemand misschien waar dit aan ligt??
Greetz winnie <--- groet nr2
Galois schreef op 16 oktober 2002 @ 19:12:
Juist, maar waarom kunnen de nieuwe users zich er niet aan houden dan? En waarom doet de crew daar dan niets tegen behalve irritant tussendoor posten?
ben ik nou dom, of ben jij nou gewoon heel simpel?
Hoe wil jij er voor zorgen dat nieuwe users zich 100% aan de policy houden?
Zulke users wordt overigens een waarschuwing gegeven en als ze ermee doorgaan, worden ze geband. Dat zie jij alleen niet.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Regular =/= crewGalois schreef op 16 oktober 2002 @ 19:12:
Juist, maar waarom kunnen de nieuwe users zich er niet aan houden dan? En waarom doet de crew daar dan niets tegen behalve irritant tussendoor posten?
Ik ben gewoon een user die op de regeltjes mag wijzen.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Zullen we dat omdraaien?JvS schreef op 16 oktober 2002 @ 19:15:
[...]
Hoe wil jij er voor zorgen dat nieuwe users zich 100% aan de policy houden?
Zulke users wordt overigens een waarschuwing gegeven en als ze ermee doorgaan, worden ze geband. Dat zie jij alleen niet.
Daar zijn jullie toch voor? Om users aan de regels te houden? Sorry hoor, maar dat begrijp ik niet.
Wat is iemand die in dienst is van iemand anders? De fouten die hij maakt daar is zijn werkgever verantwoordelijk voor.Riemer Reinalda schreef op 16 oktober 2002 @ 19:16:
[...]
Regular =/= crew
Ik ben gewoon een user die op de regeltjes mag wijzen.
Als ik een programma schrijf die niet werkt en ik verkoop dat aan één van onze klanten, dan krijg ik het niet terug, maar mijn baas. Mijn baas krijgt op zijn kop. En die stuurt het weer naar mij door. Volgens mij werkt dit in ALLE bedrijven zo.
Loop je ook weleens een politiebureau in en ga je dan klagen dat niet iedereen zich aan de wet houdt en dan zeggen "daar zijn jullie toch voor?? Zorg dat mensen niet te hard rijden, zorg dat niemand inbreekt en zorg...."...
Of begrijpen wij elkaar nu HELEMAAL verkeerd??? Want zo kom je op me over namelijk.
Wij zijn overigens een forum, waar iedereen elkaar op de regels mag wijzen. Net als in het echt, waar ik ook mensen op de wet mag wijzen (weet je nog? "de maatschappij dat ben jij" enzo).
heb je nog een duidelijk punt?
Nee, wij begrijpen elkaar heel goed. We zien allebei in, dat het erg moeilijk is om users die niet weten hoe ze dit forum moeten gebruiken erop te wijzen. OW geven? Nee, dat werkt niet, aangezien ze zo weer een nieuwe nick aanvragen. Bannen? Nee, een nieuwe nick is zo aangevraagd.JvS schreef op 16 oktober 2002 @ 19:19:
ïk volg je echt niet...
Loop je ook weleens een politiebureau in en ga je dan klagen dat niet iedereen zich aan de wet houdt en dan zeggen "daar zijn jullie toch voor?? Zorg dat mensen niet te hard rijden, zorg dat niemand inbreekt en zorg...."...
Of begrijpen wij elkaar nu HELEMAAL verkeerd??? Want zo kom je op me over namelijk.
De 'vaste' users kun je wel een OW geven of bannen, want zij vinden dat wel erg. Dat ze bepaalde toegang tot fora niet meer hebben en zo. Maar deze 'vaste' users kennen de regels ERG goed, en soms maken ze fouten. De 'nieuwe' users, kennen de regeles HELEMAAL NIET! That's my point.
Dat begrijp ik heeeeel goed, en ben er ook helemaal mee eens.JvS schreef op 16 oktober 2002 @ 19:19:
Wij zijn overigens een forum, waar iedereen elkaar op de regels mag wijzen. Net als in het echt, waar ik ook mensen op de wet mag wijzen (weet je nog? "de maatschappij dat ben jij" enzo).
heb je nog een duidelijk punt?
Geen punten meer. Wat mij betreft (als jullie niets meer te zeggen hebben) case closed!
Wel een coole ondertitel trouwens... Ook hélemaal mee eens! Ben niet meer pissed off
Na registratie meteen bannen voordat ze schade kunnen aanrichten
Probleem opgelost
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
JvS schreef op 16 oktober 2002 @ 19:15:
Wat nou als jij dom bent EN hij simpel
Dan wordt het vervelend he?
