Toon posts:

Win2000 DOS appl. erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HEEEEEELPPP!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb hetvolgende probleem.
Ik gebruik op mijn W2000 systeem een DOS programma (shop2000) en dit gaat heel erg traag, onder Win9x loopt het programma als een speer maar met W2000 dus absoluut niet.
Wie heeft hier een oplossing/verklaring voor.. :'( :'( :'( :'(

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Misschien kun je wat meer vertellen over de software, want shop2000 ken ik niet.
Vergeet overigens niet, dat Windows2000 geen DOS kent, terwijl Windows98 zo ongeveer DOS is.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Shop2000 is een kassapakket, de Pc wordt gebruikt als kassa. software stuurt kassabonprinter, klantenscherm ed. aan en houdt verder de voorraad bij.

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:52
Ik denk dat het komt door wat Foolzero noemt.

Win2000 heeft geen Dos, terwijl 9x wel volledige Dos tot de beschikking heeft.

Dus of terug naar 9x of eventeel een DOS boot floppy maken om me op te starten als je dat programma wilt gebruiken. Is alleen niet zo handig als dat regelmatig is.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:39
Je kan als je rechts klikt op het .exe (van een dos-prog) bestand als het goed is verschillende dingen instellen (een tabje bij de properties), zodat je computer meer zijn best doet om op een DOS machine te lijken.

Ik heb geen flauw idee of het wat uithaald, maar je kan het proberen

Strava

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal, ik probeer wel wat

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Als het werkt onder w2k dan is het geen probleem dat jehet gebruikt, dan is het Dos gebeuren van het OS niet de factor. Alleen onder w2k kan je de applicatie boosten door het een hogere prioriteit te gevcen, probeer dat eens.

Meh ...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Kijk eens voor de gein of je de command intepreter met command.com (=traag) opstart of met cmd.exe (=snel)... heb hiero op het werk ook al een aantal shotcuts van users moeten aanpassen omdat ze via de command.com zitten te werken..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
via de cmd.exe kan ik hem niet gebruiken want dan werkt de handscanner niet (!?!?!?), maar inderdaad kun je hem via de exe wel beter instellen en gaat het ook iets sneller, prioriteit verhogen heeft niets uitgehaald.
Pagina: 1