Toon posts:

Planet = BRAK

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Planet = BRAK!!!
Omdat dit als een flame kan overkomen, zal ik dit onderbouwen ;)
Het zit zo. Ongeveer 2 maanden geleden maakte ik een gewone account aan voor een internetverbinding. Ging allemaal goed, etc.
Pas een maand geleden vond ik echter een modem, geschikt voor een P133. Alle nieuwere modems hebben namelijk MMX nodig.
Na wat installatie problemen (geen driver diskette/CD), lukte dit eindelijk. Toen begon mijn frustratie pas. Het inbellen lukte gewoon, maar vervolgens werd er geen data binnen gehaald. Over het binnenkrijgen van de data opende ik al eerder een topic. De oplossing; nieuw modem kopen. Stad en land afgezocht naar een nieuw modem wat dus zonder MMX werkt. Uiteindelijk vond ik er een, met een andere chipset, die wel zonder MMX werkte. Probleem opgelost. Niet dus.
Nog steeds kreeg ik geen data binnen. Wel werd er elke maand keurig het abbonementsgeld afgeschreven van m'n bankrekening.
Terug naar de electronica speciaalzaak dus. Aldaar eerst hun Zonnet account geprobeerd. Dat werkte wel. Het lag dus niet aan de modem. Mischien dat Planet niet-standaard TCP/IP instellingen vereiste, opperde een medewerker.
Toen probeerden we een andere Planet account, van één van de medewerkers zelf. Dat werkte wel.....
Conclusie: Planet heeft iets fout gedaan met deze account. Niet geactiveerd ofzo, iig, Planet = :r
Van mij hoeft het niet meer, wat mij betreft stap ik zo snel mogelijk over naar een andere provider, zowel voor deze standaard account als voor m'n ADSL.

Verwijderd

Tja, kan gebeuren vind ik hoor. Het was dat jij een andere comp/modem wilde gebruiken, anders was et binnen 2 weken al aan 't licht gekomen dat zij iets fout hadden gedaan..

Verwijderd

trouwens met zulke oude beestjes is een extern modem t beste
(met linux trouwens ook :)

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:09
Als je abbonementsgeld betaald mag je gerust de helpdesk van Planet bellen, laat die het maar verklaren.

En over die modem: Je moet voor een processor zonder MMX inderdaad een hardwarematige modem hebben en geen softwarematige (met emulator) maar daar moet je gewoon ff naar vragen in de winkel, zijn toch niet zo moeilijk te vinden?

Verwijderd

Topicstarter
de helpdesk???
Heb je ooit de helpdesk van iets gebeld? Die gaan ervan uit dat jij de achterlijke huis-tuin-en-keuken klant bent die niet eens weet hoe de computer van binnen eruit ziet.
Die komen natuurlijk nooit op het id dat zíj misschien iets fout hebben gedaan.

• Substance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06-2023
De helpdesk van Planet is ook niet alles...
Ik belde laatst naar de helpdesk van Planet, omdat ik een probleem had met m'n ADSL. Toen zeiden ze dat ik een ander inbelnummer moest gebruiken :? Toen ik zei dat dat met ADSL niet kon toen bleef die_van_de_straat_geplukte_helpdeskmedewerkster aanhouden dat ik dat wel moest veranderen. Toen ik vroeg waar ik dat moest veranderen kon ze me dat nieteens vertellen >:)

Verwijderd

Topicstarter
hehehe....
Dat bedoel ik, helpdesken zijn altijd dom...
Gewoon geen medewerkers met kennis van zaken.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 18:57:
hehehe....
OOooooohh JVS, hij zegt dat we dom zijn ! :o

bij planet hebben ze op de eerste lijn idd wat domme lui neergeplant, maar menig provider met een inhouse heeft goede mensen. Ik weet echt wel waar ik mee bezig ben. Mijn favo hobby is wanabee tweakertjes eruit lullen :D

edit : eingelijk is het discriminatie wat je daar zegt. want als je bij een helpdesk werkt zou je dom zijn :s....

Verwijderd

hehehe....
Oeps. .dan ben ik dus dom want ik werk bij een helpdesk.