Magoed, net als in het echt met de maatschappij en de politie kan de crew niet _alle_ delicten aanpakken en richt zich daarom op de ergste gevallen en probeert verder gewoon ervoor zorg te dragen dat de medeusers (crew zijn eigenlijk ook maar users) zich ook om de regels bekommeren zodat de crew niet alleen staat in haar 'werk'.
Veel van die "delicten" zijn eigenlijk ook niet erg genoeg om een van de ons beschikbare straffen voor uit te delen, hooguit een kleine berisping.
Ik vind gewoon dat sommige mods, (en ik wil zeker niet zeggen alle, sommige zijn echt goed) zichzelf erg stoer vinden om hun 'macht' te laten blijken. Zo kan ik wel 1000 voorbeelden noemen. Vandaag bijvoorbeeld, ik weet niet eens meer in welk forum (ging over spam in je email) daar is een user het niet mee eens met wat een mod zegt en laat dat ook blijken. Wat zegt deze 18-jarige mod terug: "Ik hoop dat je dit kan onderbouwen, anders krijg je een OW." Ja, lekker makkelijk. Nee, zo wordt dit niet leuk. GoT is gewoon niet meer wat het was (en ja, nu kijk je in mijn profile en ziet dat ik maar 1 dag lid ben... maar denk zelf maar na, ken GoT al drie jaar).
Tegen nieuwe users wordt niets gedaan, omdat het niet kan. Tegen 'vaste' users kun je doen wat je wil, want je bent toch de 'baas' als mod op dit forum.
Tja... jammer...
Ow? Waar dan?Galois schreef op 16 oktober 2002 @ 19:28:
Ik vind gewoon dat sommige mods, (en ik wil zeker niet zeggen alle, sommige zijn echt goed) zichzelf erg stoer vinden om hun 'macht' te laten blijken. Zo kan ik wel 1000 voorbeelden noemen. Vandaag bijvoorbeeld, ik weet niet eens meer in welk forum (ging over spam in je email) daar is een user het niet mee eens met wat een mod zegt en laat dat ook blijken. Wat zegt deze 18-jarige mod terug: "Ik hoop dat je dit kan onderbouwen, anders krijg je een OW." Ja, lekker makkelijk. Nee, zo wordt dit niet leuk.
Sjah, GoT verandert nou eenmaal, 't groeit enzo..GoT is gewoon niet meer wat het was (en ja, nu kijk je in mijn profile en ziet dat ik maar 1 dag lid ben... maar denk zelf maar na, ken GoT al drie jaar).
Waaruit maak jij dat op?Tegen nieuwe users wordt niets gedaan, omdat het niet kan.
Ook tegen minde vaste users hoor.Tegen 'vaste' users kun je doen wat je wil, want je bent toch de 'baas' als mod op dit forum.
... van het ontbreken van onderbouwing.Tja... jammer...
Jij kwam in WOS in aanraking met FoolZero, een van onze regulars. In het linkje, dat ik daar ook heb gepost, staat een duidelijke uitleg dat zijn er zijn om de nieuwe users op te voeden. Reken er maar op dat, wanneer zij die opvoeding niet 'wensen' (lees: ze er niet aan houden), dat er gepaste maatregelen getroffen zullen worden. Hoe kom jij erop dat we dat niet doen
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
Maak het ons eens makkelijk en zeg eens welk account je eerst gebruikteGeregistreerd op Wednesday 16 October 2002 11:45
Verwijderd
Erm... /me * Jotti?Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:04:
aan welke user heb jij een enorme hekel Maak het ons eens makkelijk en zeg eens welk account je eerst gebruikte

Verwijderd
Zie ik daar een easy manier om achter een kloontje te komenVerwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:04:
[...]
Maak het ons eens makkelijk en zeg eens welk account je eerst gebruikte

Riemer Reinalda schreef op 16 oktober 2002 @ 19:16:
[...]
Regular =/= crew
Ik ben gewoon een user die op de regeltjes mag wijzenst.
Als of ik niet op de regels mag wijzen

sorry riemer maar die vindt ik erg kort door de bocht, ik wijs net zo goed en misschien wel meer op de regeltjes dan jij.
Ik denk dat je hier een verkeerd vorbeeld geeft bij een goed uitleg.
Idd, Regulars zijn geen crew, WEL zijn zij vaste gebruikers van een deel forum en zijn zij aangesteld omdat ze opvielen doordat ze de users in de goede richting drukken.
http://www.NUiPhone.nl/
De regulars zijn weer de "uitzondering op de regel"
Verwijderd
Want het gaat hier echt nergens om in mijn humbele opinion van 18+
Galois heeft gelijk als hij vindt, dat wij (crew+regulars) moeten reageren op potentieel forummisbruik. Alleen is het naar mijn mening niet de bedoeling om iedere keer maar met een url naar de FAQ of de betreffende policy te komen.
