[WinXP] vage system32 config problemen *

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:00

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
hallo
hier op kot zit iemand met een vreemd probleem
het zit namelijk zo
na een fresh install van XP boot de computer normaal enz enz
echter , na een dag of 2 krijg ik echter vreemde problemen
bij een koude start , na de p.o.s.t. krijg ik enkele regels text waarin staat dat de system32/config/system corrupted of missing is.Nu , die map bestaat helemaal niet in xp , soms lukt het om nog op te starten met de last known good configurations , soms ook niet , safe mode werkt ook soms , maar niet altijd...
hij heeft niets speciaals geinstalleerd qua drivers , enkel de moderbord drivers voor geluid en de drivers van de grafische kaart
heeft iemand enig idee van wat dit kan zijn?
groeten
datraxz

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
even nog de systeemspecs posten

amd 2000xp
asus a7v333
aopen GF4 ti4200 128MB
256MB twinmoss
80 gig seagate

heb de hdd ook al eens laten checken op bad clusters , die waren er niet

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:29

MAZZA

Barbie is er weer!

Heb je een aparte partitie waar een virus op rondwaart wat steeds weer terugkomt :?

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
neen , de schijf bestaat uit maar 1 enkele partitie , een virus acht ik onmogelijk , want de hdd is net nieuw uit de winkel , en is ondertussen al enkele keren geformatteerd (door die problemen met die windows)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

OS toegevoegd aan de titel, zie Windows Operated Systems - Policy

Je kan trouwens de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) gebruiken als je iets hebt toe te voegen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

En nu ontopic.
DatraxZ schreef op 16 oktober 2002 @ 17:11:
Nu, die map bestaat helemaal niet in xp

Dat is omdat het een bestand is ;)
Namelijk, een deel van je register.

Check je geheugen even, www.memtest86.com. Ook evt. je HDD en de rest van de hardware.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
bedankt fjk , we zullen het even proberen
heb gehoord dat asus borden nogal kieskeurig zijn met geheugen , twinmoss is normaal gezien wel ok dacht ik?
groeten
D

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
memtest gaf geen foutmeldingen , hdd check volledig ook niet
nog andere ideeen :s begin een beetje out of options te geraken , en die kerel heeft die computer echt wel nodig

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09 23:49
Koop voortaan gewoon een Pentium en dan ben je van die rotzooi af. Nooit gezeik gehad en altijd juiste snelheid. Het zijn ook altijd die AMD dingetjes die problemen veroorzaken. Betaal wat extra en heb ook extra in huis.

Verwijderd

jozy schreef op 16 oktober 2002 @ 19:02:
Koop voortaan gewoon een Pentium en dan ben je van die rotzooi af. Nooit gezeik gehad en altijd juiste snelheid. Het zijn ook altijd die AMD dingetjes die problemen veroorzaken. Betaal wat extra en heb ook extra in huis.
waar slaat dit op?? reply alleen als je iets normaals te melden hebt!!!! Ga lekker AMD aanklagen dan :r

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Precies. jozy, dat is niet bepaald behulpzaam (en er zo op reageren helpt ook niet triple-h ;)). Maar goed. Weer ontopic please.

DatraxZ: ik het geval het eenmalig is kan je How to Recover from a Corrupted Registry that Prevents Windows XP from Starting (Q307545) volgen.

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
FJK dat was denk ik net wat ik zocht! (de foutmelding die op die pagina staat is geloof ik dezelfde als op die van m'n maat zijn computer) zal het straks even gaan proberen alvast bedankt
aan joyzy ---> als je budget niet schitterend hoog is zoals dat van jou waarschijnlijk wel zal zijn , ga je voor amd , ikzelf heb nu ook al even een amd en dat ding draait als een zonnetje... (het is een vriend van me die het probleem heeft).

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
update -->
vandaag die pc geboot , startte ie normaal op , maar in windows kreeg ik wel de melding dat het register succesvol gerecovered was :s

vage probz....

