[floppy] controler kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:39
Ik snap het niet meer, de floppy drive werkt ineens niet meer. Normaal heb ik hem niet nodig, enkel wanneer het installeren van een pc nodig is :), deze tijd is volgens mij ook gekomen, enkel ik wilde dus installeren nu kon ik dus geen floppy drive aansluiten voor de drivers van mijn raid.
dingen die er gebeuren:
1) Floppy kabel zit er in, en krijg spanning/stroom :? --> pc opstarten en blijft hangen bij, dat hij geen floppy drive kan vinden. (zoiets) (het lampje blijft continue branden)
dus ik dacht kabel omdraaien
2) Floppy kabel omdraaien, hele pc boot niet meer, zwart beeld, ontkoppel de FDD en pc werkt weer (na natuurlijk stroom eraf)..

Wat is er dan kapot :? naar mijn mening werkt de FDD gewoon want in een andere pc (server) werkt ie wel gewoon. Dus lijkt het de FDC kapot.. Natuurlijk kan ik die confirmen, want ik heb natuurlijk geen andere FDD.

trouwens bij mij "hangt" hij aan de kabels, en maakt ook geen contact met de kast, moet dit misschien?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-03 22:20
Heb ik ook al is gehad idd, ik ben toen op zoek gegaan naar een PCI kaartje met een FDC erop, maar dat is absoluut ook geen makkie. Ben daar toen ook niet in geslaagd. Waarcshijnlijk dus idd je FDC.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:39
bout, zou een FDD op usb misschien werken???

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8