We gaan idd wel in 1ste instantie ervanuit dat de klanten die BELLEN dom zijn, want vaak zat wanneer ik USB zeg weten de klanten al niet waar het over gaat en als ze het al weten noemen ze het UBS..

Als helpdesk medewerker heb je snel genoeg door of mensen kennis van zaken hebben hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 19:24:
[...]

Oeps. .dan ben ik dus dom want ik werk bij een helpdesk.

We gaan idd wel in 1ste instantie ervanuit dat de klanten die BELLEN dom zijn, want vaak zat wanneer ik USB zeg weten de klanten al niet waar het over gaat en als ze het al weten noemen ze het UBS..

[b]Als helpdesk medewerker heb je snel genoeg door of mensen kennis van zaken hebben hoor.[b]
1. Dit bedoel ik, dit vind ik verwaand gedrag, als ik voor zo'n probleem zou bellen, en ik zou jou aan de lijn krijgen, zou je me waarschijnlijk hebben afgescheept met een slap lulverhaal...
2. Maar wat als de medewerkers geen kennis van zaken hebben :? Ik bedoel, ik zit echt wel boven het gemiddelde, maar als een helpdesk medewerker vol blijft houden dat je het inbelnummer voor je ADSL moet veranderen, en je dan niet kan uitleggen waar, tja...
Tweakers zoals jullie zijn misschien niet dom, de uitzonderingen die de regel bevestigen, maar neem van mij aan; het meerendeel is dom.
Ik ga morgen Planet bellen, vertel jullie wel wat ze ervan zeggen...

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Mwa, kzit nu 3 jaar op een helpdesk, ik heb echt wel bijna meteen door hoe slim een klant is ;)
En idd, je kan er bijna vanuit gaan dat ze dom zijn (wat betreft computers dus ;))

En bij ons is het zeker niet zo dat we ervan uitgaan dat het altijd aan de klant ligt :)

Verwijderd

Ik vraag me af wie hier dom is met dergelijke kortzichtige uitspraken...
JanMaster dus..

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet kortzichtig, zoals ik al zei, de meeste helpdeskmedwerkers zijn dom, maar sommige vormen een uitzondering. Kijk bij bedrijven die geavanceerde technologische apparaten produceren, zoals routers van Cisco ofzo, daar zijn de medewerkers wel kundig. Maar bij een ISP niet.
Bel voor de gein es 5x, en kijk hoe vaak ze weten hoe je in 98 netwerkprotocollen veranderd, of een DNS instelt. Of vraag ze of ze weten wat DSLAM betekent.
De tweakers hier die op een helpdesk zitten zullen het wel weten, maar die krijg je meestal niet aan de lijn, omdat die gewoon in de minderheid zijn.

edit:
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:16:
Ik vraag me af wie hier dom is met dergelijke kortzichtige uitspraken...
JanMaster dus..
Dit is een flame want je onderbouwt het niet...
Daar staat normaal gesproken een OW op, voor het geval je dat wou weten...

Verwijderd

hehehe....
Ik werk op dezelfde helpdesk als dat (ADHD) worteltje. (een ISP) ;)

En het zijn echt de KLANTEN die dom zijn, of iig onwetend. Als je te beroerd ben om een helpdesk te bellen, vind ik jouw dom. Die helpdesk medewerkers zullen ongetwijfeld BETER weten dan jij hoe het met de status van je abo staat. Je zegt eerst dat je denkt dat planet je account niet geactiveerd heeft en bent vervolgens te eigenwijs om dat te verifieren..!?!?!

Dat vind ik dom.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:36:
[...]

Ik werk op dezelfde helpdesk als dat (ADHD) worteltje. (een ISP) ;)

En het zijn echt de KLANTEN die dom zijn, of iig onwetend. Als je te beroerd ben om een helpdesk te bellen, vind ik jouw dom. Die helpdesk medewerkers zullen ongetwijfeld BETER weten dan jij hoe het met de status van je abo staat. Je zegt eerst dat je denkt dat planet je account niet geactiveerd heeft en bent vervolgens te eigenwijs om dat te verifieren..!?!?!