De kans dat 'stoute' users, zo een url gaan volgen is al zeer gering en het gedeelte, dat dan ook nog die hele lap tekst gaat lezen is ook zeer gering.
Uit de post waar Galois over struikelde maakte de n00b een vergissing, door een aantal keer onder elkaar te posten. Hierin gaf ik dus aan middels een regular post, dat er een editknop bestaat. Het domweg verwijzen naar een regel in de FAQ zou imho niet effectief genoeg geweest zijn.
LET WEL Normaliter proberen wij als regulars, naast de corrigerende opmerking, ook een ontopic reactie te plaatsen. Helaas kon ik dat in dit geval niet doen, omdat er simpelweg niks meer te zeggen viel.
De betwiste post van Cutebritney waarin een beetje gebragged werd met de crew status was niet echt helemaal netjes, maar die topic was ondertussen ook ondervangen en weer in goede banen geleid.
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Ik denk het niet. Ik post geen regular post als ik niks toetevoegen heb aan het topic.
Als ik een ontopic reactie heb plaats ik die, mankeert er iets aan de topic titel, manier van openingspost of heeft hij niet gezocht, dan maak ik daar een sturende opmerking over.
en geef redelijk veel slotjes door via irc/icq en af en toe SM.
Maar ik hoor nooit van die opmerking van andere users zeg maar..
Verwijderd
Als een user dat op een normale en beschaafde manier en in combinatie met een oplossing geeft, mag het dan ook niet? Sociale bijsturing op een normale manier lijkt mij welkom op een forum als dit, toch?Negotiator schreef op 16 oktober 2002 @ 20:54:
We hebben inderdaad liever niet dat iedere user elke andere user op de regels gaat wijzen.
Ik vind het geen probleem, zolang er ook maar (link naar) een oplossing in de post bij staat, en dus niet alleen een linkje naar de policy ofzo.Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 13:26:
[...]
Als een user dat op een normale en beschaafde manier en in combinatie met een oplossing geeft, mag het dan ook niet? Sociale bijsturing op een normale manier lijkt mij welkom op een forum als dit, toch?
Verwijderd
omdat wij soms ook zoiets hebben van: sjeez, je bent gewoon te dom om even te zoeken of je bent verschrikkelijk lui, jij verdient het gewoon niet om de oplossing voorgeschoteld te krijgen.Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 13:34:
Dat zei ik, in combinatie met een oplossing. Maar dat geldt toch ook voor die regulars? Ik heb dit forum veel gebruikt als techforum en veel info vanaf gehaald. Vaak zie je dan bij topics, die op slot zijn gezet omdat een user niet goed had gezocht, een slotje met de mededeling dat hij of zij beter moet zoeken. Waarom dan geen slotje met een verwijzing naar bv. een topic waarin de oplossing staat?
Althans zo ervaar ik dat nog al eens met topics in wos.
Regulars zijn een "uitzondering" op de regel. Zij mogen ook sturende opmerkingen plaatsen zonder verder ontopic te reargeren.Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 13:34:
Dat zei ik, in combinatie met een oplossing. Maar dat geldt toch ook voor die regulars? Ik heb dit forum veel gebruikt als techforum en veel info vanaf gehaald. Vaak zie je dan bij topics, die op slot zijn gezet omdat een user niet goed had gezocht, een slotje met de mededeling dat hij of zij beter moet zoeken. Waarom dan geen slotje met een verwijzing naar bv. een topic waarin de oplossing staat?
Een topic op slot gooien met de oplossing is ook moeilijker dan je denkt. Dan ben je voor sommige topics wel een half uur bezig met de oplossing zoeken. Daar ben je als moderator niet voor. Als user moet je gewoon zelf goed zoeken, en ook aangeven wat je gevonden hebt (eventueel ook keywords aangeven die je gebruikt hebt). In WOS/SA is de policy hier vrij streng in, omdat er heel veel users zijn die GoT gewoon als helpdesk gebruiken.
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 13:26:
Sociale bijsturing op een normale manier lijkt mij welkom op een forum als dit, toch?
Daar lijkt mij persoonlijk niets verkeerds aan. Al wil het nogal eens niet-correct gebeuren, of vele keren achter elkaar door diverse mensen (zie dus policy mbt replies in 'slechte' topics). Maar netjes en correct aangeven dat iets beter kan lijkt me niets mis mee - inderdaad in combinatie met een ontopic reactie.
En een antwoord geven bij een slotje: waarom zouden ze de volgende keer dan wel gaan zoeken? Geregeld doe ik het wel, of geef bijvoorbeeld aan met welke zoektermen het heel snel te vinden is. Maar elke keer wordt wat overdreven
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)