Windows met VmWare onder Linux

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 17:59
Hoewel het misschien een Windows (WIndows 98SE) probleem is post ik het toch maar hier omdat Windows gebruikers geen vmware met windows geinstalleerd hebben en Linux gebruikers het probleem misschien ook wel gehad hebben.

Bij elke resolutie van hoger dan 640*480 @ 16 kleuren krijg ik in Windows een scherm waarin geen letters staan(kleuren/vakken zijn op zich wel goed), startmenu is niet te zien en zo.

Zie http://www.munnikes.nl/vmware.jpg voor een scherm afdruk (dat zwarte komt doordat er een Linux applicatie over het vmware ligt).

Wat is de oplossing om toch 800*600 en minimaal 256 kleuren te draaien ? Ligt het aan vmware, windows, linux, etc

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Heb je de VMware tools wel geinstalleerd welke een nieuwere / betere VGA driver bevatten?

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Verwijderd

te langzaam B)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Om een Windows-installatie in VMWare goed te laten werken, zul je de bij VMWare geleverde Windows-drivers in je Windows-environment binnen VMWare moeten installeren. Details daarover vind je in de VMWare manual.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• easydisk
Sorry, vergeten te vertellen, vmware tools, en dus de driver is geinstalleerd, als beeldschermkaart staat er: svga vmware II

Verwijderd

Heb je misschien te weinig memory aangegeven aan vmware voor je virtuele machine en/of voor vmware zelf ?

Of heb je een te zwakke machine dat ie ut net niet trekt ?
Kun je misschien je specs posten ?

• easydisk
AMD Thunder. 900 MHz, 512 MB ram, voor de vm had ik eerst 128 en toen 192 MB ram gereserveerd.
Heb Windows al opnieuw geinstalleerd in de vm eerst zonder de drivers van vmware svga II maar dan ging ie ook niet hoger dan 640*480 en later de driver geinstalleerd maar daar gaat het weer niet goed met hoger dan 640*480.

Zou dit een Windows of Linux probleem zijn ? dan kan ik met google verder zoeken ...

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Ik heb dit probleem ook gehad, heb er ook een topic over geopend... kzal 'm zo eens zoeken :)

Wat de oplossing is :? Geen idee..
Pagina: 1