Dat vind ik dom.
hohohoho...
ik ben er pas vandaag 17:30 achtergekomen dat het idd mijn account was die het dus niet deed...
En waarom eerder de helpdesk bellen; ik dacht dat het aan de modem lag en bij de ISP weten ze niets over modems.
Dat de helpdesk medewerkers het beter weten, daar twijfel ik niet aan; dat ze het ook zeggen, dat moet ik nog zien. Vaak krijg je zo'n verhaal van 'wij beschikken niet over de informatie over uw account status'...
Maar ik ga dus morgen bellen, lijkt me sterk dat ze nu nog open zijn. En welke ISP werken jullie dan bij (kan ik daarnaartoe overstappen :P)?

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

Ik werkte bij Concepts ICT als helpdesk medewerker.
Studeer ICT en heb echt wel kennis van zaken, toch kan ik er niets aan doen als het binnen in Concepts ICT gewoon niet werkt.
Het was en is gewoon een kut provider en kon ik als helpdesk medewerken ook niet altijd de klant tevreden stellen.

Zelf zitten we sinds 1996 bij planet (toen Worldaccess), en krijgen we vaste klanten korting.
Verder ben ik vol lof, heb in al die jaren maar 1x de Helpdesk gebeld, dat omdat ik te ongeduldig was met de ISDN -> ADSL overstap en ik vond dat ze me toen wel duidelijk de status van m'n aanvraag ed. konden vertellen.

Dus ookal is het een beetje een n00b provider, ik vind ze gewoon goed werken :D

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik al zei; de tweaker hier heeft meer kennis van zaken dan de gemiddelde helpdeskmedewerker.
En dat ze een n00b provider zijn, daar zit 'm nou juist het probleem :/

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik kan zelfs internetten met Planet vanaf m'n mobiele telefoon, kun je nagaan :P
Maar serieus, als dan blijkt dat je account blij planet niet werkt dan bel je toch meteen die helpdesk? Ik vind het een beetje te kort dag dan om planet meteen een kutprovider te noemen, terwijl ik er nog nooit problemen mee gehad heb. Vooral omdat je eerst notabene niet eens doorhad dat het probleem niet bij jou lag (waarna je dus ook die helpdesk had moeten bellen IMO.)

Overigens kun je met je ADSL account ook inbellen bij planet, dus ik vraag me af waarom je een extra abbo afgesloten hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 16:32

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

QBiT schreef op 16 oktober 2002 @ 19:13:
[...]

OOooooohh JVS, hij zegt dat we dom zijn ! :o

bij planet hebben ze op de eerste lijn idd wat domme lui neergeplant, maar menig provider met een inhouse heeft goede mensen. Ik weet echt wel waar ik mee bezig ben. Mijn favo hobby is wanabee tweakertjes eruit lullen :D

edit : eingelijk is het discriminatie wat je daar zegt. want als je bij een helpdesk werkt zou je dom zijn :s....
Ik heb een half jaar op een helpdesk gewerkt, daarna ben ik ergens anders gaan werken. Dus toen pas werd ik slim!! ;)

Maar het is wel zo dat de meeste helpdesken niet de duurste mensen aan de telefoon zetten, dus beginners, en tsja die maken fouten...

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op 17 oktober 2002 @ 05:11:
Ik kan zelfs internetten met Planet vanaf m'n mobiele telefoon, kun je nagaan :P
Maar serieus, als dan blijkt dat je account blij planet niet werkt dan bel je toch meteen die helpdesk? Ik vind het een beetje te kort dag dan om planet meteen een kutprovider te noemen, terwijl ik er nog nooit problemen mee gehad heb. Vooral omdat je eerst notabene niet eens doorhad dat het probleem niet bij jou lag (waarna je dus ook die helpdesk had moeten bellen IMO.)

Overigens kun je met je ADSL account ook inbellen bij planet, dus ik vraag me af waarom je een extra abbo afgesloten hebt.
Abo was voor m'n oma, okey het had vast wel met m'n ADSL account gekund maar daar krijg ik met allerlei dingen dan weer gezeik mee, want zij is niet de enige die m daar gebruikt, m'n neefje ook, en m'n nichtje.
Lees ook voor je blaat, ik zei al; ik kwam er pas laat achter, toen de helpdesk dus al dicht was. Ga zo bellen dus.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13

Croga

The Unreasonable Man

Helaas JanMaster... weer een verkeerde inschatting... Je kunt de helpdesk van Planet Internet tot erg laat bellen....

