Wie kan mij vertellen hoe ik (zonder risico) mijn Geforce kan overclocken op mijn Cyrix 800, Windows XP ? Heb geen koeler op de kaart zitten dus weet niet of het ûberhaupt slim is
Met een oc'progie (rivatuner, nvmax) gewoon stapje voor stapje core en mem speeds ophogen en benchen. Zodra je artifacts (pixels die blijven "hangen") krijgt weet je dat de kaart te warm wordt, en moet je terugclocken.Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 18:34:
Wie kan mij vertellen hoe ik (zonder risico) mijn Geforce kan overclocken op mijn Cyrix 800, Windows XP ? Heb geen koeler op de kaart zitten dus weet niet of het ûberhaupt slim is
Dit had je ook wel in de faq's kunnen vinden.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Overcloken zonder risico kan toch zowieso niet. Er zit altijd een verhoogd risico aan iets buiten de officiele specificaties draaien.
Meestal kun je echt wel een beetje overclocken zonder extra cooling hoor.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
ik zou zeggen, probeer het eens , gebruik rivatuner of geforce tweak utility of powerstrip of of of.. the guru of 3d
probeer daaro ff een progje te zoeken 
en dan moet je daaro ook even een BENCHMARK progje vinden om je kaart te testen en te stressen zodat je snel kan zien of i het trekt..en zo niet? dan zou ik als ik jouw was gaan denken aan koeling, bijv een fannetje op je GPU koelblokje en op het geheugen koelen met koelblokjes... als je er zin in hebt in ieder geval
zeer cool als je lekkere overclock haalt 

in de DOC faq staat nix over het overclocken van je videokaart, dan moet je bij V&B zijn... FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
en dan moet je daaro ook even een BENCHMARK progje vinden om je kaart te testen en te stressen zodat je snel kan zien of i het trekt..en zo niet? dan zou ik als ik jouw was gaan denken aan koeling, bijv een fannetje op je GPU koelblokje en op het geheugen koelen met koelblokjes... als je er zin in hebt in ieder geval
welke faq?Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 18:52:
lees de faq.
in de DOC faq staat nix over het overclocken van je videokaart, dan moet je bij V&B zijn... FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Een Gf3 zonder koeler?Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 18:34:
Rookworst zonder R is ook worst.
het gaat hier over een gf4 mx 420, dat is de meest lage budget gf4 mx, dat is te vergelijken met een gf2 mx zegmaar... die kan ook zonder koeler draaien, gewoon passief gekoeld met heatsink(s)
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
was zeker een koopje?
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Die spullen kunnen nooit zo erg duur geweest zijn hoor.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Verwijderd
da's d8 ik die C3 processor?
Btw, er zijn zat manieren om je mx440 "over te clocken"
nvmax, e.d die progjes zijn redelijk veilig, wil je nog hoger, dan zal je waarschijnlijk draadjes bij moeten trekken
Dit is wel te vinden via de search en de faq (lees ook de FAQ van Videoplanken & Beeldkanonnen even
)
succes.
succes.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()