Toon posts:

[Redhat 8.0] Menu editen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nou niet of het aan mij ligt, maar ik kan mijn menu niet editen. Rechtermuisknop op de panel -> properties heeft geen functies voor menustructuur wijzigingen, en nergens kom ik iets wat er op lijkt tegen.. Zou toch wel handig zijn als ik de programma's die ik installeer, gewoon in mijn menu kwijt kan. Om nou alles op de desktop te zetten, of op m'n panel, wordt ook een beetje gortig op den duur..

Vreemde is dat ik reviewers van Redhat 8 niet heb zien klagen over het gebrek aan deze functionaliteit.

Search op Google geeft wel een Gnome-menu-editor, maar die zit niet (althans daar lijkt het op) in RH8.. :/

Kan iemand mij vertellen of ik kan stoppen met zoeken in RH8, of waar ik 't dan wel kan vinden?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:34
klik je wel op een 'leeg' stuk? dus niet op een al aanwezig icoon?

Verwijderd

gmenu

Verwijderd

Topicstarter
Het lullige is dat er geen 'leeg' stuk is. rechtermuisknop op het eerste "lege" deeltje (naast Help) geeft: Add this launcher to panel, Put into run dialog, enzovoort. Maar geen "insert new menuitem" oid.. Add launcher to panel zette trouwens "Help" op m'n panel-> rechtermuisknop remove from panel..

Verwijderd

Topicstarter
-bash: gmenu: command not found

gme->TAB geeft niks...

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
If you're talking about the KDE Menu Editor, it's under "System Tools."
Stupidly, RH made the icon "invisible" so the user won't see it until they
change the icon status to "visible." How? By using the KDE Menu Editor...
duh!

Open a terminal window (e.g. konsole) and type "kmenuedit". This will
invoke the editor. Go to "System Tools" and click on the "+" sign to its
left to open the tree. There should be "Menu Editor (hidden)".
Right-click on it and choose "unhide" (or something like that). Next time
you open the "System Tools" menu, you should see "Menu Editor" there.

Good luck,
Dai

(nog niet zelf geprobeerd)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik gebruik gnome, en kde (dus ook kmenuedit) heb ik niet..

Toch vreemd, is 't niet? Ook dat ik nog niemand anders ben tegen gekomen met RH8 die hetzelfde euvel heeft..

Net updatedb gedraaid, maar het enige wat "locate gmenu" ziet, zijn drie png'tjes..

Zou het een Bluecurve "feature" zijn?.. :?

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 18:17

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Menu-editing werkt pas vanaf Gnome 2.0.2 en ik weet niet of Red Hat 8 deze versie heeft meegekregen.
En kan het ook niet ontdekken op de site van Red Hat.

Daarvoor kon je handmatig alles wijzigen, maar dat is niet aan te raden.
De instructies kun je evt. hier vinden.

Koffie werkt echt!

Verwijderd

RedHat heeft Gnome-2.0.1, toch? :?.

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 18:17

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:17:
RedHat heeft Gnome-2.0.1, toch? :?.
Dan gaat het menu editen niet lukken.
Het is pas vanaf Gnome 2.0.2 mogelijk om menu's te wijzigen via Gnome zelf.

Zelf gebruik ik geen Red Hat, dus wist niet precies welke versie ze gebruikten.
Het staat niet echt duidelijk op de site van Red Hat. ;)
En Gentoo gebruikt gelukkig wel Gnome 2.0.2 met de mogelijkheid om menu's te editen. :)

Koffie werkt echt!

Verwijderd

Topicstarter
|:( Wat een blunder! Tsjonge, had ik niet verwacht.. En dan zie je toch veel reviews staan die Redhat 8 de hemel in prijzen, als de eerste distro die gebruikersvriendelijk genoeg is om aan het "grote publiek" te geven, en die een beetje tegen Windhoos kan vechten.

Hoewel ik wel (redhat) servers manage, heb ik op de desktop altijd windows gedraaid, en sinds anderhalve week dus rh8. Ben er wel redelijk tevreden over, op dit puntje na dan.

Nou, tanx in ieder geval.. Ik weet dat ik kan stoppen met naarstig door menuutjes heen worstelen..

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Er zijn wel andere methoden om je menu te editten.. Het schijnt dat je een menu edit progje kunt installeren. Een andere mogelijkheid was via Nautilus.. ik heb thuis ergens staan hoe, dus ik kan je nu ff niet aan de verdere details helpen, omdat ik op school zit... :)
Het is trouwens een Gnome issue, aangezien met gnome 2 de menu zooi grondig onder hande is genomen, teneinde producenten van software het makkelijker te maken om icoontjes automatisch toe te voegen aan het menu :)

[edit]
Ik heb geloof ik de oplossing (ik denk teveel in linux-termen, ik had gewoon de windows-weg moeten bewandelen :P).
Open Nautilus (in je menu bijvoorbeeld: Persoonlijke map) en type dan in de adres balk:
code:
1
applications://

Daar kun je het zaakje makkelijk editten :)

[edit2]
Dit werkt geloof ik toch niet helemaal :?
Pagina: 1