Enige nadeel is wel dat je negen van de tien keer te horen krijgt "Er zijn meer dan 10 wachtenden voor u".....

En over de intelligentie van helpdesk medewerkers.... ach, het heeft me maar 2 maanden gekost om mijn ADSL aansluiting te verhuizen bij die noodnumbs, en het enige wat de helpdesk iedere keer wist te melden was "We zijn er mee bezig, maar we hebben geen flauw idee wanneer het weer werkt...." en "Nee, dat klopt, ADSL verhuizingen gaan eigenlijk nooit goed"....

Ik moet toegeven, de meeste van de helpdesk medewerkers waren erg goed in de technische kant... Ze hebben alleen geen flauw idee hoe je klanten tevreden stelt.....

Verwijderd

Welk inbelnummer voor planet gebruik je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op 17 oktober 2002 @ 11:42:
Helaas JanMaster... weer een verkeerde inschatting... Je kunt de helpdesk van Planet Internet tot erg laat bellen....

Enige nadeel is wel dat je negen van de tien keer te horen krijgt "Er zijn meer dan 10 wachtenden voor u".....

En over de intelligentie van helpdesk medewerkers.... ach, het heeft me maar 2 maanden gekost om mijn ADSL aansluiting te verhuizen bij die noodnumbs, en het enige wat de helpdesk iedere keer wist te melden was "We zijn er mee bezig, maar we hebben geen flauw idee wanneer het weer werkt...." en "Nee, dat klopt, ADSL verhuizingen gaan eigenlijk nooit goed"....

Ik moet toegeven, de meeste van de helpdesk medewerkers waren erg goed in de technische kant... Ze hebben alleen geen flauw idee hoe je klanten tevreden stelt.....
ja, tot 22.00.
Alleen, als je zo laat belt, dan bellen alle mensen die overdag op kantoor zitten. Ik heb daar geen zin in met 25c/min. Omdat alles ook zo lang duurt aldaar, zit je vaak een kwartier aan de lijn. Ja, als je dan elke week 3x moet bellen, gaat dat oplopen... :/
Dan zit je al snel aan het abbonementsgeld wat je normaal per halfjaar betaalt. :|
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 11:43:
Welk inbelnummer voor planet gebruik je eigenlijk?
Het nieuwe, dat 0676002505.

• QBiT
  • Laatst online: 22-06 21:32
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:21:
ik ben niet kortzichtig, zoals ik al zei, de meeste helpdeskmedwerkers zijn dom, maar sommige vormen een uitzondering. Kijk bij bedrijven die geavanceerde technologische apparaten produceren, zoals routers van Cisco ofzo, daar zijn de medewerkers wel kundig. Maar bij een ISP niet.
Bel voor de gein es 5x, en kijk hoe vaak ze weten hoe je in 98 netwerkprotocollen veranderd, of een DNS instelt. Of vraag ze of ze weten wat DSLAM betekent.
De tweakers hier die op een helpdesk zitten zullen het wel weten, maar die krijg je meestal niet aan de lijn, omdat die gewoon in de minderheid zijn.

edit:

[...]

Dit is een flame want je onderbouwt het niet...
Daar staat normaal gesproken een OW op, voor het geval je dat wou weten...
W00t!, wie begint er nou te flamen dat alle HD medewerkers dom zijn ? Inmiddels heb je die mening iets bijgesteld, maar toch ....

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:59
Tsja dit gaat echt helemaal nergens meer over...
Sorry, maar ik heb m gemeld in [SM]

Everytime I suffer I become a better man because of it

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Dit gaat inderdaad nergens meer over.

Verder heeft de topicstarter helemaal geen vraag oid, maar wil hij gewoon even flink schelden op Planet ;)
Voor de duidelijkheid; dat hoort dus in de HK :)

Maar ik denk dat alles wel zo'n beetje gezegd is onderhand, slotje dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.