Exchange mail op halen bij sendmail

Pagina: 1
Acties:

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik weet niet helemaal zeker of het hier hoort maar plaats hem toch maar hier.
Als het niet klopt move hem dan maar.

Mijn probleem is het volgende

ik heb een sendmail server waar alle mail op binnen komt.
Maar voor de groupware hebben we van de week een exchange server geinstalleerd en dat werkt allemaal okay. mail versturen gaat ook goed en locaal mailen gaat ook al een trein. Alleen nu is het probleem dat ik geen idee heb hoe ik met exchange me mail van de sendmail server af moet halen.

Ik heb met google gezocht maar dat leverde niet zoveel op wat ik snapte.
Kan iemand vertellen hoe het moet.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Verwijderd

Mail ophalen doe je normaal gesproken met pop3. Je moet daarvoor dus een pop3 server installeren.
(kan evt. ook met imap, maar dan blijft je mail op de server staan)

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
kan het niet andersom dan... sendmail zijn mail laten afleveren bij exchange

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
ik weet niet he maar kunt ge dien niet direct laten forwarden naar interne user op uw exchange ?

Because Great minds Think alike

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 17:02

duronbug

Step on it.....!

Maak een nieuwe mapping in de virtuser table. Dan zeg je dat de mail voor pietje@joudomein.com afgeleverd moet worden op pietje@jouexchangedomein.com.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Rembrand20 schreef op 16 oktober 2002 @ 19:49:
kan het niet andersom dan... sendmail zijn mail laten afleveren bij exchange
via sendmail's mailertable kun je alle mail direct doorsturen (relayen) naar een andere mailserver als exchange. Dus geen local delivery doen op de sendmailserver.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

afhankelijk van je Exchange versie kan je via (o.a.) ETRN of bSMTP je mail op laten halen door Exchange. Wat arikkert zegt is echter de mooiste (imho) oplossing.
Pagina: 1