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 21:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

mijn pa en ma hebben / hadden met hun PIV hetzelfde probleem: net alles geïnstalleerd en dan een BSOD dat ie config .e.d. niet kan lezen... grrmmbll
Dan maar windows 98 dat werkt wel goed

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

wat een drukte hier op goT. Maar goed F_J_K heeft gelijk. Je register is waarschijnlijk corrupt of mist een hive. Er bestaat zelfs een microsoft artikel over, http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;q269075

ps zie dat goT ook al last heeft van servererror's. Hmmm, schijnt schering en inslag te zijn op forums als deze.

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
ok , straks gaan we die oplossing die FJK voorstelde (de site van windows) eens proberen
maar eerlijk gezegt geef ik het niet veel kans , maar eens proberen kan steeds geen kwaad
als dat niet zou werken , ben ik van plan een volledige format te doen , en enkel windows erop te zetten , dan kijken of het probleem zich nog voordoet ...
als dat het geval is gaat de pc terug naar de winkel
als het niet zo is ga ik 1 voor een de hardware erin plaatsen , en 1 voor 1 de drivers installeren en kijken wanneer het probleem terugkomt (wat denken jullie ervan?)
daarjuist wou de pc totaal niet meer booten safe mode en last known good settings werken beide niet meer :(:(:(:(
groeten

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
eindelijk een oplossing tot het probleem gevonden
die twinmoss vond z'n asus a7v333 niet zo leuk blijkbaar op 333Mhz
dus even in bios op 1/1 gezet en nu draait ie eindelijk zonder probs

• CRiMiNaL
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

sorry voor de kick, maar ik het pcies hetzelfde probleem. kun je mij mischien uitleggen wat je nou pcies bedoelt met die oplossing in je laatste post ?

... MMORPG Addict.

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 27-08 09:19
CRiMiNaL schreef op 11 March 2003 @ 14:08:
sorry voor de kick, maar ik het precies hetzelfde probleem. kun je mij mischien uitleggen wat je nou precies bedoelt met die oplossing in je laatste post ?
Je geheugen synchroom met de FSB van je mobo/CPU laten draaien, dus Geheugen bijvoorbeeld op 133Mhz en de FSB van mobo/CPU op 133Mhz. Beiden zijn DDR dus komt neer op 266Mhz. Dus niet Geheugen FSB op 166 en FSB mobo/CPU op 133.
Je kan in het bios namelijk ergens de verhouding tussen de twee FSB's instellen iets van [1:1] ; [4:5] voor CPU FSB/MEM FSB dacht ik, dan krijg je dus: [133:133 of 166:166]
OF je krijgt [133:166 of 166:208].
Btw, je geheugen a-synchroom draaien t.o.v. de CPU houdt een prestatie verlies in.

[ Voor 35% gewijzigd door Demon_Eyez op 11-03-2003 14:28 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

ah ok thanx ... helpt mij (zelfde probleem) helaas niet
Zie :
[rml]CRiMiNaL in "[ XP]BSOD blijft terug komen"[/rml]

... MMORPG Addict.

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 27-08 09:19
Probeer je Cas timings e.d. eens op de langzaamste settings. Chip performance e.d. uit, 4-bank interleave uit.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

ok probleem gevonden, in mijn bios (KT3 Ultra2) stond de DDR setup op SPD, daarbij stond de clock wel op 133Mhz maar als ik reboot met nieuwe instellingen gaf hij weer gezellig 333 aan.ik em op user defined gezet, en nu loop hij een stuk soepeler op 266. Rest er mij nog een vraag: Wat is het nut van PC2700 mem i.c.m. een XP 2000+ als je je memory toch maar op 266 kan laten lopen ( dan zou je dus aan PC2100 genoeg hebben) ???? ik voel me nu ineens echt een n00b :/

... MMORPG Addict.

Pagina: 1