Toon posts:

Branders van Lite-on en Plextor: welke is beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over de
"Lite-on LTR-40125S - CD-Rewriter, 40X 12X 48X, Smartburn, IDE" € 77,-

en de

"Plextor PX-W4012TA - CD-Rewriter, 40x 12x 40x, IDE" € 153,-

Die Plextor is dus bijna twee keer zo duur, en ik vraag me af of die wel echt beter is. Heeft iemand ervaring met deze branders?

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20

LegacyCode

De crack van de division

Denk dat die Lite-on evengoed is als die plextor.
Heb zelf een oudere lite-on 16x, en tot hedentoe geen klagen over.

legacycode.net

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Als geld geen optie is neem de plextor, zijn veel stiller en hogere DAE speed, voor het goedkopere werk neem de lite on, heb ik ook, maar maakt wel pokkeherrie

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 09:56

FastBunny

Give it the Works !

Van binnen zijn ze zelfs groot en deels hetzelfde :)

Plextor's ruleren wel, echter vind ik ze te duur voor het verschil. heb zelf laatst een 32x Lite-on gekocht en die is heel stil en werkt prima :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:20
je kan het ook anders stellen, vind je het de dubbele prijs waard, voor een naampje, paar procent langere leeftijd, wat service en een paar procent snelheid? ik iig niet, de lite-on bevalt me meer dan uitstekend (ik heb die 40x lite-on dus)

edit:

mijn lite-on maakt geen herrie, en al is dat subjectief, ik heb waterkoeling, ik ken stilte ;) )

Verwijderd

Als je van plan was om een Plextor te kopen, kan je net zo goed 2 Lite-On's kopen.
Kan je multiplerecorden van Nero gebruiken >:)

Verwijderd

Topicstarter
Snelheid is niet zo belangrijk, immers cd's enzo lezen ga ik met een DVD drive doen, en het boeit me niet of het ding 5, 10 of zelfs 15 minuten doet over een cd'tje. Wat ik wel heel belangrijk vind is compatibiliteit (hij moet het met zo veel mogelijk merken cd-r's goed doen), goeie drivers, niet vastlopen (goeie burnproof) en het goed lezen van een cd ook als er een kras op zit. Op CDR Labs staan reviews van deze branders en daar wordt in gezegd dat Lite-on die support voor verschillende merken media biedt, maar dat plextor bijvoorbeeld betere support heeft. Hoe belangrijk is firmware voor een brander, hoe vaak hebben jullie dat vervangen?

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 15:54
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 18:56:
Het gaat over de
"Lite-on LTR-40125S - CD-Rewriter, 40X 12X 48X, Smartburn, IDE" € 77,-
Deze staat bij alternate (nee ben geen medewerker) al tijden voor € 65 en je kan 'm zo flashen naar een 48125w (check cdfreaks.com).

Weet dat dit niet je vraag was, maar scheelt je misschien weer :)

Only dead fish go with the flow

Verwijderd

Tja als de plextor iets duurder was geweest zou ik voor de plextor gaan. Maar bijna dubbel zo duur... voor weinig verschil. Nee sorry dan gaan ik liever voor de lite-on. Alhoewel ik wel een plextor fan ben :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo'n vraag is al vele malen langsgeweest. Je kunt het met de Search terugvinden:

[search=liteon plextor]
zoeken naar 'liteon of plextor' met de alternatieve Search

Het komt hier grotendeels op neer:
- Liteon en Plextor gebruiken beiden loopwerken van Sanyo
- Liteon gebruikt goedkopere componenten
- Plextor heeft een sterkere imago, betere kwaliteit en services (drivers, garanties etc)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.