T-bird OC-en, cache uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Is het zinvol, om tot een max. aantal Mhz-en te komen, de L2 Cache uit te schakelen?

Momenteel loopt mijn T-bird 700 (unlocked uit de doos) op 920Mhz. Hij doet het ongeveer een kwartier op 945 en hij post met 990. Ik wil hem graag een keer op 1Ghz laten lopen, vandaar deze post, want in principe zal de performance wel omlaag gaan als ik de L2 cache uitzet.. :)

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ten eerste al helemaal niet echt een geweldig id omdat je dan net zo goed een duron had kunnen kopen, want met disabled L2-cache zijn ze natuurlijk identiek.

Maargoed, heb het zelf ook geprobeerd maar het blijkt niet echt te helpen. Ik denk dat de L2-cache de limiting factor niet is, en al zou het helpen dan is het altijd nog een te grote performance-loss om er van te kunnen profiteren. 64kb L2 cache is tegenwoordig al voldoende, maar helemaal geen L2 cache is pruts.

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Ik weet het :) Maar ik was ff benieuwd of het zin had. Beter is het denk ik om mijn koelertje te vervangen door waterkoeling, met peltier. Zinvol om het bord dan op piepschuim te leggen, denk ik, toch?